Rozdział 3 - Przekazywanie i wykorzystywanie środków budżetu państwa przeznaczonych na finansowanie inwestycji - Szczegółowy sposób i tryb finansowania inwestycji z budżetu państwa.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.120.831

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2006 r.

Rozdział  3

Przekazywanie i wykorzystywanie środków budżetu państwa przeznaczonych na finansowanie inwestycji

§  10.
Dysponent uruchamia środki budżetu państwa przeznaczone na finansowanie inwestycji zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w art. 129 ust. 1 ustawy, i przekazuje je dysponentowi niższego stopnia, stosownie do przepisów o wykonywaniu budżetu państwa.
§  11.
1.
Przy określaniu kwot dotacji celowej, przekazywanych w ciągu roku budżetowego na finansowanie lub dofinansowanie inwestycji, uwzględnia się kwotę:
1)
zobowiązań finansowych inwestora, które wymagają uregulowania w określonym terminie;
2)
środków przeznaczonych na finansowanie inwestycji, które przechodzą z okresu poprzedniego;
3)
środków własnych inwestora i z innych źródeł, które mają być przekazane na finansowanie inwestycji w danym okresie.
2.
Jeżeli inwestycja jest finansowana ze środków ujętych w kilku częściach budżetowych, dysponenci informują się wzajemnie o kwotach środków budżetu państwa przekazanych na finansowanie tej inwestycji.
§  12.
Jeżeli wartość kosztorysowa inwestycji została obniżona w czasie jej realizacji, to łączną kwotę środków budżetu państwa, ustaloną na finansowanie tej inwestycji, dysponent zmniejsza o taki sam procent, o jaki była obniżona wartość kosztorysowa inwestycji, oraz pisemnie zawiadamia o tym inwestora.
§  13.
1.
Inwestor inwestycji wieloletniej, który w wyniku dokonanej analizy stwierdzi, że realizacja tej inwestycji powinna być przejściowo wstrzymana albo należy zaniechać jej kontynuowania, przedstawia dysponentowi wniosek o podjęcie decyzji w tej sprawie oraz dołącza do wniosku co najmniej następujące dokumenty:
1)
rozliczenie inwestycji sporządzone z uwzględnieniem § 18 ust. 1 i 2;
2)
uzasadnienie potrzeby wstrzymania albo zaniechania realizacji inwestycji;
3)
analizę przewidywanych skutków wstrzymania albo zaniechania realizacji inwestycji, w tym skutków finansowych, z wyodrębnieniem i uzasadnieniem kwot środków budżetu państwa, które będą potrzebne w poszczególnych latach na następujące cele:
a)
uregulowanie zobowiązań finansowych związanych z realizacją inwestycji przed jej wstrzymaniem albo zaniechaniem,
b)
zabezpieczenie majątku uzyskanego w wyniku realizacji inwestycji przed jej wstrzymaniem albo zaniechaniem,
c)
zagospodarowanie majątku, o którym mowa w lit. b, jeżeli inwestor we wniosku występuje o podjęcie decyzji o zaniechaniu realizacji inwestycji;
4)
opinię banku, jeżeli inwestycja jest finansowana, również z udziałem kredytu.
2.
Dysponent, w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku inwestora, o którym mowa w ust. 1, dokonuje oceny zasadności wniosku, a następnie pisemnie zawiadamia inwestora o przyjęciu albo odrzuceniu wniosku, uzasadniając przyczyny jego odrzucenia.
3.
W przypadku odrzucenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, inwestor może ponowić wniosek, przedstawiając dysponentowi dodatkowe informacje.
4.
W przypadku przyjęcia wniosku, o którym mowa w ust. 1 i 3, dysponent przedstawia Radzie Ministrów do rozstrzygnięcia wniosek inwestora oraz ocenę jego zasadności.
5.
Jeżeli inwestorem inwestycji wieloletniej jest dysponent, wniosek w sprawie, o której mowa w ust. 1, jest sporządzany przez dysponenta i przedstawiany przez niego Radzie Ministrów wraz z dokumentami wymienionymi w tym przepisie.
§  14.
Przepis § 13 stosuje się odpowiednio, w przypadku gdy inwestor, w związku z planowanym wstrzymaniem albo zaniechaniem realizacji inwestycji niezaliczonej do inwestycji wieloletnich, występuje do dysponenta o przyznanie środków z budżetu państwa na cele określone w § 13 ust. 1 pkt 3.