§ 13. - Szczegółowe zasady otrzymywania i wysokość uposażenia zasadniczego policjantów, dodatków do uposażenia oraz ustalania wysługi lat, od której jest uzależniony wzrost uposażenia zasadniczego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.1236 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 marca 2024 r.
§  13.  28
1. 
Policjantowi pełniącemu służbę w komórce organizacyjnej Lotnictwa Policji, który w ramach obowiązków na zajmowanym stanowisku służbowym, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami, wykonuje loty w składzie załóg policyjnych statków powietrznych lub wykonuje obsługę policyjnych statków powietrznych, przysługuje dodatek lotniczy w następującej wysokości ustalonej procentowo od kwoty bazowej:
1)
180% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 2000 godzin lotu, w tym 1000 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;
2)
160% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 1500 godzin lotu do 2000 godzin lotu, w tym 700 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;
3)
140% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 1000 godzin lotu do 1500 godzin lotu, w tym 500 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;
4)
120% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 500 godzin lotu do 1000 godzin lotu, w tym 300 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;
5)
100% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach powyżej 350 godzin lotu do 500 godzin lotu, w tym 100 godzin lotu w Lotnictwie Policji w charakterze pilota dowódcy załogi;
6)
80% - pilot posiadający nalot ogólny na śmigłowcach do 350 godzin lotu;
7)
60% - mechanik lotniczy obsługi technicznej Lotnictwa Policji.
2. 
Policjantowi wchodzącemu w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który:
1)
wykonuje loty w składzie załogi lub wykonuje czynności obsługowe związane z bezpośrednią eksploatacją policyjnych statków powietrznych typu S-70i, zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,
2)
posiada ważne uprawnienia i wykonuje loty w NVG (ang. Night Vision Goggles - loty w goglach noktowizyjnych) w składzie załóg policyjnych statków powietrznych,
3)
posiada ważne uprawnienia i wykonuje loty w IFR (ang. Instrumental Flight Rules - loty wykonywane zgodnie z przepisami według wskazań przyrządów) w składzie załóg policyjnych statków powietrznych,
4)
posiada ważne uprawnienie instruktora i wykonuje loty w charakterze instruktora na policyjnych statkach powietrznych,
5)
wykonuje loty w charakterze dowódcy załogi policyjnych statków powietrznych na więcej niż jednym typie statku powietrznego zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,
6)
wykonuje obsługę policyjnych statków powietrznych na więcej niż jednym typie statku powietrznego zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,
7)
wykonuje loty w charakterze mechanika pokładowego policyjnych statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,
8)
wykonuje loty w charakterze operatora systemów obserwacji lotniczej policyjnych statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami,
9)
wykonuje loty w charakterze operatora pokładowych urządzeń dźwigowych policyjnych statków powietrznych zgodnie z posiadanymi ważnymi uprawnieniami

- dodatek lotniczy zwiększa się o 20% kwoty bazowej za każde uprawnienie wymienione w pkt 1-9.

3. 
Policjantowi, który wykonuje loty w ramach czynności inspektora lotniczego lub inspektora techniki lotniczej na policyjnych statkach powietrznych, zgodnie z ważnym upoważnieniem wydanym przez Komendanta Głównego Policji, zwiększa się dodatek lotniczy o 30% kwoty bazowej.
4. 
Policjantowi, o którym mowa w ust. 1, posiadającemu co najmniej pięcioletni staż służby pełnionej w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który w roku kalendarzowym wykonał loty w wymiarze nie niższym niż 40 godzin statkiem powietrznym w powietrzu oraz na urządzeniach treningowych i symulatorach, po zakończeniu roku kalendarzowego przyznaje się jednorazowo dodatek lotniczy w wysokości 300% kwoty pobieranego miesięcznego dodatku lotniczego.
5. 
Za każdy pełny rok służby pełnionej ponad pięć lat w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji wysokość jednorazowego dodatku lotniczego, o którym mowa w ust. 4, ulega zwiększeniu o 20% kwoty pobieranego przez policjanta dodatku lotniczego, nie więcej jednak niż do wysokości 600%.
6. 
Wysokość jednorazowego dodatku lotniczego ustala się na podstawie stażu służby, o którym mowa w ust. 4, pełnionej w składzie personelu lotniczego Lotnictwa Policji oraz kwoty dodatku lotniczego, o którym mowa w ust. 1-3, określonych na ostatni dzień roku kalendarzowego, za który policjantowi jest przyznawany ten dodatek.
7. 
Policjant wchodzący w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, zawieszony w lotach ze względów zdrowotnych, zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty zawieszenia w lotach. Właściwy przełożony w sprawach osobowych może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.
8. 
Policjant wchodzący w skład personelu lotniczego Lotnictwa Policji, który utracił prawo do dodatku lotniczego z przyczyn niezależnych od niego, zachowuje prawo do dodatku lotniczego przez okres 6 miesięcy od daty utraty dodatku lotniczego. Właściwy przełożony w sprawach osobowych może przedłużyć okres pobierania dodatku lotniczego na okres kolejnych 6 miesięcy.
28 § 13 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 12 stycznia 2022 r. (Dz.U.2022.106) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 stycznia 2022 r.