Rozdział 17 - Sygnały na semaforach świetlnych, tarczach ostrzegawczych i sygnalizatorach powtarzających, stosowane do odwołania - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Rozdział  17

Sygnały na semaforach świetlnych, tarczach ostrzegawczych i sygnalizatorach powtarzających, stosowane do odwołania

§  116.
1.
Na semaforach świetlnych można do odwołania stosować następujące sygnały:
1)
sygnał "Wolna droga ze zmniejszoną prędkością" lub "Wolna droga ze zmniejszoną prędkością. Następny semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę"

- dzienny i nocny:

dwa zielone światła na semaforze w jednym pionie, zwrócone do pociągu

(rys. 202),

2)
sygnał "Wolna droga. Następny semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę ze zmniejszoną prędkością"

- dzienny i nocny:

światło zielone, a nad nim światło pomarańczowe na semaforze w jednym pionie, zwrócone do pociągu

(rys. 203).

2.
Na tarczy ostrzegawczej można do odwołania stosować następujący sygnał: Semafor wskazuje sygnał "Wjazd ze zmniejszoną prędkością. Następny semafor wskazuje Stój" lub sygnał "Wolna droga ze zmniejszoną prędkością. Następny semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę"

- dzienny i nocny:

pomarańczowe i zielone światło w jednym pionie zwrócone do pociągu

(rys. 204).

3.
Na sygnalizatorze powtarzającym można do odwołania stosować następujący sygnał:

"Semafor wskazuje sygnał zezwalający na jazdę ze zmniejszoną prędkością"

- dzienny i nocny:

jedno światło pomarańczowe, jedno białe i jedno zielone w jednym pionie, zwrócone do pociągu

(rys. 205).

4.
Informacje dotyczące sygnałów, o których mowa w ust. 1, 2 i 3, powinny być zawarte w dodatku do wewnętrznego rozkładu jazdy.
5.
Sygnały określone w ust. 1, 2 i 3 stosowane w dniu wejścia w życie rozporządzenia na liniach kolejowych wyposażonych w te urządzenia mogą być stosowane do czasu zastąpienia ich odpowiednimi sygnałami, o których mowa w rozporządzeniu.