Szczegółowe zasady tworzenia, przekształcania, likwidacji, organizacji, zarządzania i kontroli zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.132.870

Akt utracił moc
Wersja od: 28 sierpnia 2003 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 9 października 1998 r.
w sprawie szczegółowych zasad tworzenia, przekształcania, likwidacji, organizacji, zarządzania i kontroli zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Na podstawie art. 69 ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756) zarządza się, co następuje:
 
1.
Minister właściwy do spraw wewnętrznych tworzy, przekształca i likwiduje zakłady opieki zdrowotnej w trybie określonym w art. 36 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej, zwanej dalej "ustawą".
2. 2
Wniosek o utworzenie i likwidację zakładu opieki zdrowotnej składa dyrektor komórki organizacyjnej realizującej zadania z zakresu spraw zakładów opieki zdrowotnej ministerstwa obsługującego ministra właściwego do spraw wewnętrznych, zwany dalej "Dyrektorem Departamentu", albo kierownik jednostki organizacyjnej podległej lub nadzorowanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, za pośrednictwem Dyrektora Departamentu.
2a. 3
Wniosek o przekształcenie zakładu opieki zdrowotnej składa kierownik tego zakładu za pośrednictwem Dyrektora Departamentu.
3.
Zarządzenie o utworzeniu lub przekształceniu zakładu opieki zdrowotnej określa nazwę, siedzibę i obszar działania zakładu oraz formę gospodarki finansowej, podstawowe kierunki działalności oraz organ sprawujący nadzór nad zakładem opieki zdrowotnej.
4.
Zarządzenie o likwidacji zakładu opieki zdrowotnej powinno określać sposób i formę zapewnienia osobom korzystającym ze świadczeń zdrowotnych likwidowanego zakładu dalsze nieprzerwane udzielanie tych świadczeń, bez istotnego ograniczenia ich dostępności, warunków udzielania i jakości świadczeń oraz termin zakończenia działalności, nie wcześniej niż 3 miesiące od daty wydania zarządzenia o likwidacji.
1.
Zakłady opieki zdrowotnej działają na podstawie statutu, który w szczególności określa:
1)
nazwę zakładu,
2)
cele i zadania zakładu,
3)
siedzibę i obszar działania,
4)
rodzaje i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,
5)
organy zakładu i strukturę organizacyjną,
6)
formę gospodarki finansowej.
2.
Statut, o którym mowa w ust. 1, nadaje, zmienia i uchyla Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
3.
Statut zakładu opieki zdrowotnej może określać sposób uczestniczenia zakładu w prowadzeniu badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych lub realizacji celów naukowych i dydaktycznych oraz w kształceniu osób przygotowujących się do wykonywania zawodu medycznego lub wykonujących zawód medyczny.
1. 4
Organizację wewnętrzną oraz ramowy zakres działania komórek organizacyjnych zakładu opieki zdrowotnej określa w regulaminie organizacyjnym kierownik tego zakładu.
1a. 5
Regulamin organizacyjny, o którym mowa w ust. 1, podlega zatwierdzeniu przez składającego wniosek, o którym mowa w § 1 ust. 2.
2.
Szczegółowy zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy w zakładzie opieki zdrowotnej określa kierownik tego zakładu.
1.
Odpowiedzialność za zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej ponosi kierownik zakładu.
2.
Kierownik zakładu opieki zdrowotnej kieruje zakładem i reprezentuje go na zewnątrz.
3.
Kierownik zakładu opieki zdrowotnej jest przełożonym pracowników zakładu.
4. 6
Minister właściwy do spraw wewnętrznych nawiązuje z kierownikiem zakładu opieki zdrowotnej stosunek pracy na podstawie powołania lub umowy o pracę albo zawiera z nim umowę cywilnoprawną, z zastrzeżeniem ust. 4a.
4a. 7
Nawiązania stosunku pracy lub zawarcia umowy cywilnoprawnej, o których mowa w ust. 4, w stosunku do kierownika zakładu opieki zdrowotnej utworzonego na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej podległej lub nadzorowanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych dokonuje kierownik tej jednostki.
5. 8
(skreślony).
W zakładach opieki zdrowotnej przeprowadza się konkurs na stanowisko:
1)
ordynatora,
2)
naczelnej pielęgniarki,
3)
przełożonej pielęgniarek zakładu,
4)
pielęgniarki oddziałowej.
 
1.
Konkurs na stanowiska, o których mowa w § 5, przeprowadza komisja konkursowa, zwana dalej "komisją".
2.
Przewodniczącego komisji oraz członków komisji powołuje kierownik zakładu opieki zdrowotnej, nie później niż po upływie dwóch miesięcy od dnia zwolnienia stanowiska objętego konkursem.
3.
Powołanie komisji wszczyna postępowanie konkursowe.
 
1.
Postępowanie konkursowe obejmuje:
1)
opracowanie i przyjęcie przez komisję regulaminu konkursu, na podstawie ramowego regulaminu postępowania konkursowego określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 44a ustawy, oraz projektu ogłoszenia o konkursie,
2)
ogłoszenie o konkursie, w terminie nieprzekraczającym 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania konkursowego,
3)
rozpatrzenie zgłoszonych kandydatur,
4)
wybranie kandydata na stanowisko objęte konkursem.
2.
Postępowanie konkursowe prowadzi się z zachowaniem kolejności czynności określonych w ust. 1.
 
1.
W skład komisji nie może wchodzić osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie osoby, której dotyczy postępowanie konkursowe, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
2.
Jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 1, zostaną ujawnione po powołaniu komisji, kierownik zakładu opieki zdrowotnej dokonuje w jej składzie odpowiedniej zmiany; komisja w nowym składzie może uznać za ważne czynności dokonane przez komisję działającą w poprzednim składzie.
 
1.
Kierownik zakładu opieki zdrowotnej powiadamia pisemnie przewodniczącego komisji o składzie osobowym komisji.
2.
Przewodniczący komisji powiadamia pisemnie członków komisji o posiedzeniu komisji co najmniej na 14 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
3.
Przyjęcie regulaminu konkursu i projektu ogłoszenia o konkursie może odbywać się w drodze korespondencyjnej; regulamin konkursu i projekt ogłoszenia o konkursie uważa się za przyjęty, jeżeli żaden z członków komisji nie zgłosi uwag w terminie wskazanym przez przewodniczącego komisji.
4.
W przypadku nieprzyjęcia dokumentów, o których mowa w ust. 3, przez komisję w drodze korespondencyjnej, przewodniczący komisji zarządza posiedzenie komisji.
 
1.
Postępowanie konkursowe jest nieważne w razie:
1)
niezachowania kolejności czynności, o których mowa w § 5b ust. 1,
2)
niedokonania jednej lub więcej czynności określonych w § 5b ust. 1, niespełnienia warunków wymienionych w § 5f bądź rozpatrzenia kandydatury osoby, która nie złożyła jednego lub więcej dokumentów, o których mowa w § 5i ust. 1,
3)
ujawnienia, po zakończeniu postępowania konkursowego, że do składu komisji powołane zostały osoby, o których mowa w § 5c ust. 1,
4)
naruszenia tajności głosowania,
5)
niepowiadomienia kandydata lub członka komisji o terminie posiedzenia komisji.
2.
Wniosek o stwierdzenie nieważności postępowania konkursowego zgłasza się do kierownika zakładu opieki zdrowotnej, który ogłosił konkurs, w terminie 14 dni od dnia wybrania przez komisję kandydata na stanowisko objęte konkursem.
3.
Kierownik zakładu opieki zdrowotnej, który ogłosił konkurs, w razie stwierdzenia nieważności postępowania konkursowego ogłasza konkurs ponownie; ponowne wszczęcie postępowania konkursowego powinno nastąpić nie później niż w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia nieważności postępowania konkursowego.
 
1.
Ogłoszenie o konkursie powinno zawierać w szczególności:
1)
nazwę i adres zakładu opieki zdrowotnej,
2)
stanowisko objęte konkursem,
3)
wymagane kwalifikacje kandydata,
4)
miejsce oraz termin złożenia wymaganych od kandydatów dokumentów, nie krótszy niż 30 dni od daty opublikowania ogłoszenia,
5)
przewidywany termin rozpatrzenia zgłoszonych kandydatur.
2.
W ogłoszeniu można zamieścić informację o warunkach pracy i warunkach socjalnych, które zapewnia zakład opieki zdrowotnej.
3. 16
Ogłoszenie o konkursie należy:
1)
zamieścić w prasie codziennej o zasięgu ogólnokrajowym, jeżeli przedmiotem postępowania konkursowego są stanowiska ordynatora, naczelnej pielęgniarki, przełożonej pielęgniarek lub pielęgniarki oddziałowej, a w razie gdy przedmiotem postępowania konkursowego jest stanowisko ordynatora - również w Gazecie lekarskiej,
2)
podać do wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w siedzibie zakładu opieki zdrowotnej.
W skład komisji konkursowej wchodzą:
1)
w przypadku gdy postępowanie konkursowe dotyczy stanowiska ordynatora:
a)
przedstawiciel właściwej ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgowej rady lekarskiej - lekarz będący specjalistą w danej lub pokrewnej dziedzinie medycyny jako przewodniczący komisji,
b)
kierownik zakładu opieki zdrowotnej, z tym że w przypadku, gdy o stanowisko ordynatora ubiega się kierownik zakładu opieki zdrowotnej - przedstawiciel ministra właściwego do spraw wewnętrznych, powołany na wniosek Dyrektora Departamentu,
c)
przedstawiciel właściwej ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgowej izby lekarskiej - lekarz będący specjalistą w danej lub pokrewnej dziedzinie medycyny,
d)
przedstawiciel specjalistycznego towarzystwa naukowego, będący specjalistą w danej dziedzinie medycyny,
e)
konsultant będący specjalistą w danej lub pokrewnej dziedzinie medycyny, powołany przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
f)
przedstawiciel właściwej ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgowej rady pielęgniarek i położnych,
g)
od trzech do sześciu przedstawicieli ministra właściwego do spraw wewnętrznych, w tym przynajmniej jeden lekarz specjalista w danej lub pokrewnej dziedzinie medycyny, powołanych na wniosek Dyrektora Departamentu,
h)
przedstawiciel reprezentatywnej zakładowej organizacji związkowej w rozumieniu art. 24125a Kodeksu pracy, działającej w zakładzie opieki zdrowotnej, a w przypadku gdy w zakładzie opieki zdrowotnej działa więcej niż jedna reprezentatywna organizacja związkowa w rozumieniu art. 24125a Kodeksu pracy - po jednym przedstawicielu reprezentatywnych zakładowych organizacji związkowych działających w zakładzie, z zastrzeżeniem że organizacje te posiadają jeden głos i przedstawiają wspólnie uzgodnione stanowisko,
2)
w przypadku gdy postępowanie konkursowe dotyczy stanowiska naczelnej pielęgniarki lub przełożonej pielęgniarek:
a)
przedstawiciel właściwej ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgowej rady pielęgniarek i położnych jako przewodniczący komisji,
b)
kierownik zakładu opieki zdrowotnej lub jego przedstawiciel,
c)
naczelna pielęgniarka, zatrudniona w podobnym zakładzie opieki zdrowotnej, wskazana przez właściwą ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgową radę pielęgniarek i położnych, w przypadku konkursu na stanowisko naczelnej pielęgniarki,
d)
przełożona pielęgniarek, zatrudniona w podobnym zakładzie opieki zdrowotnej, wskazana przez właściwą ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgową radę pielęgniarek i położnych, w przypadku konkursu na stanowisko przełożonej pielęgniarek,
e)
przedstawiciel właściwej ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgowej rady lekarskiej,
f)
przedstawiciel właściwego towarzystwa naukowego,
g)
przedstawiciel właściwej ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgowej rady pielęgniarek i położnych,
h)
od jednego do trzech przedstawicieli ministra właściwego do spraw wewnętrznych, powołanych na wniosek Dyrektora Departamentu,
i)
przedstawiciel reprezentatywnej zakładowej organizacji związkowej w rozumieniu art. 24125a Kodeksu pracy, działającej w zakładzie opieki zdrowotnej, a w przypadku gdy w zakładzie opieki zdrowotnej działa więcej niż jedna reprezentatywna zakładowa organizacja związkowa w rozumieniu art. 24125a Kodeksu pracy - po jednym przedstawicielu reprezentatywnych zakładowych organizacji związkowych działających w zakładzie, z zastrzeżeniem że organizacje te posiadają jeden głos i przedstawiają wspólnie uzgodnione stanowisko,
3)
w przypadku gdy postępowanie konkursowe dotyczy stanowiska pielęgniarki oddziałowej:
a)
przedstawiciel właściwej ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgowej rady pielęgniarek i położnych jako przewodniczący komisji,
b)
ordynator oddziału lub kierownik kliniki,
c)
przełożona pielęgniarek, a w przypadku gdy w zakładzie opieki zdrowotnej nie ma stanowiska pielęgniarki przełożonej - pielęgniarka naczelna,
d)
pielęgniarka oddziałowa zatrudniona w podobnym oddziale w zakładzie opieki zdrowotnej, wskazana przez właściwą ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgową radę pielęgniarek i położnych,
e)
przedstawiciel właściwej ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgowej rady lekarskiej,
f)
przedstawiciel właściwej ze względu na siedzibę zakładu opieki zdrowotnej okręgowej rady pielęgniarek i położnych.
Komisja może prowadzić prace, jeżeli w posiedzeniach komisji bierze udział przewodniczący komisji oraz co najmniej 5 osób powołanych w skład komisji.
 
1.
Kandydaci zgłaszający się do konkursu składają:
1)
podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem,
2)
dokumenty stwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania danego stanowiska, a kandydaci na stanowiska, z którymi wiąże się posiadanie prawa wykonywania zawodu - dokument potwierdzający to prawo,
3)
opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej,
4) 20
świadectwo pracy z okresu ostatnich 3 lat, w razie gdy stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł, a w przypadku kandydata na stanowisko ordynatora - dodatkowo co najmniej dwie opinie świadczące o kwalifikacjach zawodowych kandydata,
5)
inne dokumenty, w szczególności potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata.
2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, kandydaci składają właściwemu podmiotowi, który ogłosił konkurs; na kopercie kandydat umieszcza swoje imię i nazwisko oraz adres.
 
1.
Komisja wybiera kandydata na dane stanowisko w drodze tajnego głosowania, bezwzględną większością głosów.
2.
Jeżeli w głosowaniu, o którym mowa w ust. 1, kandydat nie został wybrany, przewodniczący komisji zarządza drugie głosowanie.
3.
Przeprowadzenie drugiego głosowania odbywa się w sposób wskazany w ust. 1 i może być poprzedzone ponowną dyskusją i rozmową z kandydatem.
Ze swoich czynności komisja sporządza protokół postępowania konkursowego, który podpisują wszyscy członkowie komisji obecni na posiedzeniu.
 
1.
Z kandydatem wybranym w drodze konkursu na stanowisko określone w § 5 kierownik zakładu opieki zdrowotnej nawiązuje stosunek pracy na podstawie umowy o pracę.
2.
Stosunek pracy z kandydatem wybranym na stanowisko określone w § 5 nawiązuje się na 6 lat. Okres ten może być przedłużony do 8 lat, jeżeli do osiągnięcia wieku emerytalnego pracownikowi brakuje nie więcej niż 2 lata.
 
1.
Jeżeli do konkursu nie zgłosiło się co najmniej dwóch kandydatów lub w wyniku konkursu nie wybrano kandydata, kierownik zakładu opieki zdrowotnej ogłasza nowy konkurs w ciągu dwóch miesięcy od daty zakończenia postępowania poprzedniego konkursu.
2.
Jeżeli w wyniku dwóch kolejnych konkursów kandydat nie został wybrany z przyczyn określonych w ust. 1, kierownik zakładu opieki zdrowotnej nawiązuje stosunek pracy na podstawie umowy o pracę z osobą przez siebie wskazaną po zasięgnięciu opinii komisji konkursowej.
3.
Stosunek pracy z osobą, o której mowa w ust. 2, nawiązuje się na 3 lata.
 
1.
Komisja konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem nawiązania stosunku pracy z kandydatem wybranym w drodze konkursu.
2.
W przypadku gdy z żadnym z kandydatów wybranych w wyniku postępowania dwóch kolejnych konkursów nie nawiązano stosunku pracy, kierownik zakładu opieki zdrowotnej może powołać nową komisję konkursową.
1. 26
Przy zakładzie opieki zdrowotnej utworzonym na wniosek Dyrektora Departamentu tworzy się radę społeczną, zwaną dalej "radą".
2.
W skład rady wchodzą:
1) 27
jako przewodniczący - przedstawiciel ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
2)
jako członkowie - po jednym przedstawicielu:
a)
Straży Pożarnej,
b)
Policji,
c)
Straży Granicznej - przy zakładach opieki zdrowotnej obejmujących swoim działaniem tę służbę,
d)
Służby Więziennej.
3.
W posiedzeniach rady z głosem doradczym mają prawo uczestniczyć przedstawiciele związków zawodowych i samorządów zawodów medycznych.
4.
Członkowi rady przysługuje zwolnienie z wykonywania obowiązków w ramach pracy na czas uczestniczenia w posiedzeniach rady.
5. 28
Przewodniczącego rady powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw wewnętrznych.
6. 29
Członków rady powołuje i odwołuje minister właściwy do spraw wewnętrznych po zasięgnięciu opinii odpowiednio Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, Komendanta Głównego Policji, Komendanta Głównego Straży Granicznej i Dyrektora Generalnego Służby Więziennej.
7. 30
Posiedzenia rady zwołuje przewodniczący rady.
Rada realizuje zadania wynikające z art. 46 ustawy.
1.
Skład rady i czas trwania jej kadencji określa statut zakładu opieki zdrowotnej.
2. 31
Sposób zwoływania posiedzeń rady, tryb pracy i podejmowania uchwał określa regulamin rady zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
3. 32
Od uchwały rady kierownikowi zakładu opieki zdrowotnej przysługuje odwołanie do ministra właściwego do spraw wewnętrznych.
1. 33
Nadzór nad zakładami opieki zdrowotnej sprawuje minister właściwy do spraw wewnętrznych za pośrednictwem Dyrektora Departamentu, z zastrzeżeniem ust. 1a.
1a. 34
Nadzór, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 i 3, nad zakładami opieki zdrowotnej utworzonymi na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej podległej lub nadzorowanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych sprawuje w imieniu ministra właściwego do spraw wewnętrznych kierownik tej jednostki.
2.
Podmiot sprawujący nadzór dokonuje kontroli i oceny działalności zakładu opieki zdrowotnej oraz pracy kierownika zakładu.
3.
Kontrola i ocena, o których mowa w ust. 2, obejmuje w szczególności:
1)
realizację zadań statutowych, dostępność i poziom udzielanych świadczeń,
2)
prawidłowość gospodarowania mieniem,
3)
gospodarkę finansową.
4.
Podmiot sprawujący nadzór w razie stwierdzenia, że decyzja kierownika zakładu opieki zdrowotnej jest sprzeczna z prawem, wstrzymuje jej wykonanie oraz zobowiązuje kierownika do jej zmiany lub cofnięcia.
1. 35
Dyrektorowi Departamentu w stosunku do zakładów opieki zdrowotnej przysługuje prawo:
1)
przeprowadzania czynności kontrolnych, a w szczególności:
a)
wizytacji pomieszczeń zakładu,
b)
sprawdzania przestrzegania spełniania wymagań dotyczących dopuszczenia do stosowania i sposobu użytkowania, przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych, aparatury i sprzętu medycznego oraz ambulansów sanitarnych,
c)
żądania informacji i dokumentacji, w tym również dokumentacji medycznej, z zastrzeżeniem przepisu art. 18 ustawy,
d)
obserwowania czynności związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, z zastrzeżeniem art. 19 ust. 1 pkt 4 ustawy,
2)
wydawania zaleceń pokontrolnych mających na celu usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości,
3)
wydawania w miarę potrzeby decyzji nakazujących usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.
2.
Czynności kontrolne, o których mowa w ust. 1 pkt 1 lit. d), mogą być wykonywane wyłącznie przez osobę wykonującą zawód medyczny.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 § 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
2 § 1 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.
3 § 1 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.
4 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
5 § 3 ust. 1a:

- dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.

6 § 4 ust. 4:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.

7 § 4 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.
8 § 4 ust. 5 skreślony przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
9 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
10 § 5a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
11 § 5b dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
12 § 5c dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
13 § 5d dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
14 § 5e dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
15 § 5f dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
16 § 5f ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.
17 § 5g:

- dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.

18 § 5h dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
19 § 5i dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
20 § 5i ust. 1 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.
21 § 5j dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
22 § 5k dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
23 § 5k1 dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.
24 § 5k2 dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.
25 § 5l dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
26 § 6 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.
27 § 6 ust. 2 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
28 § 6 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
29 § 6 ust. 6 dodany przez § 1 pkt 6 lit. c) rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
30 § 6 ust. 7 dodany przez § 1 pkt 6 lit. c) rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
31 § 8 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
32 § 8 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.
33 § 9 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a) rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.

34 § 9 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 9 lit. b) rozporządzenia z dnia 24 lipca 2003 r. (Dz.U.03.141.1378) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 sierpnia 2003 r.
35 § 10 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 9 rozporządzenia z dnia 21 marca 2001 r. (Dz.U.01.30.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 kwietnia 2001 r.