§ 13. - Szczegółowe zasady, zakres i tryb przeprowadzania kontroli działalności i stanu majątkowego zakładów ubezpieczeń.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1996.74.353
Akt utracił mocWersja od: 3 lipca 1996 r.
§ 13.
1.
Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli.2.
Protokół kontroli zawiera w szczególności:1)
nazwę i siedzibę zakładu ubezpieczeń,2)
datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli, z wymienieniem ewentualnych przerw w kontroli,3)
miejsce przeprowadzania kontroli,4)
wskazanie jednostek organizacyjnych objętych kontrolą,5)
imiona i nazwiska inspektorów przeprowadzających kontrolę,6)
daty i numery poleceń przeprowadzenia kontroli,7)
określenie zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,8)
imiona i nazwiska członków organu zarządzającego zakładu ubezpieczeń,9)
imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe osób składających oświadczenia oraz udzielających informacji i wyjaśnień w toku kontroli,10)
ustalenia stanu faktycznego w zakresie objętym kontrolą, w tym:a)
stwierdzenie naruszeń prawa lub statutu oraz innych nieprawidłowości i w miarę możliwości wskazanie przyczyn ich powstania oraz osób za nie odpowiedzialnych,b)
zakres i skutki stwierdzonych naruszeń prawa lub statutu oraz innych nieprawidłowości,c)
zabezpieczenie interesów ubezpieczonych,11)
określenie występujących zagrożeń dla interesów ubezpieczonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia,12)
stwierdzenie, że:a)
poinformowano organ zarządzający zakładu ubezpieczeń o przysługujących mu uprawnieniach,b)
do projektu protokołu kontroli wniesiono zastrzeżenia albo że ich nie wniesiono,13)
wykaz załączników z podaniem nazwy i cech każdego załącznika,14)
stwierdzenie o objęciu protokołu tajemnicą służbową,15)
miejsce i datę sporządzenia protokołu kontroli.