Szczegółowe zasady prowadzenia rejestru pracowniczych programów emerytalnych oraz terminy i tryb wydawania wypisów z rejestru.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.62.396

Akt utracił moc
Wersja od: 1 kwietnia 2002 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 11 maja 1998 r.
w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia rejestru pracowniczych programów emerytalnych oraz terminów i trybu wydawania wypisów z rejestru. *

Na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 932) zarządza się, co następuje:
1.
Rejestr pracowniczych programów emerytalnych składa się z ksiąg rejestrowych.
2.
Dla każdego pracowniczego programu emerytalnego prowadzi się oddzielną księgę rejestrową.
1.
Księga rejestrowa składa się z rubryk, do których wpisuje się:
1)
numer kolejny wpisu,
2)
nazwę (firmę), siedzibę i adres pracodawcy oraz adres do korespondencji,
3)
numer REGON pracodawcy,
4)
informację, czy pracowniczy program emerytalny jest wspólny, czy też nie,
5)
formę pracowniczego programu emerytalnego,
6)
nazwę (firmę) zakładu ubezpieczeń na życie, towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych na życie, funduszu inwestycyjnego lub pracowniczego funduszu emerytalnego, który będzie zarządzać gromadzonymi środkami,
7)
warunki uczestnictwa w programie zawarte w zakładowej umowie emerytalnej,
8) 1
informację o zmianie zakładowej umowy emerytalnej, ze wskazaniem paragrafów objętych zmianą, wraz z datą wejścia w życie tej zmiany,
9) 2
numer akt, datę dokonania wpisu, podpis kierownika komórki organizacyjnej, która dokonuje wpisu,
10)
uwagi o toczącym się postępowaniu administracyjnym lub sądowym w sprawie dotyczącej postępowania rejestrowego pracowniczego programu emerytalnego.
2.
Wzór księgi rejestrowej stanowi załącznik do rozporządzenia.
Księgi rejestrowe nie mogą być wynoszone poza miejsce ich przechowywania.
Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego pracowniczego programu emerytalnego prowadzi się odrębne akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu oraz dotyczące postępowania rejestrowego.
Dokumenty źródłowe, o których mowa w art. 35 ust. 2 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 932), załączone do wniosku o wpis pracowniczego programu emerytalnego do rejestru, powinny być dołączone w oryginałach albo w uwierzytelnionych urzędowo odpisach lub wyciągach.
1.
Wpisu do rejestru dokonuje się na podstawie decyzji Urzędu Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi. Numer kolejny wpisu w księdze rejestrowej odnotowuje się na wniosku o wpis i na dokumentach stanowiących podstawę wpisu.
2.
Wykreślenie wpisu jest również wpisem.
Wypisy z rejestru wydaje się osobie mającej interes prawny w ich uzyskaniu, w terminie 14 dni od dnia złożenia pisemnego wniosku do Urzędu Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r.

ZAŁĄCZNIK  3

WZÓR KSIĘGI REJESTROWEJ

Numer kolejny wpisuNazwa (firma), siedziba i adres pracodawcy oraz adres do korespondencjiNumer REGON pracodawcyInformacja, czy pracowniczy program emerytalny jest wspólny, czy też nieForma pracowniczego programu emerytalnegoNazwa (firma) zakładu ubezpieczeń na życie, towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych na życie, funduszu inwestycyjnego lub pracowniczego funduszu emerytalnego, który będzie zarządzać gromadzonymi środkamiWarunki uczestnictwa w programie zawarte w zakładowej umowie emerytalnejWzmianki o zmianie zakładowej umowy emerytalnej, ze wskazaniem paragrafów objętych zmianą, wraz z datą wejścia w życie tej zmianyNumer akt, data dokonania wpisu, podpis kierownika komórki organizacyjnej, która dokonuje wpisuUwagi o toczącym się postępowaniu administracyjnym lub sądowym w sprawie dotyczącej postępowania rejestrowego pracowniczego programu emerytalnego
12345678910
* Z dniem 1 kwietnia 2002 r. nin. rozporządzenie traci moc w części sprzecznej z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz.U.01.60.623), w brzmieniu ustalonym przez art. 47 pkt 2 ustawy z dnia 1 marca 2002 r. o zmianach w organizacji i funkcjonowaniu centralnych organów administracji rządowej i jednostek im podporządkowanych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U.02.25.253).
1 § 2 ust. 1 pkt 8 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 14 lipca 2000 r. (Dz.U.00.62.731) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 sierpnia 2000 r.
2 § 2 ust. 1 pkt 9 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 14 lipca 2000 r. (Dz.U.00.62.731) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 sierpnia 2000 r.
3 Załącznik zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 14 lipca 2000 r. (Dz.U.00.62.731) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 sierpnia 2000 r.