§ 8. - Szczegółowe zasady i tryb wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2041 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 października 2022 r.
§  8. 
1. 
Dokumenty wydaje się policjantowi lub osobie udzielającej pomocy na okres niezbędny do wykonania zadania służbowego.
2. 
Dokumenty, które utraciły ważność lub są nieprzydatne, podlegają niezwłocznemu zwrotowi do Komendanta CBŚP.
3. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 2, podlegają:
1)
aktualizacji i zwrotowi do wnioskodawcy - w odniesieniu do dokumentów, które utraciły ważność, a istnieje potrzeba dalszego ich wykorzystywania,
2)
przechowywaniu w odrębnych zbiorach, okresowo weryfikowanych pod względem ewentualnej przydatności dokumentów w przyszłości - w odniesieniu do dokumentów nieprzydatnych w danej sprawie,
3)
komisyjnemu, protokolarnemu zniszczeniu - w odniesieniu do dokumentów, które trwale utraciły swoją przydatność.
4. 
W przypadku uzyskania dokumentu w trybie określonym w § 2 ust. 5 oraz w § 3 ust. 1 czynności, o których mowa w ust. 3, wykonuje jednostka lub komórka organizacyjna, w której dokument był wykorzystywany, powiadamiając Komendanta CBŚP.
5. 
Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do dokumentów wydanych bez obowiązku ich zwrotu.