§ 3. - [Cele i efekty diagnozowania dzieci i młodzieży] - Szczegółowe zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2499 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 listopada 2023 r.
§  3.  [Cele i efekty diagnozowania dzieci i młodzieży]
1. 
Diagnozowanie dzieci i młodzieży jest prowadzone w szczególności w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu oraz wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.
2. 
Efektem diagnozowania dzieci i młodzieży jest w szczególności:
1)
wydanie opinii;
2)
wydanie orzeczenia o potrzebie: kształcenia specjalnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży;
3)
objęcie dzieci i młodzieży albo dzieci i młodzieży oraz rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną;
4)
wspomaganie nauczycieli w zakresie pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami.