Oddział 2 - Sygnały dawane przez dyżurnego ruchu - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.
Dz.U.2000.34.400
Akt utracił mocOddział 2
Sygnały dawane przez dyżurnego ruchu
Sygnały dawane przez dyżurnego ruchu
- dzienny
okrągła biała tarczka z zieloną obwódką poruszana pionowo
(rys. 103),
- nocny
latarka z zielonym światłem poruszana pionowo
(rys. 104),
sygnał "Nakaz jazdy" przy wyprawianiu pociągów podaje dyżurny ruchu, a przy przepuszczaniu pociągów - dyżurny ruchu lub nastawniczy na każdorazowe polecenie dyżurnego ruchu wtedy, gdy jest to wymagane odpowiednimi przepisami lub instrukcjami (zgodnie z przepisami działu I - Prowadzenie ruchu na liniach kolejowych normalnotorowych i szerokotorowych),
- dzienny i nocny
trójkątna tarczka pomalowana z obu stron na kolor biały z czerwoną obwódką i czarną literą "S", pokazywana w kierunku zbliżającego się pociągu
(rys. 105),
sygnał Rd 2 oznacza, że należy stosować skrócony czas jazdy pociągu do następnego posterunku następczego,
- dzienny i nocny
prostokątna tarczka, pomalowana z obu stron na kolor biały z czerwoną obwódką i czarną literą "W", pokazywana w kierunku zbliżającego się pociągu
(rys. 106),
sygnał Rd 3 oznacza, że należy wydłużyć czas jazdy pociągu do następnego posterunku następczego.