§ 1. - Szczegółowe wymagania dotyczące świadczenia usługi powszechnej oraz wymagania dotyczące świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu dla jednostek uprawnionych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.68.592

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2011 r.
§  1.
1.
Ustala się następujące wskaźniki dostępności i jakości usługi powszechnej:
1)
czas oczekiwania na przyłączenie do sieci - czas od dnia złożenia wniosku o zawarcie umowy do dnia rozpoczęcia świadczenia usług;
2)
liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich - liczba zgłoszonych przez abonentów w ciągu roku przypadków braku świadczenia usług lub przypadków świadczenia ich niewłaściwie przypadająca na każde 100 łączy abonenckich, które powstały z przyczyn leżących po stronie przedsiębiorcy wyznaczonego;
3)
czas usunięcia uszkodzenia - czas oczekiwania abonenta na przywrócenie możliwości korzystania z usług, liczony od momentu zgłoszenia uszkodzenia; wskaźnik nie obejmuje przypadków, w których uszkodzenie nastąpiło na skutek siły wyższej;
4)
stopa nieskutecznych wywołań - procentowy udział wywołań, które nie spowodowały zestawienia żądanego połączenia w ogólnej liczbie wywołań w określonym przedziale czasu; wskaźnik ten oblicza się oddzielnie dla połączeń krajowych oraz międzynarodowych;
5)
czas zestawienia połączenia - czas od momentu otrzymania przez sieć informacji adresowej niezbędnej do zestawienia połączenia do momentu otrzymania przez wywołującego użytkownika końcowego zwrotnego sygnału wywołania, sygnału zajętości lub innego sygnału odpowiedzi;
6)
czas oczekiwania na uzyskanie połączenia z numerami usług świadczonych z udziałem personelu - czas od momentu otrzymania przez sieć informacji adresowej wymaganej do zestawienia połączenia do momentu zgłoszenia się personelu w celu świadczenia usługi żądanej przez wywołującego użytkownika końcowego; wskaźnik nie obejmuje usług realizowanych w sposób całkowicie automatyczny;
7)
czas oczekiwania na zgłoszenie się informacji o numerach telefonicznych - czas od momentu otrzymania przez sieć informacji adresowej wymaganej do zestawienia połączenia do momentu zgłoszenia się personelu lub automatycznego systemu odpowiedzi w celu udzielenia wywołującemu użytkownikowi końcowemu informacji na temat żądanego numeru;
8)
wskaźnik sprawnych aparatów publicznych - odsetek aparatów publicznych w pełni sprawnych, to jest umożliwiających użytkownikowi końcowemu skorzystanie z usług określonych jako dostępne;
9)
wskaźnik reklamacji faktur - odsetek zakwestionowanych w trybie reklamacji faktur w stosunku do wszystkich wystawionych faktur;
10)
wskaźnik jakości transmisji danych w paśmie fonicznym za pomocą modemów - przepływność łącza pomiędzy zakończeniem stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej u użytkownika końcowego i dostawcy usług internetowych.
2.
Wskaźniki, o których mowa w ust. 1, stosuje się w sposób następujący do poszczególnych usług wchodzących w skład usługi powszechnej:
1)
do usługi przyłączenia pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta, z wyłączeniem ISDN, stosuje się wskaźnik, o którym mowa w ust. 1 pkt 1;
2)
do usługi utrzymania łącza abonenckiego z pojedynczym zakończeniem sieci w głównej lokalizacji abonenta w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych stosuje się wskaźniki, o których mowa w ust. 1 pkt 2 oraz 3;
3)
do usługi połączeń telefonicznych krajowych i międzynarodowych, w tym do sieci ruchomych, obejmujących także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączeń do sieci Internet, stosuje się wskaźniki, o których mowa w ust. 1 pkt 4-6 oraz 10;
4)
do usługi polegającej na udzielaniu informacji o numerach telefonicznych za pomocą telefonicznego biura numerów stosuje się wskaźnik, o którym mowa w ust. 1 pkt 7;
5)
do usługi świadczenia usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych stosuje się wskaźnik, o którym mowa w ust. 1 pkt 8.
3.
Wskaźnik, o którym mowa w ust. 1 pkt 9, oblicza się ogólnie dla usług wchodzących w skład usługi powszechnej świadczonych przez danego przedsiębiorcę wyznaczonego.
4.
Do usługi przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu dla jednostek uprawnionych stosuje się odpowiednio wskaźniki, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 9.
5.
Usługa przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu dla jednostek uprawnionych powinna być świadczona z zachowaniem wartości wskaźników jakości i dostępności nie gorszych niż określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia.