Rozdział 2 - Semafory - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił mocRozdział 2
Semafory
Semafory
Semafory kształtowe
Semafory kształtowe
- dzienny:
ramię semafora ustawione poziomo, na prawo od masztu semafora
(rys. 1),
- nocny:
czerwone światło na semaforze
(rys. 2),
- dzienny:
ramię semafora wzniesione pod kątem 45° do poziomu na prawo od słupa semafora
(rys. 3),
- nocny:
zielone światło na semaforze
(rys. 4),
sygnał ten zezwala na jazdę z największą dozwoloną prędkością dla pociągu, wskazaną w służbowym rozkładzie jazdy, dla danego odcinka linii,
- dzienny:
dwa ramiona semafora wzniesione pod kątem 45° do poziomu, na prawo od słupa semafora
(rys. 5),
- nocny:
dwa światła na semaforze w pionie: górne światło zielone, dolne pomarańczowe
(rys. 6).
Sygnał Sr 3 zezwala na jazdę z prędkością nie większą niż 40 km/h, począwszy od semafora do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem. W przypadku semafora wjazdowego lub drogowskazowego prędkość do 40 km/h obowiązuje na całej drodze przebiegu.
Semafory świetlne
Semafory świetlne
czerwone światło na semaforze
(rys. 7),
jedno zielone światło ciągłe na semaforze
(rys. 8),
jedno zielone światło migające na semaforze
(rys. 9),
jedno pomarańczowe światło migające na semaforze
(rys. 10),
jedno światło pomarańczowe ciągłe na semaforze
(rys. 11),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a pod nim świetlny pas zielony poziomy, górne światło - zielone ciągłe
(rys. 12),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a pod nim świetlny pas zielony poziomy, górne światło - zielone migające
(rys. 13),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a pod nim świetlny pas zielony poziomy, górne światło - pomarańczowe migające
(rys. 14),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a pod nim świetlny pas zielony poziomy, górne światło - pomarańczowe ciągłe
(rys. 15),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a górne - zielone ciągłe
(rys. 16),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a pod nim świetlny pas pomarańczowy poziomy, górne światło - zielone ciągłe
(rys. 17),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, górne zielone migające
(rys. 18),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a pod nim świetlny pas pomarańczowy poziomy, górne światło - zielone migające
(rys. 19),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, górne światło pomarańczowe migające
(rys. 20),
dwa światła na semaforze w jednym pionie: dolne światło pomarańczowe ciągłe, a pod nim świetlny pas pomarańczowy poziomy, górne światło pomarańczowe migające
(rys. 21),
dwa światła pomarańczowe ciągłe na semaforze w jednym pionie
(rys. 22),
dwa światła pomarańczowe ciągłe na semaforze w jednym pionie, a pod nimi świetlny pas pomarańczowy poziomy
(rys. 23),
jedno światło matowobiałe migające na semaforze lub słupie semafora, wskazującego sygnał Sr 1 lub S 1 "Stój" bądź sygnał wątpliwy, bądź też na słupie semafora nieoświetlonego, albo umieszczone na osobnej podstawie (sygnalizatorze sygnału zastępczego)
(rys. 24):
Znaczenie sygnału Sr 1 lub S 1 "Stój" dla pociągów i manewrów oraz sygnałów zezwalających na jazdę na semaforze dla manewrów
Znaczenie sygnału Sr 1 lub S 1 "Stój" dla pociągów i manewrów oraz sygnałów zezwalających na jazdę na semaforze dla manewrów