Rozdział 7 - Sygnały nadawane przez sygnalistę - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił mocRozdział 7
Sygnały nadawane przez sygnalistę
Sygnały nadawane przez sygnalistę
zataczanie okręgów dostępnym przyborem sygnalizacyjnym
(rys. 19),
trzy krótkie, szybko następujące po sobie tony, kilkakrotnie powtórzone
(rys. 20),
dwa długie tony
(rys. 21),
i jednocześnie chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka, a w warunkach ograniczonej widoczności - latarka z białym światłem, poruszane poziomo
(rys. 22),
sygnał Rm1 "Do mnie" oznacza, że należy jechać do dającego sygnał,
jeden długi ton
(rys. 23),
i jednocześnie chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka, a w warunkach ograniczonej widoczności - latarka z białym światłem, poruszane pionowo
(rys. 24),
sygnał Rm 2 "Ode mnie" oznacza, że należy jechać w kierunku od dającego sygnał,
kilka przeciągłych tonów
(rys. 25),
i jednocześnie chorągiewka sygnałowa lub ręka, a w warunkach ograniczonej widoczności latarka z białym światłem poruszana po łuku powoli do góry i do dołu
(rys. 26),
sygnał Rm 3 "Zwolnić" oznacza, że należy zmniejszyć prędkość jazdy taboru manewrującego,
trzy krótkie, szybko następujące po sobie tony, kilkakrotnie powtórzone
(rys. 27),
i jednocześnie zataczanie okręgów chorągiewką sygnałową koloru żółtego lub ręką, a w warunkach ograniczonej widoczności latarką z białym światłem:
(rys. 28),
dwa krótkie tony
(rys. 29),
i jednocześnie kilkakrotne zbliżenie do siebie wyciągniętych poziomo przed siebie rąk, a w warunkach ograniczonej widoczności przerywane białe światło latarki
(rys. 30),
sygnał Rm 6 "Docisnąć" oznacza, że należy docisnąć manewrujący tabor w celu sprzęgnięcia lub rozprzęgnięcia.
sygnał Rp 1 "Baczność":
jeden długi ton
(rys. 31),
sygnał Rp 1 "Baczność" podawany jest przez maszynistę za pomocą sygnału dźwiękowego pojazdu trakcyjnego w następujących przypadkach:
wyciągnięte ręce, składane nad głową z zakreśleniem półkola, a w warunkach ograniczonej widoczności latarka z białym światłem, poruszana od dołu łukiem do góry i następnie opuszczana pionowo w dół
(rys. 32),
sygnał Rh 1 "Zahamować" podaje się do maszynisty przy próbie hamulców zespolonych,
wyciągnięta ręka, a w przypadku ograniczonej widoczności latarka z białym światłem poruszana po łuku nad głową sygnalisty
(rys. 33),
sygnał Rh 2 "Odhamować" podaje się do maszynisty przy próbie hamulców zespolonych,
ręka, a w warunkach ograniczonej widoczności latarka z białym światłem trzymana pionowo nad głową
(rys. 34),
sygnał Rh 3 podaje się do maszynisty przy próbie hamulców zespolonych.