Szczegółowe zasady przekazywania przez producentów i importerów wyrobów tytoniowych informacji dotyczących papierosów oznaczonych cenami detalicznymi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.1.9

Akt utracił moc
Wersja od: 8 stycznia 2002 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 20 grudnia 2001 r.
w sprawie szczegółowych zasad przekazywania przez producentów i importerów wyrobów tytoniowych informacji dotyczących papierosów oznaczonych cenami detalicznymi.

Na podstawie art. 37 ust. 6 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50, Nr 28, poz. 127 i Nr 129, poz. 599, z 1994 r. Nr 132, poz. 670, z 1995 r. Nr 44, poz. 231 i Nr 142, poz. 702 i 703, z 1996 r. Nr 137, poz. 640, z 1997 r. Nr 111, poz. 722, Nr 123, poz. 776 i 780, Nr 137, poz. 926, Nr 141, poz. 943 i Nr 162, poz. 1104, z 1998 r. Nr 139, poz. 905 i Nr 161, poz. 1076, z 1999 r. Nr 50, poz. 499, Nr 57, poz. 596 i Nr 95, poz. 1100, z 2000 r. Nr 68, poz. 805 i Nr 105, poz. 1107 oraz z 2001 r. Nr 12, poz. 92, Nr 39, poz. 459, Nr 56, poz. 580, Nr 63, poz. 639, Nr 80, poz. 858, Nr 90, poz. 995, Nr 106, poz. 1150 i Nr 122, poz. 1324) zarządza się, co następuje:
1. 
Producenci i importerzy wyrobów tytoniowych są zobowiązani do sporządzania i przekazywania ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych rocznych informacji o wielkości sprzedaży poszczególnych marek papierosów oznaczonych maksymalną ceną detaliczną, o której mowa w art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, zwanej dalej "ustawą", w terminie do dnia 31 stycznia roku następującego po roku, którego informacja dotyczy.
2. 
Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny zawierać w szczególności:
1)
markę papierosów,
2)
maksymalną cenę detaliczną, wydrukowaną na pojedynczym opakowaniu, poszczególnych marek papierosów,
3)
okres stosowania maksymalnej ceny detalicznej poszczególnych marek papierosów, przy czym przez początek okresu jej stosowania rozumie się moment powstania obowiązku podatkowego dla papierosów danej marki, w rozumieniu art. 35 ust. 2a ustawy,
4)
wielkość rocznej sprzedaży poszczególnych marek papierosów w okresach stosowania poszczególnych maksymalnych cen detalicznych, wyrażoną w liczbach paczek papierosów,
5)
wielkość rocznej sprzedaży poszczególnych marek papierosów wyrażoną w tysiącach sztuk.
Rozporządzenie ma zastosowanie po raz pierwszy do informacji o wielkości sprzedaży poszczególnych marek papierosów oznaczonych maksymalną ceną detaliczną, sporządzonych za 2001 r.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.