§ 7. - Szczegółowe zasady nadzoru nad przestrzeganiem standardu wychowania i opieki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz nadzoru nad jakością działań ośrodków adopcyjno-opiekuńczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.74.862

Akt utracił moc
Wersja od: 8 września 2000 r.
§  7.
1.
Osoby sprawujące nadzór pedagogiczny przygotowują roczny program działania, obejmujący określenie priorytetów kontroli, plan i organizację kontroli, harmonogram spotkań z placówkami i ośrodkami.
2.
Program działania powinien być przygotowany do końca listopada każdego roku poprzedzającego kontrolę i przedstawiony jednostkom kontrolowanym do końca roku kalendarzowego.
3.
Osoby sprawujące nadzór pedagogiczny przeprowadzają kontrolę co najmniej trzy razy w roku.
4.
Osoby sprawujące nadzór:
1)
prowadzą dokumentację działań związanych ze sprawowaniem przez siebie nadzoru, sporządzają protokoły kontroli,
2)
w przeprowadzonej kontroli oceniają sposób wypełniania w placówce specjalistycznych zadań,
3)
badają zgłaszane uwagi o działalności placówki lub ośrodka, pozyskane ze źródeł innych niż wyniki kontroli,
4)
sprawdzają kwalifikacje osób zatrudnionych w placówkach lub ośrodkach,
5)
analizują i oceniają nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora placówki lub ośrodka.
5.
Na podstawie przeprowadzonych kontroli osoby sprawujące nadzór sporządzają roczny raport o jakości funkcjonowania placówek i ośrodków w województwie.