Oddział 2 - Inne sygnały sposobu jazdy - Szczegółowe zasady i warunki prowadzenia ruchu na liniach kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.34.400

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2000 r.

Oddział  2

Inne sygnały sposobu jazdy

§  95.
Stosuje się następujące inne sygnały sposobu jazdy:
1)
sygnał Rm 1 "Do mnie":

dwa długie tony gwizdkiem lub trąbką

(rys. 73),

i jednocześnie

- dzienny

chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana poziomo

(rys. 74),

- nocny

ręczna latarka z białym światłem poruszana poziomo

(rys. 75),

sygnał "Do mnie" oznacza, że należy jechać w kierunku do dającego sygnał,

2)
sygnał Rm 2 "Ode mnie":

jeden długi ton gwizdkiem lub trąbką

(rys. 76),

i jednocześnie

- dzienny

chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana pionowo

(rys. 77),

- nocny

ręczna latarka z białym światłem poruszana pionowo

(rys. 78),

sygnał "Ode mnie" oznacza, że należy jechać w kierunku od dającego sygnał;

gdyby odebranie sygnału "Do mnie" lub "Ode mnie" było niemożliwe lub utrudnione, to w przypadkach, w których wymagane jest danie z nastawni sygnału "Do mnie" lub "Ode mnie", sygnał ten można zastąpić słowami "Jechać w kierunku...", przekazanymi za pomocą urządzeń łączności,

3)
sygnał Rm 3 "Zwolnić":

kilka przeciągłych tonów gwizdkiem lub trąbką

(rys. 79),

i jednocześnie

- dzienny

chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana powolnym ruchem po łuku do góry i na dół

(rys. 80),

- nocny

latarka sygnałowa z białym światłem poruszana powolnym ruchem po łuku do góry i na dół,

(rys. 81),

4)
sygnał Rm 5 "Odrzucić":

dwa długie i jeden krótki ton gwizdkiem lub trąbką

(rys. 82),

i jednocześnie

- dzienny

chorągiewka sygnałowa koloru żółtego lub ręka poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół

(rys. 83),

- nocny

latarka sygnałowa z białym światłem poruszana dwukrotnie poziomo, a następnie pionowo do góry i szybko na dół

(rys. 84),

5)
sygnał Rm 6 "Docisnąć":

dwa krótkie tony gwizdkiem lub trąbką

(rys. 85),

i jednocześnie

- dzienny

kilkakrotne zbliżenie do siebie wyciągniętych poziomo przed siebie rąk

(rys. 86),

- nocny

białe światło latarki przerywane w krótkich odstępach czasu skierowane w stronę maszynisty

(rys. 87),

sygnał Rm 6 oznacza, że należy nacisnąć na tabor w celu sprzęgnięcia lub rozprzęgnięcia.