§ 1. - Szczegółowe wymagania, jakie powinna spełniać karta powinności w części dotyczącej nowej istotnej usługi.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2018.2266
Akt obowiązujący Wersja od: 4 grudnia 2018 r.
§ 1.
Opis nowej istotnej usługi w karcie powinności zawiera:1)
informacje ogólne dotyczące nowej istotnej usługi, w tym:a)
nazwę, typ, charakter i czas trwania nowej istotnej usługi,b)
cel wprowadzenia nowej istotnej usługi,c)
wskazanie kosztu całkowitego nowej istotnej usługi z informacją o kosztach bezpośrednich, pośrednich i ogólnego zarządu w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2018 r. poz. 395, 398, 650, 1629, 2212 i 2244) w kolejnych latach objętych kartą powinności,d)
wskazanie rodzaju kosztów zaliczonych do kosztów bezpośrednich, pośrednich i ogólnego zarządu i ich wielkości związanych z nową istotną usługą, w tym kosztów działań promocyjnych, w kolejnych latach objętych kartą powinności,e)
wskazanie wielkości nakładów inwestycyjnych niezbędnych do poniesienia z tytułu nowej istotnej usługi, w kolejnych latach objętych kartą powinności,f)
wskazanie źródeł finansowania kosztów i nakładów inwestycyjnych związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,g)
plan przepływów pieniężnych związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,h)
plan rachunku wyników związanych z nową istotną usługą, w kolejnych latach objętych kartą powinności,i)
ocenę opłacalności przedsięwzięcia, w kolejnych latach objętych kartą powinności, oraz wpływu na rentowność i płynność finansową jednostki publicznej radiofonii i telewizji,j)
wskazanie niezbędnego zatrudnienia do realizacji nowej istotnej usługi,k)
harmonogram wdrażania nowej istotnej usługi;2)
analizę wartości publicznej, w tym:a)
przewidywaną wartość publiczną nowej istotnej usługi,b)
wskazanie zapotrzebowania społecznego na planowaną nową istotną usługę,c)
wskazanie, że nowa istotna usługa będzie służyła demokratycznym, społecznym i kulturalnym potrzebom społeczeństwa oraz pluralizmowi mediów,d)
zasięg nowej istotnej usługi uwzględniający jak najszerszy stopień jej dostępności dla obywateli, w tym określenie pól dystrybucji i grupy adresatów,e)
analizę SWOT, tj. szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony nowej istotnej usługi w odniesieniu do społeczeństwa;3)
wpływ nowej istotnej usługi na rynek, w tym:a)
wskazanie liczby oraz podobieństw i różnic w stosunku do istniejących podobnych usług na rynku zewnętrznym i w ramach działalności nadawcy,b)
określenie wpływu nowej usługi na rynek właściwy.