§ 15. - Szczegółowy sposób i tryb dokonywania audytu i kontroli instytutów badawczych nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2011.165.988

Akt utracił moc
Wersja od: 11 sierpnia 2011 r.
§  15.
1.
Po przeprowadzeniu kontroli zespół kontrolujący sporządza protokół kontroli.
2.
Protokół kontroli zawiera:
1)
nazwę i adres instytutu;
2)
imię i nazwisko osoby zajmującej stanowisko dyrektora instytutu w okresie objętym kontrolą;
3)
zakres kontroli i okres objęty kontrolą;
4)
podstawę przeprowadzenia kontroli;
5)
imiona i nazwiska kontrolerów oraz numer i datę upoważnienia do przeprowadzenia kontroli;
6)
daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych;
7)
opis stwierdzonego w toku kontroli stanu faktycznego, w tym ujawnione nieprawidłowości i uchybienia, ich zakres i skutki, wskazanie przepisów, które zostały naruszone, oraz osób za nie odpowiedzialnych;
8)
omówienia dokonanych w protokole poprawek, skreśleń i uzupełnień;
9)
informację o sposobie i terminie zgłoszenia zastrzeżeń;
10)
informację o zgłoszeniu zastrzeżeń oraz stanowisku zajętym wobec nich przez kontrolera;
11)
wzmiankę o przekazaniu informacji, o której mowa w § 12 ust. 2;
12)
informację o miejscu i dacie podpisania protokołu;
13)
informację o doręczeniu egzemplarza protokołu kontrolowanemu instytutowi.
3.
Protokół sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla kontrolowanego i zarządzającego kontrolę.
4.
Projekt protokołu kontroli podpisują wszyscy kontrolerzy i przekazują projekt, za potwierdzeniem odbioru, dyrektorowi instytutu, w celu jego podpisania.