Szczegółowe wymagania kwalifikacyjne członków i ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.62.562

Akt utracił moc
Wersja od: 14 kwietnia 2003 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 24 marca 2003 r.
w sprawie szczegółowych wymagań kwalifikacyjnych członków i ekspertów Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych

Na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowe wymagania kwalifikacyjne członków Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, zwanej dalej "Komisją";
2)
wymagane kwalifikacje ekspertów Komisji;
3)
wzór legitymacji członka Komisji.
Członkiem Komisji może być osoba, która ukończyła wyższe studia w dziedzinie nauk: technicznych; matematycznych; fizycznych; chemicznych; ekonomicznych; humanistycznych w zakresie nauk o zarządzaniu, pedagogiki lub psychologii; prawniczych lub medycznych i jest specjalistą w zakresie, o którym mowa w art. 17 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze.
Ekspertem może być osoba, która posiada wykształcenie minimum średnie oraz doświadczenie udokumentowane co najmniej dziesięcioletnią praktyką w specjalności niezbędnej przy badaniu wypadku lub incydentu lotniczego.
Wzór legitymacji członka Komisji określa załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

grafika

Wymiary:

- wysokość legitymacji 85 mm,

- szerokość legitymacji 225 mm.

Legitymacja wykonana z tektury z zewnątrz pokrytej płótnem introligatorskim, nie jest laminowana folią plastikową.

Opis:

Awers (przód) legitymacji:

- tło koloru czarnego,

- wizerunek orła w formie odcisku o wymiarach 19 mm x 17 mm,

- napis "Rzeczpospolita Polska" w formie odcisku, w języku polskim i angielskim.

Rewers (tył) legitymacji:

- tło koloru białego.

Z lewej strony:

- napis "Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych"*,

- napis "Ministerstwo Infrastruktury",

- w ramce kolorowa fotografia członka Komisji bez nakrycia głowy, o wymiarach 3,5 cm x 4,5 cm, na której w prawym dolnym rogu odciska się okrągłą, małą pieczęć Ministerstwa Infrastruktury,

- obok napis "Legitymacja nr" i wykropkowane miejsce na dokonanie wpisu,

- poniżej wykropkowane miejsca na dokonanie wpisów. Pod kropkami napisy:

- "Nazwisko",

- "Imię",

- "Stanowisko",

- "Podpis posiadacza".

Z prawej strony:

- napis "Posiadacz tego dokumentu upoważniony jest do podejmowania czynności związanych z badaniem wypadków i incydentów lotniczych cywilnych statków powietrznych na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej i wydawania doraźnych zaleceń profilaktycznych w zakresie bezpieczeństwa lotów.",

- napis "mp." - miejsce na odbicie okrągłej pieczątki Ministerstwa Infrastruktury,

- napis "Minister Infrastruktury" dużymi literami, wyłącznie w języku polskim,

- pod odciskiem pieczęci napis "Warszawa, ... r.", wyłącznie w języku polskim, i obok wykropkowane miejsce na podpis Ministra,

- napis "Podstawa prawna: art. 136 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112)" oraz

- napis "Prosi się właściwe Władze o udzielenie posiadaczowi tego dokumentu wszelkiej pomocy przy wykonywaniu jego obowiązków służbowych." w języku polskim pogrubioną czcionką.

* Wszystkie napisy, ramki i wykropkowania w kolorze czarnym, wszystkie napisy w języku polskim i angielskim.

1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).