Szczegółowe wymagania, jakie powinna spełniać karta powinności w części dotyczącej nowej istotnej usługi.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2018.2266

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 grudnia 2018 r.

ROZPORZĄDZENIE
KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 15 listopada 2018 r.
w sprawie szczegółowych wymagań, jakie powinna spełniać karta powinności w części dotyczącej nowej istotnej usługi

Na podstawie art. 21b ust. 13 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1414 i 2111 oraz z 2018 r. poz. 650, 915 i 1717) zarządza się, co następuje:
Opis nowej istotnej usługi w karcie powinności zawiera:
1)
informacje ogólne dotyczące nowej istotnej usługi, w tym:
a)
nazwę, typ, charakter i czas trwania nowej istotnej usługi,
b)
cel wprowadzenia nowej istotnej usługi,
c)
wskazanie kosztu całkowitego nowej istotnej usługi z informacją o kosztach bezpośrednich, pośrednich i ogólnego zarządu w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395, 398, 650, 1629, 2212 i 2244) w kolejnych latach objętych kartą powinności,
d)
wskazanie rodzaju kosztów zaliczonych do kosztów bezpośrednich, pośrednich i ogólnego zarządu i ich wielkości związanych z nową istotną usługą, w tym kosztów działań promocyjnych, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
e)
wskazanie wielkości nakładów inwestycyjnych niezbędnych do poniesienia z tytułu nowej istotnej usługi, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
f)
wskazanie źródeł finansowania kosztów i nakładów inwestycyjnych związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
g)
plan przepływów pieniężnych związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
h)
plan rachunku wyników związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,
i)
ocenę opłacalności przedsięwzięcia, w kolejnych latach objętych kartą powinności, oraz wpływu na rentowność i płynność finansową jednostki publicznej radiofonii i telewizji,
j)
wskazanie niezbędnego zatrudnienia do realizacji nowej istotnej usługi,
k)
harmonogram wdrażania nowej istotnej usługi;
2)
analizę wartości publicznej, w tym:
a)
przewidywaną wartość publiczną nowej istotnej usługi,
b)
wskazanie zapotrzebowania społecznego na planowaną nową istotną usługę,
c)
wskazanie, że nowa istotna usługa będzie służyła demokratycznym, społecznym i kulturalnym potrzebom społeczeństwa oraz pluralizmowi mediów,
d)
zasięg nowej istotnej usługi uwzględniający jak najszerszy stopień jej dostępności dla obywateli, w tym określenie pól dystrybucji i grupy adresatów,
e)
analizę SWOT, tj. szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony nowej istotnej usługi w odniesieniu do społeczeństwa;
3)
wpływ nowej istotnej usługi na rynek, w tym:
a)
wskazanie liczby oraz podobieństw i różnic w stosunku do istniejących podobnych usług na rynku zewnętrznym i w ramach działalności nadawcy,
b)
określenie wpływu nowej usługi na rynek właściwy.
Jednostka publicznej radiofonii i telewizji może przedstawić również inne niż wskazane w § 1 informacje o planowanej nowej istotnej usłudze.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 r.