Szczegółowe wymagania dotyczące świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych.
Dz.U.2014.464
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI 1
z dnia 26 marca 2014 r.
w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR OZNAKOWANIA JEDNOSTKI OBSŁUGUJĄCEJ UŻYTKOWNIKÓW KOŃCOWYCH DOSTAWCY PUBLICZNIE DOSTĘPNYCH USŁUG TELEFONICZNYCH PRZYSTOSOWANEJ DO OBSŁUGI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH ORAZ OZNAKOWANIA APARATU PUBLICZNEGO PRZYSTOSOWANEGO DO UŻYWANIA PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
WZÓR OZNAKOWANIA JEDNOSTKI OBSŁUGUJĄCEJ UŻYTKOWNIKÓW KOŃCOWYCH DOSTAWCY PUBLICZNIE DOSTĘPNYCH USŁUG TELEFONICZNYCH PRZYSTOSOWANEJ DO OBSŁUGI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH ORAZ OZNAKOWANIA APARATU PUBLICZNEGO PRZYSTOSOWANEGO DO UŻYWANIA PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
1. Symbol graficzny znaku powinien być koloru białego na ciemnoniebieskim tle.
2. Wymiary znaku powinny być nie mniejsze niż 14 x 14 cm w przypadku jednostki obsługującej użytkowników końcowych dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych oraz nie mniejsze niż 20 x 20 cm w przypadku aparatu publicznego przystosowanego do używania przez osoby niepełnosprawne.
3. Przy zwiększaniu znaku proporcje podane na rysunku powinny być zachowane.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR OZNAKOWANIA JEDNOSTKI OBSŁUGUJĄCEJ UŻYTKOWNIKÓW KOŃCOWYCH DOSTAWCY PUBLICZNIE DOSTĘPNYCH USŁUG TELEFONICZNYCH PRZYSTOSOWANEJ DO OBSŁUGI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, UMOŻLIWIAJĄCEJ KONTAKT Z OSOBĄ NIESŁYSZĄCĄ LUB NIEMÓWIĄCĄ
WZÓR OZNAKOWANIA JEDNOSTKI OBSŁUGUJĄCEJ UŻYTKOWNIKÓW KOŃCOWYCH DOSTAWCY PUBLICZNIE DOSTĘPNYCH USŁUG TELEFONICZNYCH PRZYSTOSOWANEJ DO OBSŁUGI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, UMOŻLIWIAJĄCEJ KONTAKT Z OSOBĄ NIESŁYSZĄCĄ LUB NIEMÓWIĄCĄ
1. Symbol graficzny znaku powinien być koloru białego na ciemnoniebieskim tle.
2. Wymiary znaku powinny być nie mniejsze niż 14 x 14 cm.
3. Przy zwiększaniu znaku proporcje podane na rysunku powinny być zachowane.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR OZNAKOWANIA JEDNOSTKI OBSŁUGUJĄCEJ UŻYTKOWNIKÓW KOŃCOWYCH DOSTAWCY PUBLICZNIE DOSTĘPNYCH USŁUG TELEFONICZNYCH PRZYSTOSOWANEJ DO OBSŁUGI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, UMOŻLIWIAJĄCEJ DOSTĘP DO USŁUG TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO
WZÓR OZNAKOWANIA JEDNOSTKI OBSŁUGUJĄCEJ UŻYTKOWNIKÓW KOŃCOWYCH DOSTAWCY PUBLICZNIE DOSTĘPNYCH USŁUG TELEFONICZNYCH PRZYSTOSOWANEJ DO OBSŁUGI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, UMOŻLIWIAJĄCEJ DOSTĘP DO USŁUG TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO
1. Symbol graficzny znaku powinien być koloru białego na ciemnoniebieskim tle.
2. Wymiary znaku powinny być nie mniejsze niż 14 x 14 cm.
3. Przy zwiększaniu znaku proporcje podane na rysunku powinny być zachowane.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
ZAKRES PRZYSTOSOWANIA APARATU PUBLICZNEGO DO UŻYWANIA PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
ZAKRES PRZYSTOSOWANIA APARATU PUBLICZNEGO DO UŻYWANIA PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
1) we wzmacniacz słuchawkowy z możliwością regulacji wzmocnienia;
2) w klawiaturę wybierczą z co najmniej jednym przyciskiem wyróżnionym w sposób umożliwiający jego rozpoznanie przez osoby niewidome i słabowidzące (w przypadku wyróżnienia tylko jednego przycisku powinien to być przycisk oznaczony cyfrą pięć);
3) w oznaczony w sposób umożliwiający identyfikację położenia przez osoby niewidome i słabowidzące wlot i wylot karty lub monety;
4) w aktywną funkcję zapowiedzi słownych informacji sygnalizowanych sygnałami świetlnymi lub na wyświetlaczu aparatu.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
ZAKRES PRZYSTOSOWANIA TELEKOMUNIKACYJNEGO URZĄDZENIA KOŃCOWEGO DO UŻYWANIA PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
ZAKRES PRZYSTOSOWANIA TELEKOMUNIKACYJNEGO URZĄDZENIA KOŃCOWEGO DO UŻYWANIA PRZEZ OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE
1) w przypadku osób niewidomych i słabowidzących:
a) modele posiadające klawiaturę wybierczą - telekomunikacyjne urządzenie końcowe powinno być wyposażone w co najmniej jeden przycisk wyróżniony w sposób umożliwiający jego rozpoznanie przez osoby niewidome i słabowidzące (w przypadku wyróżnienia tylko jednego przycisku powinien to być przycisk oznaczony cyfrą pięć) lub równoważną funkcjonalność umożliwiającą wybranie określonego numeru,
b) modele dotykowe i inne telekomunikacyjne urządzenia końcowe posiadające rozbudowane menu - telekomunikacyjne urządzenie końcowe powinno mieć zainstalowane co najmniej oprogramowanie asystujące, w szczególności program odczytu ekranu, opcje powiększenia i dostosowania obrazu do indywidualnych potrzeb, umożliwiające osobom niewidomym i słabowidzącym obsługę menu urządzenia i jego podstawowych funkcji takich jak wykonywanie połączeń telefonicznych lub wysyłanie i odczytywanie krótkich wiadomości tekstowych;
2) w przypadku osób słabosłyszących powinno być wyposażone w co najmniej:
a) wzmacniacz słuchawkowy z możliwością regulacji wzmocnienia,
b) pętlę indukcyjną w słuchawce lub naszyjną;
3) w przypadku osób z niepełnosprawnością narządów ruchu powinno umożliwiać co najmniej szybkie wybieranie numeru.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
WYMAGANIA WEB CONTENT ACCESSIBILITY GUIDELINES (WCAG 2.0) DLA STRON INTERNETOWYCH W ZAKRESIE DOSTĘPNOŚCI DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
WYMAGANIA WEB CONTENT ACCESSIBILITY GUIDELINES (WCAG 2.0) DLA STRON INTERNETOWYCH W ZAKRESIE DOSTĘPNOŚCI DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Lp. | Zasada | Wymaganie | Pozycja w WCAG 2.0 | Poziom |
1 | Zasada 1 - Postrzeganie | Wymaganie 1.1 | 1.1.1 | A |
2 | Wymaganie 1.2 | 1.2.1 | A | |
3 | 1.2.2 | |||
4 | 1.2.3 | |||
5 | Wymaganie 1.3 | 1.3.1 | A | |
6 | 1.3.2 | |||
7 | 1.3.3 | |||
8 | Wymaganie 1.4 | 1.4.1 | A | |
9 | 1.4.2 | |||
10 | 1.4.3 | AA | ||
11 | 1.4.4 | |||
12 | 1.4.5 | |||
13 | Zasada 2 - Funkcjonalność | Wymaganie 2.1 | 2.1.1 | A |
14 | 2.1.2 | |||
15 | Wymaganie 2.2 | 2.2.1 | A | |
16 | 2.2.2 | |||
17 | Wymaganie 2.3 | 2.3.1 | A | |
18 | Wymaganie 2.4 | 2.4.1 | A | |
19 | 2.4.2 | |||
20 | 2.4.3 | |||
21 | 2.4.4 | |||
22 | 2.4.5 | AA | ||
23 | 2.4.6 | |||
24 | 2.4.7 | |||
25 | Zasada 3 - Zrozumiałość | Wymaganie 3.1 | 3.1.1 | A |
26 | 3.1.2 | AA | ||
27 | Wymaganie 3.2 | 3.2.1 | A | |
28 | 3.2.2 | |||
29 | 3.2.3 | AA | ||
30 | 3.2.4 | |||
31 | Wymaganie 3.3 | 3.3.1 | A | |
32 | 3.3.2 | |||
33 | 3.3.3 | AA | ||
34 | 3.3.4 | |||
35 | Zasada 4 - Kompatybilność | Wymaganie 4.1 | 4.1.1 | A |
36 | 4.1.2 |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »