Szczegółowe zasady prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.104.875

Akt utracił moc
Wersja od: 31 marca 2009 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia

Na podstawie art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135 oraz z 2005 r. Nr 94, poz. 788) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa szczegółowe zasady prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia, w tym:
1)
sposób tworzenia planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia i rocznego sprawozdania z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz ich wzory;
2)
rodzaje sprawozdań okresowych dotyczących wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia, sposób ich tworzenia oraz terminy przekazywania.
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
Fundusz - Narodowy Fundusz Zdrowia;
2)
ustawa - ustawę z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
3)
rok obrotowy - rok kalendarzowy;
4) 1
 sprawozdanie okresowe - sprawozdanie miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne;
5) 2
 zmiana planu finansowego - zmiany, o których mowa w art. 124 ust. 2 i 3 ustawy, przesunięcia, o których mowa w art. 124 ust. 4 i 5 ustawy, uruchomienie rezerwy ogólnej, o którym mowa w art. 124 ust. 6 ustawy, oraz uruchomienie rezerw, o którym mowa w art. 124 ust. 7 ustawy;
6)
obowiązujący plan - plan finansowy Funduszu po uwzględnieniu wszystkich dokonanych zmian;
7)
harmonogram spłat - harmonogram spłat zaciągniętych pożyczek lub kredytów, o których mowa w art. 127 ustawy, wynikający z odpowiednich umów, zawartych przez Prezesa Funduszu.
8) 3
 sprawozdanie zbiorcze - sprawozdanie okresowe sporządzane łącznie dla centrali i oddziałów wojewódzkich Funduszu.
1. 
Podstawę prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu stanowi roczny plan finansowy Funduszu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.  4
 Do rocznego planu finansowego Funduszu dołącza się uzasadnienie, zawierające w szczególności informację o założeniach przyjętych przy konstruowaniu planu finansowego oraz kryteriach podziału środków na pozycje planu kosztów w oddziałach wojewódzkich Funduszu i centrali Funduszu.
1. 
W przypadku zmiany planu finansowego Funduszu, o której mowa w art. 124 ust. 2-4, 6 i 7 ustawy, Prezes Funduszu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projekt zmiany zawierający plan obowiązujący, plan po projektowanej zmianie oraz różnicę pomiędzy nimi.
2. 
W przypadku zmiany planu finansowego Funduszu, o której mowa w art. 124 ust. 5 ustawy, Prezes Funduszu niezwłocznie przedstawia ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia informację o dokonanym przesunięciu wraz z uzasadnieniem. W informacji przedstawia się plan przed zmianą, obowiązujący plan oraz różnicę pomiędzy nimi.
 (uchylony).
1. 
Roczne sprawozdanie z wykonania planu finansowego Funduszu, o którym mowa w art. 130 ust. 1 ustawy, sporządza się za rok obrotowy, według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, dołącza się omówienie wykonania planu finansowego łącznie dla całego Funduszu oraz w podziale na centralę Funduszu i poszczególne oddziały wojewódzkie Funduszu, które zawiera w szczególności informację o powstaniu rozbieżności pomiędzy obowiązującym planem a jego faktycznym wykonaniem oraz ich przyczynach.
1. 
Ustala się następujące rodzaje sprawozdań okresowych Funduszu, o których mowa w art. 131 ust. 1 ustawy:
1)
sprawozdanie miesięczne z wykonania planu finansowego;
2)
sprawozdanie miesięczne z realizacji przychodów z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne;
3)
sprawozdanie miesięczne o stanie niektórych aktywów i pasywów;
4)
sprawozdanie kwartalne o stanie zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów;
5)
sprawozdanie kwartalne z przeprowadzonych kontroli realizacji umów na świadczenia zdrowotne i refundacji cen leków oraz o windykacji należności;
6)
sprawozdanie kwartalne o postępowaniach sądowych przeciwko Narodowemu Funduszowi Zdrowia;
7)
sprawozdanie kwartalne z działalności inwestycyjnej;
8)
sprawozdanie półroczne o zatrudnieniu i wynagrodzeniach;
9) 8
 sprawozdanie miesięczne o przychodach i kosztach wynikających z realizacji zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy;
10) 9
 wstępne sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego.
2. 
Do sprawozdań, o których mowa w ust. 1, dołącza się omówienie.
3. 
Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, stosuje się odpowiednio § 6 ust. 2.
4. 
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, powinno zawierać w szczególności informację o rozdysponowaniu przychodów z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne w podziale na centralę Funduszu i oddziały wojewódzkie Funduszu.
5. 
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, powinno zawierać w szczególności informacje o:
1)
krótkoterminowych aktywach finansowych, środkach pieniężnych i innych aktywach pieniężnych;
2)
rozliczeniach międzyokresowych;
3)
stanie rezerw Funduszu;
4)
wartości świadczeń ponadumownych;
5)
stanie zobowiązań i należności Funduszu z uwzględnieniem odpowiednio tytułów zobowiązań wymagalnych oraz tytułów należności wymagalnych.
 Sprawozdania okresowe sporządza się odpowiednio za każdy kolejny miesiąc, kwartał, półrocze i rok.
1.  11
 Roczny plan finansowy Funduszu, sprawozdania roczne i okresowe sporządza się i przekazuje w formie pisemnej i elektronicznej.
2. 
Dane przekazywane w formie elektronicznej są zgodne z danymi przekazywanymi w formie pisemnej.
1. 
Sprawozdania sporządza Prezes Funduszu na podstawie sprawozdań jednostkowych centrali Funduszu oraz sprawozdań jednostkowych dyrektorów oddziałów wojewódzkich Funduszu.
2. 
Prezes Funduszu oraz dyrektorzy oddziałów wojewódzkich Funduszu są obowiązani sporządzać sprawozdania rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
3. 
Kwoty wykazane w sprawozdaniach powinny być zgodne z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.
4. 
Prezes Funduszu sprawdza sprawozdania jednostkowe pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
5. 
Ujawnione w trybie ust. 4 nieprawidłowości w sprawozdaniach jednostkowych powinny być usunięte przez dyrektorów oddziałów wojewódzkich Funduszu przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań łącznych Funduszu.
 Sprawozdania sporządza się w sposób czytelny i trwały. W sprawozdaniach zbiorczych Funduszu, w wersjach sporządzonych w formie pisemnej, w miejscu oznaczonym w załącznikach, osoba, która sporządziła dokument, oraz osoba zatwierdzająca składają własnoręczne podpisy. Pod podpisem osoby zatwierdzającej umieszcza się pieczątkę z jej imieniem i nazwiskiem.
1. 
W sprawozdaniach miesięcznych dane wykazuje się za miesiąc oraz narastająco od początku roku obrotowego do końca miesiąca, którego sprawozdanie dotyczy.
1a.  13
 W sprawozdaniu miesięcznym, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1, dane dotyczące planu finansowego wykazuje się w wysokości 1/12 rocznego planu finansowego Funduszu, a w ujęciu narastającym w wysokości n/12 rocznego planu finansowego Funduszu, gdzie n oznacza liczbę miesięcy od początku roku do końca miesiąca sprawozdawczego.
2.  14
 W sprawozdaniu kwartalnym, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 4 i 6, dane wykazuje się według stanu na ostatni dzień kwartału, którego sprawozdanie dotyczy.
3.  15
 W sprawozdaniach kwartalnych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 5 i 7, dane wykazuje się za kwartał oraz narastająco od początku roku obrotowego do końca kwartału, którego sprawozdanie dotyczy.
4. 
W sprawozdaniu, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 8, dane wykazuje się według stanu na ostatni dzień półrocza, którego sprawozdanie dotyczy.
 Sprawozdania okresowe Prezes Funduszu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w terminie 35 dni od zakończenia miesiąca, 45 dni od zakończenia kwartału lub półrocza oraz 105 dni od zakończenia roku, którego dotyczy sprawozdanie.
 (uchylony).
1. 
Do rocznego planu finansowego Funduszu na rok 2005 nie stosuje się wzoru, o którym mowa w § 3 ust. 1, oraz nie sporządza się uzasadnienia, o którym mowa w § 3 ust. 2.
2. 
Sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego Funduszu na rok 2005 sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 2.A do rozporządzenia. Przepis § 6 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
1.  19
 (uchylony).
2. 
Wymienione w § 7 ust. 1 sprawozdania:
1)
miesięczne - za okres od stycznia 2005 r. do miesiąca poprzedzającego miesiąc wejścia rozporządzenia w życie,
2)
kwartalne - za I kwartał 2005 r.

- Prezes Funduszu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w terminie 14 dni od dnia wejścia rozporządzenia w życie.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 134, poz. 1427).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  20

WZÓR

ROCZNY PLAN FINANSOWY NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NA ROK ...

Tabela 1. Przychody i koszty Narodowego Funduszu Zdrowia - łącznie

 w tys. zł

Poz.WyszczególnieniePlan finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia na ..... rok
123
1Składka należna brutto w roku planowania równa przypisowi składki (1.1 + 1.2), w tym:
1.1od ZUS
1.2od KRUS
2Planowany odpis aktualizujący składkę należną (2.1 + 2.2), w tym:
2.1w stosunku do ZUS
2.2w stosunku do KRUS
3Przychody ze składek z lat ubiegłych (3.1 + 3.2), w tym:
3.1od ZUS
3.2od KRUS
4Koszt poboru i ewidencjonowania składek (4.1 + 4.2), w tym:
4.1koszty poboru i ewidencjonowania składek przez ZUS
4.2koszty poboru i ewidencjonowania składek przez KRUS
APrzychody netto z działalności (1 - 2 + 3 - 4) + Al + A2 + A3 + A4
A1przychody wynikające z przepisów o koordynacji
A2przychody z tytułu realizacji zadań zleconych
A3dotacje z budżetu państwa na finansowanie zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy, uwzględniające koszty administracyjne
A4dotacja z budżetu państwa na realizację zadań zespołów ratownictwa medycznego
BKoszty realizacji zadań (B1 + B2 + B3 + B4)
B1Obowiązkowy odpis na rezerwę ogólną
B2Koszty świadczeń zdrowotnych (B2.1 + ... + B2.18), w tym:
B2.1podstawowa opieka zdrowotna
B2.2ambulatoryjna opieka specjalistyczna
B2.3leczenie szpitalne, w tym:
B2.3.1programy terapeutyczne (lekowe)
B2.4opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
B2.5rehabilitacja lecznicza
B2.6świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej
B2.7opieka paliatywna i hospicyjna
B2.8leczenie stomatologiczne
B2.9lecznictwo uzdrowiskowe
B2.10pomoc doraźna i transport sanitarny
B2.11koszty profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych ze środków własnych Funduszu
B2.12świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
B2.13zaopatrzenie w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne
B2.14refundacja cen leków, w tym:
B2.14.1refundacja cen leków, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy
B2.15rezerwa na koszty realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji
B2.16rezerwa na pokrycie kosztów świadczeń zdrowotnych oraz refundacji cen leków
B2.17rezerwa na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych
B2.18koszty świadczeń zdrowotnych z lat ubiegłych
B3Koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie
B4Koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego
CWYNIK NA DZIAŁALNOŚCI (A - B)
DKoszty administracyjne (D1 + ... + D9), w tym:
Dlzużycie materiałów i energii
D2usługi obce
D3podatki i opłaty, w tym:
D3.1podatki stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
D3.1.1podatek od nieruchomości
D3.2opłaty stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego
D3.3VAT
D3.4podatek akcyzowy
D3.5wpłaty na PFRON
D3.6inne
D4wynagrodzenia
D5ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, w tym:
D5.1składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych
D5.2składki na Fundusz Pracy
D5.3składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
D5.4pozostałe świadczenia
D6koszty funkcjonowania Rady Funduszu
D7amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakupionych ze środków własnych Funduszu
D8amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie
D9pozostałe koszty administracyjne
EPozostałe przychody (E1 + E2)
E1darowizny i zapisy otrzymane, w tym kwota umorzenia majątku otrzymanego nieodpłatnie wynikająca z rozliczeń międzyokresowych przypadająca na rok planowania
E2inne przychody
FPozostałe koszty (F1 + ... + F4)
F1wydanie i utrzymanie kart ubezpieczenia (w tym części stałych i zamiennych książeczek usług medycznych) oraz recept
F2rezerwa na zobowiązania wynikające z postępowań sądowych
F3inne rezerwy
F4inne koszty
GPrzychody finansowe (G1 + G2)
G1odsetki uzyskane z lokat
G2inne przychody finansowe
HKoszty finansowe
IWYNIK BRUTTO NA CAŁOKSZTAŁCIE DZIAŁALNOŚCI (C - D + E - F + G - H)
JZyski i straty nadzwyczajne (J1 - J2)
J1zyski nadzwyczajne - wielkość dodatnia
J2straty nadzwyczajne - wielkość ujemna
KWYNIK FINANSOWY OGÓŁEM BRUTTO (I + J)
LInne obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego (w tym CIT)
MWYNIK FINANSOWY OGÓŁEM NETTO (K - L)
NPRZYCHODY - ogółem
OKOSZTY - ogółem

Tabela 2. Koszty centrali/oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia*)

 w tys. zł

Poz.WyszczególnieniePlan finansowy centrali/oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia*)

na ..... rok

123
B2Koszty świadczeń zdrowotnych (B2.1 + ... + B2.18), w tym:
B2.1podstawowa opieka zdrowotna
B2.2ambulatoryjna opieka specjalistyczna
B2.3leczenie szpitalne, w tym:
B2.3.1Programy terapeutyczne (lekowe)
B2.4opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
B2.5rehabilitacja lecznicza
B2.6świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej
B2.7opieka paliatywna i hospicyjna
B2.8leczenie stomatologiczne
B2.9lecznictwo uzdrowiskowe
B2.10pomoc doraźna i transport sanitarny
B2.llkoszty profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych ze środków własnych Funduszu
B2.12świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
B2.13zaopatrzenie w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne
B2.14refundacja cen leków, w tym:
B2.14.1refundacja cen leków, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy
B2.15rezerwa na koszty realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji
B2.16rezerwa na pokrycie kosztów świadczeń zdrowotnych oraz refundacji cen leków
B2.17rezerwa na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych
B2.18koszty świadczeń zdrowotnych z lat ubiegłych
B3Koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie
B4Koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego
DKoszty administracyjne (D1 + ... + D9), w tym:
D1zużycie materiałów i energii
D2usługi obce
D3podatki i opłaty, w tym:
D3.1podatki stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
D3.1.1podatek od nieruchomości
D3.2opłaty stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego
D3.3VAT
D3.4podatek akcyzowy
D3.5wpłaty na PFRON
D3.6inne
D4wynagrodzenia
D5ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, w tym:
D5.1składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych
D5.2składki na Fundusz Pracy
D5.3składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
D5.4Pozostałe świadczenia
D6koszty funkcjonowania Rady Funduszu
D7amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakupionych ze środków własnych Funduszu
D8amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie
D9pozostałe koszty administracyjne
FPozostałe koszty (F1 + ... + F4)
F1wydanie i utrzymanie kart ubezpieczenia (w tym części stałych i zamiennych książeczek usług medycznych) oraz recept
F2rezerwa na zobowiązania wynikające z postępowań sądowych
F3inne rezerwy
F4inne koszty
HKoszty finansowe

*) Należy wypełnić oddzielnie dla centrali Funduszu i każdego z oddziałów wojewódzkich Funduszu.

Uwaga:

Do planu finansowego należy dołączyć uzasadnienie, o którym mowa w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia (Dz. U. Nr 104, poz. 875 i Nr 151, poz. 1264, z 2006 r. Nr 192, poz. 1418, z 2007 r. Nr 97, poz. 643 i Nr 212, poz. 1564 oraz z 2009 r. Nr 36, poz. 279).

ZAŁĄCZNIK Nr  2  21

WZÓR

Roczne sprawozdanie z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia*) na rok ...

 w tys. zł

Poz.WyszczególnienieObowiązujący plan finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia na .... rokWykonanie planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za .... rokRóżnica (poz.3-poz.4)Udział wykonania

(poz.4/poz.3)

(w %)

123456
1Składka należna brutto w roku planowania równa przypisowi składki (1.1 + 1.2), w tym:
1.1od ZUS
1.2od KRUS
2Planowany odpis aktualizujący składkę należną (2.1 + 2.2), w tym:
2.1w stosunku do ZUS
2.2w stosunku do KRUS
3Przychody ze składek z lat ubiegłych (3.1 + 3.2), w tym:
3.1od ZUS
3.2od KRUS
4Koszt poboru i ewidencjonowania składek (4.1 + 4.2), w tym:
4.1koszty poboru i ewidencjonowania składek przez ZUS
4.2koszty poboru i ewidencjonowania składek przez KRUS
APrzychody netto z działalności (1 - 2 + 3 - 4) + A1 + A2 + A3 + A4
A1przychody wynikające z przepisów o koordynacji
A2przychody z tytułu realizacji zadań zleconych
A3dotacje z budżetu państwa na finansowanie zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy, uwzględniające koszty administracyjne**)
A4dotacja z budżetu państwa na realizację zadań zespołów ratownictwa medycznego
BKoszty realizacji zadań (B1 + B2 + B3 + B4)
B1Obowiązkowy odpis na rezerwę ogólną
B2Koszty świadczeń zdrowotnych (B2.1 + ... + B2.18), w tym:
B2.1podstawowa opieka zdrowotna
B2.2ambulatoryjna opieka specjalistyczna
B2.3leczenie szpitalne, w tym:
B2.3.1programy terapeutyczne (lekowe)
B2.4opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
B2.5rehabilitacja lecznicza
B2.6świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej
B2.7opieka paliatywna i hospicyjna
B2.8leczenie stomatologiczne
B2.9lecznictwo uzdrowiskowe
B2.10pomoc doraźna i transport sanitarny
B2.11koszty profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych ze środków własnych Funduszu
B2.12świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
B2.13zaopatrzenie w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne
B2.14refundacja cen leków, w tym:
B2.14.1refundacja cen leków, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy
B2.15rezerwa na koszty realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji
B2.16rezerwa na pokrycie kosztów świadczeń zdrowotnych oraz refundacji cen leków
B2.17rezerwa na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych
B2.18koszty świadczeń zdrowotnych z lat ubiegłych
B3Koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie
B4Koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego
CWYNIK NA DZIAŁALNOŚCI (A - B)
DKoszty administracyjne (D1 + ... + D9), w tym:
D1zużycie materiałów i energii
D2usługi obce
D3podatki i opłaty, w tym:
D3.1podatki stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
D3.1.1podatek od nieruchomości
D3.2opłaty stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego
D3.3VAT
D3.4podatek akcyzowy
D3.5wpłaty na PFRON
D3.6inne
D4wynagrodzenia
D5ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, w tym:
D5.1składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych
D5.2składki na Fundusz Pracy
D5.3składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
D5.4pozostałe świadczenia
D6koszty funkcjonowania Rady Funduszu
D7amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakupionych ze środków własnych Funduszu
D8amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie
D9pozostałe koszty administracyjne
EPozostałe przychody (E1 + E2)
E1darowizny i zapisy otrzymane, w tym kwota umorzenia majątku otrzymanego nieodpłatnie wynikająca z rozliczeń międzyokresowych przypadająca na rok planowania
E2inne przychody
FPozostałe koszty (F1 + ... + F4)
F1wydanie i utrzymanie kart ubezpieczenia (w tym części stałych i zamiennych książeczek usług medycznych) oraz recept
F2rezerwa na zobowiązania wynikające z postępowań sądowych
F3inne rezerwy
F4inne koszty
GPrzychody finansowe (G1 + G2)
G1odsetki uzyskane z lokat
G2inne przychody finansowe
HKoszty finansowe
IWYNIK BRUTTO NA CAŁOKSZTAŁCIE DZIAŁALNOŚCI (C - D + E - F + G - H)
JZyski i straty nadzwyczajne (J1 - J2)
J1zyski nadzwyczajne - wielkość dodatnia
J2straty nadzwyczajne - wielkość ujemna
KWYNIK FINANSOWY OGÓŁEM BRUTTO (I + J)
LInne obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego (w tym CIT)
MWYNIK FINANSOWY OGÓŁEM NETTO (K - L)
NPRZYCHODY - ogółem
OKOSZTY - ogółem

*) Sprawozdanie należy sporządzić zbiorczo dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz oddzielnie dla centrali Funduszu i oddzielnie dla każdego z oddziałów wojewódzkich Funduszu.

**) Przepisy w zakresie art. 97 ust. 3 pkt 2a i 3b ustawy stosuje się po raz pierwszy do rocznego sprawozdania z wykonania planu finansowego na rok 2008.

Data sporządzenia sporządził: kontakt

................. ............ ............

zatwierdził: kontakt

........................

Uwaga:

Do sprawozdania należy dołączyć omówienie, o którym mowa w § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia (Dz. U. Nr 104, poz. 875 i Nr 151, poz. 1264, z 2006 r. Nr 192, poz. 1418, z 2007 r. Nr 97, poz. 643 i Nr 212, poz. 1564 oraz z 2009 r. Nr 36, poz. 279).

1 § 2 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
2 § 2 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
3 § 2 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
4 § 3 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
5 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
6 § 5 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.
7 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
8 § 7 ust. 1 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2008 r.
9 § 7 ust. 1 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
10 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
11 § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.
12 § 11 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
13 § 12 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
14 § 12 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
15 § 12 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
16 § 13:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.

17 § 14 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.
18 § 15 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
19 § 16 ust. 1 uchylony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
20 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 11 maja 2007 r. (Dz.U.07.97.643) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.

21 Załącznik nr 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 11 maja 2007 r. (Dz.U.07.97.643) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.