§ 2. - Szczegółowe zasady i tryb wydawania, posługiwania się, przechowywania i ewidencji dokumentów, które uniemożliwiają ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu zadań służbowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2041 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 października 2022 r.
§  2. 
1. 
W Policji organem uprawnionym do wydawania dokumentów uniemożliwiających ustalenie danych identyfikujących policjanta lub osobę udzielającą pomocy Policji oraz środków, którymi posługują się przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy, a także faktu pełnienia służby, celu, form i metod wykonywania zadań służbowych, zwanych dalej "dokumentami", jest Komendant Główny Policji.
2. 
Wnioski o wydanie dokumentów składane są do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem Komendanta Centralnego Biura Śledczego Policji, zwanego dalej "Komendantem CBŚP".
2a. 
Wnioski, o których mowa w ust. 2, składane przez Komendanta CBŚP, kierowane są bezpośrednio do Komendanta Głównego Policji.
3. 
Wnioski, o których mowa w ust. 2, składają:
1)
kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji,
1a)
Komendant CBŚP,
1b)
Komendant Biura Spraw Wewnętrznych Policji;
1c)
Komendant Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości,
2)
komendanci wojewódzcy Policji,
3)
kierownicy organów, służb i instytucji państwowych uprawnionych do posługiwania się dokumentami na podstawie odrębnych przepisów,

zwani dalej "wnioskodawcami".

4. 
Pisemny wniosek o wydanie dokumentu powinien zawierać:
1)
nazwę jednostki lub komórki organizacyjnej, w której dokument będzie wykorzystywany,
2)
uzasadnienie potrzeby posiadania dokumentu przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych lub udzielaniu pomocy oraz określenie okoliczności, w jakich będzie wykorzystywany,
3)
rzeczywiste i fikcyjne dane osobowe użytkownika, w zakresie niezbędnym do opracowania danego rodzaju dokumentu, obejmujące w szczególności:
a)
imię i nazwisko,
b)
datę i miejsce urodzenia,
c)
miejsce zamieszkania i zameldowania,
4)
inne informacje konieczne do opracowania treści dokumentu,
5)
potwierdzenie posiadania uprawnień lub kwalifikacji w przypadku występowania o wydanie dokumentu, o którym mowa w § 5,
6)
potwierdzenie wykonania badań technicznych środka transportu w przypadku występowania o wydanie dokumentu rejestracyjnego,
7)
aktualny wzór dokumentu,
8)
kryptonim i numer rejestracyjny teczki obiektu w przypadku występowania o wydanie dokumentów dotyczących obiektu.
5. 
W uzasadnionych przypadkach wnioskodawca, o którym mowa w ust. 3 pkt 1-2, może wystąpić, z zachowaniem trybu określonego w ust. 2 i 2a, o upoważnienie go do wydawania określonego rodzaju dokumentu we własnym zakresie.
6. 
W przypadku wydania dokumentu na podstawie upoważnienia, o którym mowa w ust. 5, wnioskodawca obowiązany jest zawiadomić pisemnie o tym fakcie Komendanta CBŚP.