Oddział 2 - Sygnały dawane przez dyżurnego ruchu - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Oddział  2

Sygnały dawane przez dyżurnego ruchu

§  102.
Stosuje się następujące sygnały podawane przez dyżurnego ruchu:
1)
sygnał Rd 1 "Nakaz jazdy":

- dzienny

okrągła biała tarczka z zieloną obwódką poruszana pionowo

(rys. 103),

- nocny

latarka z zielonym światłem poruszana pionowo

(rys. 104),

sygnał "Nakaz jazdy" przy wyprawianiu pociągów podaje dyżurny ruchu, a przy przepuszczaniu pociągów - dyżurny ruchu lub nastawniczy na każdorazowe polecenie dyżurnego ruchu wtedy, gdy jest to wymagane odpowiednimi przepisami lub instrukcjami (zgodnie z przepisami działu I - Prowadzenie ruchu na liniach kolejowych normalnotorowych i szerokotorowych),

2)
sygnał Rd 2 "Stosować skrócony czas jazdy"

- dzienny i nocny

trójkątna tarczka pomalowana z obu stron na kolor biały z czerwoną obwódką i czarną literą "S", pokazywana w kierunku zbliżającego się pociągu

(rys. 105),

sygnał Rd 2 oznacza, że należy stosować skrócony czas jazdy pociągu do następnego posterunku następczego,

3)
sygnał Rd 3 "Wydłużyć czas jazdy"

- dzienny i nocny

prostokątna tarczka, pomalowana z obu stron na kolor biały z czerwoną obwódką i czarną literą "W", pokazywana w kierunku zbliżającego się pociągu

(rys. 106),

sygnał Rd 3 oznacza, że należy wydłużyć czas jazdy pociągu do następnego posterunku następczego.