§ 2. - Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzania konkursu na aplikację dyplomatyczno-konsularną.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.531 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 18 kwietnia 2016 r.
§  2. 
1. 
Do wniosku dołącza się:
1)
kopie dokumentów potwierdzających posiadanie tytułu magistra lub równorzędnego;
2)
kopie dokumentów potwierdzających znajomość języków obcych oraz zaświadczenia potwierdzającego spełnienie warunku wykazywania się odpowiednim stanem zdrowia psychicznego i fizycznego, o których mowa w przepisach o rodzajach badań lekarskich oraz rodzajach dokumentów potwierdzających spełnienie warunków do nadania stopnia dyplomatycznego członkowi służby zagranicznej;
3)
zdjęcie kandydata.
2. 
Wypełniony wniosek składa się w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zagranicznych w terminie, o którym mowa w § 1 ust. 2 pkt 1, osobiście, za pośrednictwem poczty lub pocztą elektroniczną. Formularz wniosku jest dostępny w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zagranicznych oraz na stronie internetowej tego urzędu.
3. 
W przypadku złożenia wniosku drogą pocztową za datę złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
4. 
Niekompletny lub wadliwie wypełniony wniosek jest zwracany kandydatowi w celu uzupełnienia lub poprawienia, o czym należy powiadomić kandydata.
5. 
Kandydat może nadesłać wniosek uzupełniony lub poprawiony w terminie 7 dni od dnia otrzymania zwróconego wniosku. Wniosek nadesłany ponownie, po upływie tego terminu lub wniosek nadesłany z zachowaniem terminu, lecz niekompletny lub wadliwie wypełniony, należy odrzucić.
6. 
Wniosek złożony przez kandydata niespełniającego wymagań określonych w art. 12 ust. 1 pkt 3-5 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o służbie zagranicznej odrzuca się, wskazując kandydatowi przyczynę odrzucenia wniosku.
7. 
Wzór wniosku stanowi załącznik do rozporządzenia.