§ 3. - Szczegółowe zasady i warunki udzielania i cofania zezwolenia na założenie odpowiednio z dniem 1 września 2017 r. lub z dniem 1 września 2018 r. przez osobę prawną lub osobę fizyczną dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego i dotychczasowego czteroletniego technikum.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.818

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 kwietnia 2017 r.
§  3. 
1. 
Wniosek o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły zawiera:
1)
w przypadku założyciela będącego osobą prawną - nazwę założyciela, adres jego siedziby oraz wskazanie organu uprawnionego do prowadzenia w imieniu założyciela spraw szkoły;
2)
w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną - imię i nazwisko założyciela, numer ewidencyjny PESEL, adres miejsca zamieszkania oraz adres do korespondencji;
3)
określenie typu szkoły, daty rozpoczęcia jej działalności, przewidywanej liczby uczniów (słuchaczy) oraz:
a)
w przypadku dotychczasowego czteroletniego technikum - zawodu lub zawodów, w jakich technikum będzie kształcić,
b)
w przypadku dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego specjalnego lub dotychczasowego czteroletniego technikum specjalnego - rodzaju niepełnosprawności uczniów, dla których tworzy się szkołę;
4)
wskazanie adresu siedziby szkoły oraz informację o jej warunkach lokalowych oraz wyposażeniu w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do realizacji zadań statutowych;
5)
dane, o których mowa w art. 88 ust. 5 ustawy.
2. 
Do wniosku o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły dołącza się:
1)
w przypadku założyciela będącego osobą prawną - kopię statutu lub innego dokumentu stanowiącego podstawę funkcjonowania osoby prawnej oraz - jeżeli osoba prawna podlega obowiązkowi wpisu do rejestru lub ewidencji - aktualny odpis z właściwego rejestru lub ewidencji;
2)
w przypadku założyciela będącego osobą fizyczną - wyciąg z dowodu osobistego potwierdzający imię, nazwisko i numer ewidencyjny PESEL, poświadczony notarialnie lub poświadczony przez przyjmującego wniosek pracownika urzędu obsługującego organ jednostki samorządu terytorialnego właściwej do udzielenia zezwolenia na założenie szkoły;
3)
projekt aktu założycielskiego szkoły;
4)
projekt statutu szkoły;
5)
opinie właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej i państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku, w którym będzie się mieścić szkoła, i najbliższym jego otoczeniu;
6)
wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w szkole, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach;
7)
zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych.
3. 
Zagraniczny dokument urzędowy stanowiący podstawę funkcjonowania osoby prawnej mającej siedzibę za granicą, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, przedstawia się wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski.
4. 
Zagraniczny dokument urzędowy stanowiący podstawę funkcjonowania osoby prawnej mającej siedzibę za granicą, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, przed dokonaniem jego uwierzytelnionego tłumaczenia na język polski wymaga legalizacji przez właściwego ze względu na siedzibę założyciela konsula Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że umowa międzynarodowa, której Rzeczpospolita Polska jest stroną, stanowi inaczej. W przypadku dokumentu urzędowego sporządzonego lub uwierzytelnionego przez władze państwa będącego stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. poz. 938), dokument ten przedkłada się wraz z dołączoną apostille.