Rozdział 5 - Tarcze manewrowe - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Rozdział  5

Tarcze manewrowe

§  178.
1.
Tarcze manewrowe stosuje się na terenie otwartym.
2.
Tarcze manewrowe służą do przekazywania sygnałów dla jazd manewrowych, przy czym sygnały na tarczach manewrowych są ważne tylko dla manewrów.
3.
W tarczach manewrowych stosuje się światła koloru niebieskiego i białego.
4.
Stosowane są tarcze manewrowe wysokie, tzn. osadzone na słupie, o konstrukcji takiej samej jak konstrukcja semafora, oraz tarcze manewrowe niskie, bez słupa i tarcz tłowych, w postaci komory sygnałowej umieszczonej na podstawie.
5.
Tarcze manewrowe ustawia się z prawej strony toru.
6.
Oznaczenie tarczy manewrowej składa się z liter "Tm" i kolejnego numeru tarczy.
7.
Tarcze manewrowe nie oddane do użytku lub unieważnione oznacza się przez umieszczenie białego ukośnego krzyża na komorze sygnałowej.
§  179.
Na tarczach manewrowych stosuje się następujące sygnały:
1)
sygnał Ms 1 "Jazda manewrowa zabroniona":

jedno światło niebieskie

(rys. 13),

1) sygnał Ms 1 "Jazda manewrowa zabroniona" oznacza zakaz jazdy poza tarczę manewrową wskazującą ten sygnał,

2) manewrujący tabor może przejechać poza tarczę manewrową wskazującą sygnał Ms 1 "Jazda manewrowa zabroniona", jeżeli pozwolenie na minięcie sygnału Ms 1 "Jazda manewrowa zabroniona" zostanie przekazane przez pracownika obsługującego tę tarczę za pomocą sygnału Rm 1 "Do mnie" lub Rm 2 "Ode mnie" albo przez radiotelefon,

2)
sygnał Ms 2 "Jazda manewrowa dozwolona"

jedno światło białe

(rys. 14),

sygnał Ms 2 "Jazda manewrowa dozwolona" zezwala na jazdę poza tarczę manewrową wskazującą ten sygnał.