Oddział 3 - Sygnały na innych urządzeniach - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Oddział  3

Sygnały na innych urządzeniach

§  91.
1.
Sygnały na obrotnicach (Z 1o, Z 2o), wagach pomostowych (Z 1wg, Z 2wg) i innych urządzeniach podaje się za pomocą latarni kwadratowej ze szkłem koloru mlecznego w kształcie okrągłej tarczy z czarną kresą.
2.
Na urządzeniach, o których mowa w ust. 1, podaje się następujące sygnały:
1)
sygnał "Stój, wjazd zabroniony" (Z 1o, Z 1wg)

- dzienny i nocny

kresa pozioma czarna na tle białej, okrągłej tarczy

(rys. 62),

2)
sygnał "Wjazd dozwolony" (Z 2o, Z 2wg)

- dzienny i nocny

kresa pionowa czarna na tle białej, okrągłej tarczy

(rys. 63).

3.
Sygnał "Stój, wjazd zabroniony" na obrotnicy (Z 1o) i wadze pomostowej (Z 1wg) oznacza, że wjazd na obrotnicę lub wagę jest zabroniony. Jeżeli latarnia lub tarcza wskazuje ten sygnał, należy użyć wszelkich dozwolonych środków, aby lokomotywę lub przetaczany tabor zatrzymać przed obrotnicą lub wagą.
4.
Zarząd kolei określi symbole, szczegółowe znaczenie i zasady stosowania sygnałów na innych urządzeniach. Określone w ust. 2 sygnały na tych urządzeniach mogą być w razie potrzeby uzupełnione dodatkowym obrazem sygnałowym, określonym przez właściwy zarząd kolei.
5.
W określonych przez zarząd kolei przypadkach na obrotnicach, wagach pomostowych i innych urządzeniach zamiast latarni, o których mowa w ust. 1, można stosować tarcze wskazujące taki sam sygnał w dzień i w nocy, przy czym zaleca się, żeby tarcze te były wykonane z materiałów odblaskowych.