§ 22. - Szczegółowe zasady i tryb oddawania w użytkowanie wieczyste gruntów i sprzedaży nieruchomości państwowych, koszty i rozliczenia z tym związane oraz zarządzanie sprzedanymi nieruchomościami.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1989.14.75 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 14 marca 1989 r.
§  22.
1.
Wniosek o sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste gruntu składa się terenowemu organowi administracji państwowej właściwemu ze względu na położenie gruntu. Protokół dokonanego przetargu zastępuje wniosek o sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste.
2.
Wniosek o sprzedaż lokalu w domu wielomieszkaniowym zarządzanym przez jednostkę organizacyjną podporządkowaną terenowemu organowi administracji państwowej o właściwości ogólnej oraz wniosek o sprzedaż garażu zarządzanego przez tę jednostkę należy składać tej jednostce.
3.
Jednostka organizacyjna, o której mowa w ust. 2, przekazuje wniosek o sprzedaż lokalu wraz ze swoją opinią właściwemu terenowemu organowi administracji państwowej.
4.
Wniosek o sprzedaż nieruchomości pozostającej w zarządzie lub użytkowaniu składa się jednostce sprawującej zarząd lub jednostce będącej użytkownikiem gruntu.
5.
Jeżeli sprzedaż dotyczy lokali w domach mieszkalnych, o których mowa w art. 38 ust. 4, jednostka wymieniona w ust. 4 zobowiązuje się do przeniesienia własności lokalu i odpowiedniego udziału we współwłasności domu na wnioskodawcę oraz składa wniosek właściwemu terenowemu organowi administracji państwowej o stwierdzenie wygaśnięcia prawa zarządu odpowiedniej części gruntu i wydanie decyzji o oddaniu tej części gruntu w użytkowanie wieczyste nabywcy lokalu.
6.
W innych wypadkach niż określone w ust. 5 jednostka, o której mowa w ust. 4, przekazuje wniosek właściwemu terenowemu organowi administracji państwowej wraz ze swoim stanowiskiem i zawiadamia o tym wnioskodawcę.
7.
Do wniosku osoby fizycznej o nabycie działki pod budowę domu jednorodzinnego lub mieszkalno-pensjonatowego albo zabudowanej takim domem lub o sprzedaż lokalu powinno być dołączone oświadczenie, że osoba ta dotychczas nie nabyła od Państwa nieruchomości na cele mieszkalne.
8.
Wniosek spółdzielni mieszkaniowej lub innej osoby prawnej nie będącej państwową jednostką organizacyjną ani organizacją społeczną o sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste gruntu powinien zawierać:
1)
określenie położenia i powierzchni gruntów,
2)
oznaczenie granic gruntu na załączonej mapie sytuacyjnej nieruchomości,
3)
uzasadnienie przeznaczenia gruntu na określony cel, z dołączeniem dokumentów stwierdzających zgodność realizacji inwestycji bądź zamierzonego sposobu korzystania z gruntu z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego.