Rozdział 5 - Tarcze manewrowe - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił moc Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.
Rozdział 5
Tarcze manewrowe
Tarcze manewrowe
§ 178.
1.
Tarcze manewrowe stosuje się na terenie otwartym.2.
Tarcze manewrowe służą do przekazywania sygnałów dla jazd manewrowych, przy czym sygnały na tarczach manewrowych są ważne tylko dla manewrów.3.
W tarczach manewrowych stosuje się światła koloru niebieskiego i białego.4.
Stosowane są tarcze manewrowe wysokie, tzn. osadzone na słupie, o konstrukcji takiej samej jak konstrukcja semafora, oraz tarcze manewrowe niskie, bez słupa i tarcz tłowych, w postaci komory sygnałowej umieszczonej na podstawie.5.
Tarcze manewrowe ustawia się z prawej strony toru.6.
Oznaczenie tarczy manewrowej składa się z liter "Tm" i kolejnego numeru tarczy.7.
Tarcze manewrowe nie oddane do użytku lub unieważnione oznacza się przez umieszczenie białego ukośnego krzyża na komorze sygnałowej.§ 179.
Na tarczach manewrowych stosuje się następujące sygnały:1)
sygnał Ms 1 "Jazda manewrowa zabroniona":jedno światło niebieskie
(rys. 13),
1) sygnał Ms 1 "Jazda manewrowa zabroniona" oznacza zakaz jazdy poza tarczę manewrową wskazującą ten sygnał,
2) manewrujący tabor może przejechać poza tarczę manewrową wskazującą sygnał Ms 1 "Jazda manewrowa zabroniona", jeżeli pozwolenie na minięcie sygnału Ms 1 "Jazda manewrowa zabroniona" zostanie przekazane przez pracownika obsługującego tę tarczę za pomocą sygnału Rm 1 "Do mnie" lub Rm 2 "Ode mnie" albo przez radiotelefon,
2)
sygnał Ms 2 "Jazda manewrowa dozwolona"jedno światło białe
(rys. 14),
sygnał Ms 2 "Jazda manewrowa dozwolona" zezwala na jazdę poza tarczę manewrową wskazującą ten sygnał.