Szczegółowe zasady i tryb dokonywania wpisów do prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji rejestru prawomocnych orzeczeń o ukaraniu karą dodatkową zakazu wstępu na imprezę masową i prawomocnych orzeczeń zobowiązujących do powstrzymywania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych oraz sposób prowadzenia rejestru.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.62.397

Akt utracił moc
Wersja od: 20 maja 1998 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 29 kwietnia 1998 r.
w sprawie szczegółowych zasad i trybu dokonywania wpisów do prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji rejestru prawomocnych orzeczeń o ukaraniu karą dodatkową zakazu wstępu na imprezę masową i prawomocnych orzeczeń zobowiązujących do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych oraz sposobu prowadzenia rejestru.

Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 106, poz. 680) zarządza się, co następuje:
Dane o prawomocnych orzeczeniach sądu zobowiązujących do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych, wydawanych wobec skazanych w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolności albo wobec nieletnich na podstawie art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. Nr 35, poz. 228, z 1992 r. Nr 24, poz. 101 i z 1995 r. Nr 89, poz. 443), zwanej dalej "ustawą", oraz dane dotyczące prawomocnych orzeczeń o ukaraniu za wykroczenia, wymierzających karę dodatkową zakazu wstępu na imprezę masową, zwanych dalej "zakazem wstępu na imprezę masową", gromadzone są w Centralnym Rejestrze Zakazów Wstępu na Imprezy Masowe, zwanym dalej "rejestrem", prowadzonym przez Komendanta Głównego Policji.
Rejestracja zakazów wstępu na imprezę masową następuje na podstawie "Zawiadomienia o zakazie wstępu na imprezę masową", sporządzonego przez sąd, który wydał orzeczenie w pierwszej instancji, lub przez kolegium do spraw wykroczeń.
1.
Zawiadomienie, o którym mowa w § 2, zawiera:
1)
nazwisko, imiona, nazwisko przybrane, datę urodzenia, imiona rodziców, nazwisko panieńskie matki, miejsce zamieszkania, numer ewidencyjny (PESEL) i obywatelstwo osoby, której orzeczenie dotyczy,
2)
nazwę sądu lub kolegium do spraw wykroczeń, sygnaturę akt, datę uprawomocnienia się orzeczenia oraz informację o terminie, na jaki został orzeczony zakaz wstępu na imprezę masową.
2.
Wzór zawiadomienia określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Zawiadomienie sporządza się niezwłocznie po uprawomocnieniu się orzeczenia sądu lub kolegium do spraw wykroczeń i przesyła do rejestru.
1.
Zawiadomienie usuwa się z rejestru niezwłocznie:
1)
po upływie terminu, na jaki został orzeczony zakaz wstępu na imprezę masową,
2)
w razie orzeczenia wydanego wobec nieletniego:
a)
po ukończeniu przez niego 18 roku życia, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w lit. b) i c),
b)
z chwilą ukończenia przez sprawcę 21 lat, jeżeli środek wychowawczy, o którym mowa w art. 6 pkt 2 ustawy, zastosowano na podstawie art. 9 § 3 Kodeksu karnego,
c)
w terminach określonych w art. 11 § 2 i art. 87 § 1 ustawy.
2.
Zawiadomienie usuwa się z rejestru również, w razie:
1)
zatarcia skazania w drodze łaski lub na podstawie amnestii,
2)
przywrócenia terminu do zaskarżenia orzeczenia stanowiącego podstawę rejestracji albo uchylenia takiego orzeczenia w trybie kasacji lub na skutek wznowienia postępowania,
3)
uznania za nieważne orzeczenia stanowiącego podstawę rejestracji,
4)
śmierci osoby, której orzeczenie dotyczy,
5)
uchylenia środka wychowawczego, o którym mowa w art. 6 pkt 2 ustawy, przed upływem terminu określonego w ust. 1 pkt 2.
Rejestr udziela podmiotom, o których mowa w § 7 ust. 1 i w § 8 ust. 1, informacji o zakazach wstępu na imprezę masową.
1.
Zapytanie o zakaz wstępu na imprezę masową jest kierowane do rejestru przez organizatora imprezy masowej za pośrednictwem komendanta wojewódzkiego Policji właściwego ze względu na miejsce przeprowadzania imprezy masowej.
2.
Zapytanie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać oznaczenie i podpis organizatora oraz określenie województwa (województw), których mieszkańców zapytanie dotyczy.
3.
Organizator imprezy masowej otrzymuje informacje z rejestru w formie zbiorczego wydruku komputerowego; informacji tych udziela się niezwłocznie.
4.
Informacje, o których mowa w ust. 3, powinny zawierać symbol województwa, nazwisko, imiona, numer ewidencyjny (PESEL) oraz imiona rodziców.
1.
Zapytanie o zakaz wstępu na imprezę masową, kierowane do rejestru przez sąd, kolegium do spraw wykroczeń, prokuraturę lub inny organ powołany do ścigania przestępstw i wykroczeń, powinno zawierać dane, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, oraz nazwisko, imię i stanowisko służbowe osoby uprawnionej do podpisania tego zapytania.
2.
Zapytanie, o którym mowa w ust. 1, sporządza się co do każdej osoby na oddzielnym formularzu "Zapytanie o zakaz wstępu na imprezę masową", według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3.
Informacji z rejestru udziela się niezwłocznie na formularzu, o którym mowa w ust. 2.
4.
Informacja, o której mowa w ust. 3, powinna zawierać nazwisko, imię oraz stanowisko służbowe osoby sprawdzającej tę informację w rejestrze.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Wzór

Zawiadomienie o zakazie wstępu na imprezę masową

(pieczęć organu zawiadamiającego)

Do Centralnego Rejestru

Zakazów Wstępu na Imprezy Masowe

Data sporządzenia zawiadomienia ...............................

Oznaczenie organu zawiadamiającego ............................

zawiadamia o orzeczeniu obowiązku powstrzymania się od

przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych/kary

dodatkowej zakazu wstępu na imprezę masową*) wobec:

Nazwisko (u kobiet nazwisko panieńskie) .......................

Nazwisko przybrane (męża) .....................................

Imiona .............................. Data urodzenia ..........

Imię ojca .......... Imię matki .......... Nazwisko panieńskie

matki ......................

Numer PESEL ...................... Obywatelstwo ...............

Miejsce zamieszkania ..........................................

(miejscowość) (gmina) (województwo)

...............................................................

(ulica) (nr domu) (nr mieszkania)

Sygnatura akt sprawy ..........................................

Data uprawomocnienia się orzeczenia ...........................

Termin zakończenia obowiązywania zakazu .......................

Podpis ....................

______

*) Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wzór

Zapytanie o zakaz wstępu na imprezę masową

(pieczęć organu zwracającego się

z zapytaniem)

Do Centralnego Rejestru

Zakazów Wstępu na Imprezy Masowe

Data sporządzenia zapytania ...................................

Nazwisko (u kobiet nazwisko panieńskie) .......................

Nazwisko przybrane (męża) .....................................

Imiona .............................. Data urodzenia ..........

Imię ojca .......... Imię matki .......... Nazwisko panieńskie

matki ......................

Numer PESEL ...................... Obywatelstwo ...............

Miejsce zamieszkania ..........................................

(miejscowość) (gmina) (województwo)

Podpis .........................

Odpowiedź z dnia: ..............

NrNazwa organu orzekającegoSygnatura akt sprawyData uprawomocnienia się orzeczeniaTermin zakończenia obowiązywania zakazu

Podpis .........................