Szczegółowe wymagania dotyczące programów ochrony w lotnictwie cywilnym.
Dz.U.2021.1230 t.j.
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ 1
z dnia 15 marca 2013 r.
w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących programów ochrony w lotnictwie cywilnym
- w szczególności w zakresie nowych technik i technologii środków ochrony.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Szczegółowe wymagania dotyczące programu ochrony lotniska
Szczegółowe wymagania dotyczące programu ochrony lotniska
1.1. Cel programu.
1.2. Definicje.
1.3. Uregulowania prawne:
1.3.1. Międzynarodowe uregulowania prawne.
1.3.2. Unijne uregulowania prawne.
1.3.3. Krajowe uregulowania prawne.
2.1. Organizacja, obowiązki i zakres odpowiedzialności służb ochrony oraz wskazanie osoby odpowiedzialnej za ochronę.
2.2. Organizacja oraz zasady działania Zespołu Ochrony Lotniska.
4.1. Kontrola dostępu:
4.1.1. Opis stref dostępu.
4.1.2. Sposób i warunki dostępu do stref wyznaczonych na lotnisku.
4.1.3. Lokalizacja punktów kontroli dostępu i środki kontroli dostępu oraz kategorie osób uprawnionych do przekraczania określonego punktu kontroli dostępu.
4.2. Procedura sprawdzenia pojazdów.
4.3. Nadzór i patrolowanie:
4.3.1. Charakterystyka ogrodzenia lotniska i jego przebieg.
4.3.2. Sposób, częstotliwość i środki nadzoru oraz patrolowania poszczególnych stref lotniska, granic pomiędzy nimi oraz obszarów w bliskim sąsiedztwie ogólnodostępnych okolic lotniska, w tym parkingów i dróg.
4.3.3. Ochrona statków powietrznych na płycie postojowej i w strefie manewrowej.
4.3.4. Ochrona obiektów kontroli ruchu lotniczego oraz urządzeń radiowych i nawigacyjnych.
4.3.5. Ochrona magazynów paliw i źródeł zasilania.
4.4. Kontrola przemieszczania się pasażerów:
4.4.1. Nadzór nad pasażerami.
4.4.2. Separacja pasażerów.
4.5. Kontrola w zakresie ochrony pasażerów i bagażu kabinowego:
4.5.1. Sposób kontroli bezpieczeństwa pasażerów.
4.5.2. Sposób kontroli bezpieczeństwa bagażu kabinowego.
4.5.3. Lokalizacja punktów kontroli bezpieczeństwa.
4.5.4. Opis sprzętu używanego do kontroli bezpieczeństwa.
4.5.5. Podmiot odpowiedzialny za realizację kontroli bezpieczeństwa.
4.5.6. Postępowanie z pasażerami z ograniczoną możliwością poruszania.
4.5.7. Postępowanie z pasażerami naruszającymi warunki bezpieczeństwa lotniska.
4.5.8. Postępowanie z pasażerami potencjalnie uciążliwymi.
4.5.9. Postępowanie z pasażerami o statusie VIP i dyplomatami.
4.5.10. Kategorie przedmiotów zabronionych do przewozu w bagażu kabinowym.
4.5.11. Zwolnienia z kontroli bezpieczeństwa.
4.5.12. (uchylony).
4.6. Kontrola w zakresie ochrony osób niebędących pasażerami i przenoszonych przez nie przedmiotów:
4.6.1. Sposób kontroli bezpieczeństwa osób niebędących pasażerami i przenoszonych przez nie przedmiotów.
4.6.2. Lokalizacja punktów kontroli bezpieczeństwa.
4.6.3. Opis sprzętu używanego do kontroli bezpieczeństwa.
4.6.4. Podmiot odpowiedzialny za realizację kontroli bezpieczeństwa.
4.6.5. Kategorie przedmiotów zabronionych do wnoszenia do strefy zastrzeżonej.
4.6.6. Zwolnienia z zakazu wnoszenia przedmiotów zabronionych do strefy zastrzeżonej.
4.7. Kontrola w zakresie ochrony bagażu rejestrowanego:
4.7.1. Sposób kontroli bezpieczeństwa bagażu rejestrowanego.
4.7.2. Lokalizacja punktów kontroli bezpieczeństwa.
4.7.3. Opis sprzętu używanego do kontroli bezpieczeństwa.
4.7.4. Podmiot odpowiedzialny za realizację kontroli bezpieczeństwa.
4.7.5. Ochrona bagażu rejestrowanego.
4.7.6. Łączenie bagażu rejestrowanego z pasażerem.
4.7.7. Kategorie przedmiotów zabronionych do przewozu w bagażu rejestrowanym.
4.8. Kontrola w zakresie ochrony ładunku i poczty:
4.8.1. Sposób kontroli bezpieczeństwa ładunku i poczty.
4.8.2. Stosowane metody i środki ochrony ładunku i poczty.
4.8.3. Lokalizacja punktów kontroli bezpieczeństwa.
4.8.4. Opis sprzętu używanego do kontroli ładunku i poczty.
4.8.5. Podmiot odpowiedzialny za realizację kontroli bezpieczeństwa.
4.8.6. Zwolnienia z kontroli bezpieczeństwa.
4.9. Kontrola w zakresie ochrony zaopatrzenia portu lotniczego:
4.9.1. Sposób kontroli bezpieczeństwa zaopatrzenia portu lotniczego.
4.9.2. Znani dostawcy zaopatrzenia portu lotniczego.
4.10. Ochrona zaopatrzenia pokładowego:
4.10.1. Sposób kontroli w zakresie ochrony zaopatrzenia pokładowego oraz poczty i materiałów przewoźnika.
4.10.2. Podmiot odpowiedzialny za kontrolę bezpieczeństwa zaopatrzenia pokładowego.
4.11. Środki ochrony stosowane na terenie lotniska przez inne podmioty objęte zakresem programu ochrony lotniska.
4.12. Środki ochrony w zakresie cyberbezpieczeństwa.
4.13. Koordynacja zadań w przypadku wystawienia wart ochronnych na lotach określonych jako loty wysokiego ryzyka.
4.14. Lokalizacja oraz organizacja, sposób i warunki dostępu do stanowiska rozpoznania i neutralizacji materiałów i urządzeń wybuchowych.
4.15. Przewóz broni palnej, gazowej i amunicji.
5.1. Wewnętrzna kontrola jakości:
5.1.1. Ocena programu ochrony pod kątem aktualności i adekwatności zawartych w nim informacji.
5.1.2. Czynności audytorskie.
5.2. Kontrola jakości podwykonawców realizujących zadania z zakresu ochrony.
6.1. Rekrutacja.
6.2. Sprawdzenie przeszłości.
6.3. Szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego.
6.4. Kultura ochrony oraz przeciwdziałanie zagrożeniom wewnętrznym.
7.1. Organizacja i wyposażenie Centrum Koordynacji Antykryzysowej.
7.2. Wewnętrzna organizacja i sposób funkcjonowania sztabu kryzysowego.
7.3. Plan postępowania na wypadek sabotażu.
7.4. Plan postępowania w przypadku zagrożenia bombowego.
7.5. Plan postępowania na wypadek porwania statku powietrznego.
7.6. Plan postępowania w sytuacji oślepienia załogi statku powietrznego laserem lub oświetlenia statku powietrznego laserem.
7.7. Plan postępowania na wypadek innego zagrożenia terrorystycznego.
7.8. Ewakuacja i przeszukanie zagrożonego statku powietrznego.
7.9. Obieg informacji w przypadku sytuacji kryzysowych.
7.10. Organizacja oraz sposób informowania o zdarzeniach mogących mieć wpływ na poziom ochrony.
7.11. Zasady prowadzenia bieżącej oceny stanu zagrożenia bezpieczeństwa komunikacji lotniczej na lotnisku oraz działania podejmowane w przypadku podwyższonego stopnia zagrożenia.
7.12. Procedury postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń chemicznych, biologicznych, radiologicznych i nuklearnych.
8.1. Instrukcja przepustkowa.
8.2. Fizyczna charakterystyka lotniska - wymaga załączenia czytelnych map z naniesionymi elementami wymienionymi poniżej wraz z przebiegiem stref:
8.2.1. Ogrodzenie lotniska wraz z bramami lub furtami.
8.2.2. Terminale pasażerskie.
8.2.3. Terminale cargo.
8.2.4. Inne obiekty budowlane.
8.2.5. Obiekty kontroli ruchu lotniczego.
8.2.6. Urządzenia radiowe i nawigacyjne.
8.2.7. Magazyny paliw.
8.2.8. Źródła zasilania.
8.2.9. Stanowisko rozpoznania i neutralizacji materiałów i urządzeń wybuchowych.
8.2.10. Miejsca postojowe statków powietrznych izolowanych ze względów bezpieczeństwa.
8.2.11. Centrum Koordynacji Antykryzysowej.
8.3. Mapa przedstawiająca przebieg stref wyznaczonych na lotnisku.
8.4. Mapa przedstawiająca lokalizację punktów kontroli dostępu.
8.5. Kwestionariusz przyjęcia informacji o sytuacji kryzysowej.
8.6. Formularz zgłoszenia aktu bezprawnej ingerencji w lotnictwie cywilnym.
8.7. Kwestionariusz rozmowy z osobą powiadamiającą o zagrożeniu bombowym.
8.8. Dane teleadresowe podwykonawców realizujących zadania z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego oraz pozostałych podmiotów w zależności od potrzeb.
8.9. Wykaz wewnętrznych procedur operacyjnych wdrażających wymogi określone w programie ochrony.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY PRZEWOŹNIKA LOTNICZEGO
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY PRZEWOŹNIKA LOTNICZEGO
1.1. Cel programu.
1.2. Definicje.
1.3. Uregulowania prawne:
1.3.1. Międzynarodowe uregulowania prawne.
1.3.2. Unijne uregulowania prawne.
1.3.3. Krajowe uregulowania prawne.
2.1. Zakres prowadzonej działalności.
2.2. Opis odpowiedzialności za sprawy ochrony lotnictwa w strukturze organizacyjnej przewoźnika lotniczego.
2.3. Odpowiedzialność za zarządzanie, administrowanie i wprowadzenie programu.
3.1. Kontrola bezpieczeństwa pasażerów.
3.2. Kontrola bezpieczeństwa bagażu kabinowego.
3.3. Środki kontroli w zakresie ochrony wobec pasażerów transferowych i tranzytowych.
3.4. Zwolnienia z kontroli bezpieczeństwa.
3.5. Nadzór nad przepływem pasażerów po poddaniu ich kontroli bezpieczeństwa.
3.6. Środki ochrony stosowane w stosunku do pasażerów specjalnych kategorii:
3.6.1. Postępowanie z pasażerami z ograniczoną możliwością poruszania.
3.6.2. Postępowanie z pasażerami potencjalnie uciążliwymi.
3.7. Postępowanie przewoźnika lotniczego wobec pasażerów naruszających warunki przewozu:
3.7.1. Procedury ochrony stosowane na ziemi.
3.7.2. Procedury ochrony stosowane w powietrzu.
3.7.3. Raportowanie.
4.1. Procedury odprawy pasażera i akceptacji bagażu rejestrowanego do przewozu na lotnisku i poza terenem lotniska.
4.2. Procedury łączenia bagażu rejestrowanego z pasażerem:
4.2.1. Identyfikacja pasażerów, którzy nie zgłosili się do wejścia na pokład samolotu.
4.2.2. Identyfikacja bagażu bez właściciela.
4.3. Procedury kontroli bezpieczeństwa bagażu rejestrowanego towarzyszącego pasażerowi oraz bagażu bez właściciela.
4.4. Procedury kontroli bezpieczeństwa bagażu transferowego.
4.5. Procedury ochrony wobec bagażu rejestrowanego.
4.6. Procedury przewozu broni palnej, gazowej i amunicji.
5.1. Przeszukanie statku powietrznego.
5.2. Kontrola dostępu i zabezpieczenie statku powietrznego.
5.3. Procedury realizowane w ramach wykonywania wart ochronnych.
6.1. Środki kontroli w zakresie ochrony stosowane do dostaw zaopatrzenia pokładowego bezpośrednio przez przewoźnika lotniczego:
6.1.1. Procedury i metody ochrony fizycznej obiektów, w których przechowywane jest zaopatrzenie pokładowe.
6.1.2. Kontrola dostępu do obiektów, w których przechowywane jest zaopatrzenie pokładowe.
6.1.3. Procedury postępowania z towarami dostarczanymi jako zaopatrzenie pokładowe.
6.1.4. Procedury przewozu zaopatrzenia pokładowego do statku powietrznego.
6.2. Środki ochrony wymagane przez przewoźnika od dostawców zaopatrzenia pokładowego:
6.2.1. Procedury i metody ochrony fizycznej obiektów zarejestrowanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego.
6.2.2. Kontrola dostępu do obiektów zarejestrowanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego.
6.2.3. Procedury postępowania z towarami dostarczanymi zarejestrowanemu dostawcy zaopatrzenia pokładowego.
6.2.4. Procedury przewozu zaopatrzenia pokładowego do statku powietrznego.
6.3. Środki ochrony wymagane przez przewoźnika od znanych dostawców zaopatrzenia pokładowego:
6.3.1. Procedury wyznaczania znanych dostawców zaopatrzenia pokładowego.
7.1. Poczta przewoźnika lotniczego i materiały przewoźnika lotniczego przewożone w kabinie lub w luku bagażowym statku powietrznego.
7.2. Materiały przewoźnika lotniczego stosowane do przetwarzania informacji o pasażerach i bagażu.
8.1. Procedury przyjmowania ładunków i poczty do przewozu.
8.2. Wymagania dotyczące zarejestrowanego agenta.
8.3. Wymagania dotyczące znanego nadawcy.
8.4. (uchylony).
8.5. Zasady kontroli bezpieczeństwa ładunków i poczty.
8.6. Ładunki i poczta wyłączone z kontroli bezpieczeństwa.
8.7. Kontrola dostępu do ładunku i poczty.
8.8. Procedury postępowania w przypadku wykrycia przedmiotu zabronionego w ładunku lub poczcie.
10.1. Organizacja wewnętrznej kontroli jakości.
10.2. Ocena systemu ochrony.
10.3. Sposoby realizacji wewnętrznej kontroli jakości.
10.4. Zasady zlecania i nadzoru realizowanych czynności objętych programem przez podwykonawców.
11.1. Rekrutacja.
11.2. Sprawdzenie przeszłości.
11.3. Szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego.
11.4. Karty identyfikacyjne członków załogi przewoźnika lotniczego.
11.5. Kultura ochrony oraz przeciwdziałanie zagrożeniom wewnętrznym.
12.1. Plan postępowania na wypadek porwania:
12.1.1. Statku powietrznego znajdującego się na ziemi.
12.1.2. Statku powietrznego znajdującego się w powietrzu.
12.2. Plan postępowania w przypadku zagrożenia bombowego.
12.3. Procedury stosowane w trakcie lotu w przypadku znalezienia lub przypuszczenia, że na pokładzie statku powietrznego znajduje się podejrzany przedmiot.
12.4. Dodatkowe środki ochrony w przypadku podwyższonego stopnia zagrożenia.
12.5. Informowanie o incydentach.
12.6. Procedury postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń chemicznych, biologicznych, radiologicznych i nuklearnych.
13.1. Struktura odpowiedzialności w zakresie ochrony lotnictwa.
13.2. Lista przedmiotów zabronionych do przewozu w bagażu kabinowym, rejestrowanym, ładunkach i poczcie.
13.3. Lista przeszukania statku powietrznego na wypadek zagrożenia.
13.4. Plany wnętrz statków powietrznych wchodzących w skład floty przewoźnika.
13.5. Kwestionariusz przyjęcia informacji o sytuacji kryzysowej.
13.6. Formularz zgłoszenia aktu bezprawnej ingerencji w lotnictwie cywilnym.
13.7. Kwestionariusz rozmowy z osobą powiadamiającą o zagrożeniu bombowym.
13.8. Wykaz portów lotniczych w państwach trzecich, z których przewoźnik lotniczy zabiera ładunki lub pocztę do Rzeczypospolitej Polskiej.
13.9. Wykaz wewnętrznych procedur operacyjnych wdrażających wymogi określone w programie ochrony.
13.10. Wzór karty identyfikacyjnej członka załogi przewoźnika lotniczego.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY ZAREJESTROWANEGO AGENTA
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY ZAREJESTROWANEGO AGENTA
1.1. Cel programu.
1.2. Definicje.
1.3. Uregulowania prawne:
1.3.1. Międzynarodowe uregulowania prawne.
1.3.2. Unijne uregulowania prawne.
1.3.3. Krajowe uregulowania prawne.
2.1. Zakres prowadzonej działalności.
2.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa.
2.3. Lokalizacja przedsiębiorstwa.
2.3.1. (uchylony).
2.3.2. (uchylony).
2.4. Osoba odpowiedzialna za sprawy ochrony wraz z zakresem jej uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności.
4.1. Kontrola dostępu:
4.1.1. Kontrola dostępu osób do pomieszczeń i urządzeń na terenie obiektu.
4.1.2. Kontrola dostępu pojazdów na teren przedsiębiorstwa.
4.2. Procedury akceptacji ładunków i poczty do przewozu wraz z dokumentowaniem:
4.2.1. Ładunki i poczta otrzymane od zarejestrowanego agenta.
4.2.2. Ładunki i poczta otrzymane od znanego nadawcy.
4.2.3. Ładunki i poczta otrzymane od innych nadawców.
4.2.4. Ładunki i poczta transferowa.
4.3. Kontrola bezpieczeństwa ładunków i poczty:
4.3.1. Przedmioty zabronione do przewozu w ładunkach i poczcie.
4.3.2. Procedura kontroli bezpieczeństwa wraz z jej dokumentowaniem.
4.3.3. Zwolnienia z kontroli bezpieczeństwa.
4.3.4. Urządzenia wykorzystywane do kontroli bezpieczeństwa.
4.3.5. Podmiot realizujący kontrolę bezpieczeństwa.
4.4. Ochrona i przechowywanie identyfikowalnych ładunków i poczty.
4.5. Transport i dostawa ładunków i poczty:
4.5.1. Dokumentacja towarzysząca ładunkom i poczcie.
4.5.2. Procedury zabezpieczenia ładunków i poczty w czasie transportu.
4.5.3. Organizacja transportu ładunków i poczty.
4.6. Środki ochrony w zakresie cyberbezpieczeństwa.
6.1. Wewnętrzna kontrola jakości:
6.1.1. Ocena programu ochrony pod kątem aktualności i adekwatności zawartych w nim informacji.
6.1.2. Czynności audytorskie.
6.2. Kontrola jakości podwykonawców realizujących zadania z zakresu ochrony.
7.1. Rekrutacja.
7.2. Sprawdzenie przeszłości.
7.3. Szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego.
7.4. Kultura ochrony oraz przeciwdziałanie zagrożeniom wewnętrznym.
8.1. Działania podejmowane w przypadku nieuprawnionego dostępu do skontrolowanych ładunków i poczty.
8.2. Procedury postępowania w przypadku zagrożenia bombowego.
8.3. Informowanie o incydentach.
8.4. Procedury postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń chemicznych, biologicznych, radiologicznych i nuklearnych.
9.1. Deklaracja zarejestrowanego agenta.
9.2. Deklaracja przewoźnika drogowego.
9.3. (uchylony).
9.4. Wzory instrukcji (procedur) stanowiskowych.
9.5. Instrukcja przepustkowa wraz z wzorami stosowanych przepustek.
9.6. Plan albo mapa usytuowania obiektów przedsiębiorstwa w otoczeniu miasta lub lotniska, z uwzględnieniem stref dostępu.
9.7. Dane teleadresowe podwykonawców oraz osób funkcyjnych.
9.8. (uchylony).
9.9. Lista podwykonawców wraz z zakresem umowy.
9.10. Kwestionariusz rozmowy z osobą powiadamiającą o zagrożeniu bombowym.
9.11. Wykaz wewnętrznych procedur operacyjnych wdrażających wymogi określone w programie ochrony.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY ZAREJESTROWANEGO DOSTAWCY ZAOPATRZENIA POKŁADOWEGO
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY ZAREJESTROWANEGO DOSTAWCY ZAOPATRZENIA POKŁADOWEGO
1.1. Cel programu.
1.2. Definicje.
1.3. Uregulowania prawne:
1.3.1. Międzynarodowe uregulowania prawne.
1.3.2. Unijne uregulowania prawne.
1.3.3. Krajowe uregulowania prawne.
2.1. Zakres prowadzonej działalności.
2.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa.
2.3. Lokalizacja przedsiębiorstwa.
2.3.1. (uchylony).
2.3.2. (uchylony).
2.4. Osoba odpowiedzialna za sprawy ochrony wraz z zakresem jej uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności.
3.1. Granice stref obiektów wraz ze zróżnicowaniem dostępu.
3.2. Ochrona wydzielonych rejonów obiektu.
3.3. Opis ogrodzenia obiektów.
3.4. Nadzór nad obiektami oraz urządzenia wykorzystywane do ich ochrony.
4.1. Kontrola dostępu:
4.1.1. Kontrola dostępu osób do pomieszczeń i urządzeń na terenie obiektu.
4.1.2. Kontrola dostępu pojazdów na teren przedsiębiorstwa.
4.2. Procedury ochrony przy dostawie produktów zaopatrzenia pokładowego:
4.2.1. Zaopatrzenie pochodzące od znanych dostawców.
4.2.2. Zaopatrzenie pochodzące od innych dostawców.
4.3. Kontrola bezpieczeństwa zaopatrzenia pokładowego:
4.3.1. Urządzenia wykorzystywane do kontroli bezpieczeństwa.
4.3.2. Procedura kontroli bezpieczeństwa wraz z jej dokumentowaniem.
4.3.3. Zwolnienia z kontroli bezpieczeństwa.
4.3.4. Podmiot realizujący kontrolę bezpieczeństwa.
4.3.5. Kategorie przedmiotów zabronionych do przewozu w zaopatrzeniu pokładowym.
4.4. Procedury ochrony skontrolowanych towarów i produktów:
4.4.1. Procedury ochrony z zakresu przygotowywania zaopatrzenia pokładowego.
4.4.2. Procedury ochrony przechowywania zaopatrzenia pokładowego wraz ze stosowaną dokumentacją.
4.5. Sposoby zabezpieczenia wózków, pojemników i pojazdów do przewożenia zaopatrzenia pokładowego.
4.6. Procedury ochrony przy przewozie zaopatrzenia pokładowego i załadunku na pokład statku powietrznego.
4.7. Procedury z zakresu zlecania podwykonawstwa środków kontroli w zakresie ochrony:
4.7.1. Wymagania dotyczące znanych dostawców.
4.7.2. Procedura wyznaczania znanych dostawców.
4.8. Środki ochrony w zakresie cyberbezpieczeństwa.
6.1. Wewnętrzna kontrola jakości:
6.1.1. Ocena programu ochrony pod kątem aktualności i adekwatności zawartych w nim informacji.
6.1.2. Czynności audytorskie.
6.2. Kontrola jakości u znanych dostawców.
7.1. Rekrutacja.
7.2. Sprawdzenie przeszłości.
7.3. Szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego.
7.4. Kultura ochrony oraz przeciwdziałanie zagrożeniom wewnętrznym.
8.1. Działania podejmowane w przypadku nieuprawnionego dostępu do zaopatrzenia pokładowego.
8.2. Procedury postępowania w przypadku zagrożenia bombowego.
8.3. Informowanie o incydentach.
8.4. Procedury postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń chemicznych, biologicznych, radiologicznych i nuklearnych.
9.1. Struktura organizacyjna.
9.2. Instrukcja przepustkowa wraz ze wzorami stosowanych przepustek.
9.3. Plan albo mapa usytuowania obiektów przedsiębiorstwa w otoczeniu miasta lub lotniska, z uwzględnieniem stref dostępu.
9.4. Wykaz znanych dostawców wraz z zakresami umów oraz danymi teleadresowymi, w tym osób odpowiedzialnych w podmiocie za ochronę lotnictwa cywilnego.
9.5. Procedury ochrony i kontroli dostępu realizowane przez znanych dostawców wyznaczonych przez zarejestrowanego dostawcę zaopatrzenia pokładowego.
9.6. Wzór deklaracji zobowiązań zarejestrowanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego.
9.7. Wzór deklaracji zobowiązań znanego dostawcy zaopatrzenia pokładowego.
9.8. Instrukcja dotycząca plombowania pojemników, pojazdów, wózków i kontenerów.
9.9. Kwestionariusz przyjęcia informacji o sytuacji kryzysowej.
9.10. Formularz zgłoszenia aktu bezprawnej ingerencji w lotnictwie cywilnym.
9.11. Kwestionariusz rozmowy z osobą powiadamiającą o zagrożeniu bombowym.
9.12. Wykaz wewnętrznych procedur operacyjnych wdrażających wymogi określone w programie ochrony.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA PROGRAMU OCHRONY INSTYTUCJI ZAPEWNIAJĄCEJ SŁUŻBY ŻEGLUGI POWIETRZNEJ
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA PROGRAMU OCHRONY INSTYTUCJI ZAPEWNIAJĄCEJ SŁUŻBY ŻEGLUGI POWIETRZNEJ
1.1. Cel programu.
1.2. Definicje.
1.3. Uregulowania prawne:
1.3.1. Międzynarodowe uregulowania prawne.
1.3.2. Unijne uregulowania prawne.
1.3.3. Krajowe uregulowania prawne.
1.4. Organizacja ochrony przedsiębiorstwa.
1.5. Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za sprawy ochrony przedsiębiorstwa oraz zakres jej uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności.
2.1. Usytuowanie obiektów:
2.1.1. W strefie ogólnodostępnej lotniska.
2.1.2. W strefie zastrzeżonej lotniska.
2.1.3. Na pograniczu stref ogólnodostępnej lotniska i zastrzeżonej lotniska.
2.1.4. Obiekty poza terenem lotniska.
2.2. Granice stref obiektów i zróżnicowanie dostępu do nich przez personel przedsiębiorstwa.
2.3. Nadzór nad obiektami oraz urządzenia wykorzystywane do ich ochrony.
2.4. Ogrodzenie obiektów oraz przejścia eksploatacyjne i awaryjne.
2.5. Lokalizacja miejsca do kierowania akcją w sytuacji kryzysowej oraz zapewnienie środków łączności.
2.6. Źródła zasilania zasadnicze i awaryjne.
3.1. System przepustkowy:
3.1.1. Kontrola dostępu osób do obiektów poza terenem lotniska i wybranych obiektów lub urządzeń.
3.1.2. Kontrola dostępu pojazdów do obiektów poza terenem lotniska i wybranych obiektów lub urządzeń.
3.1.3. Rodzaje i ilość przepustek.
3.2. Sposób wydawania i przechowywania kluczy do pomieszczeń.
3.3. Ochrona wydzielonych rejonów obiektu.
3.4. Procedury ochrony związane z działalnością obiektów kontroli ruchu lotniczego.
3.5. Procedury związane z przekazywaniem informacji o porwanym statku powietrznym za pomocą systemu Sieci Stałej Łączności Lotniczej (AFTN) lub innych wykorzystywanych do tego celu sieci łączności.
3.6. Środki ochrony w zakresie cyberbezpieczeństwa.
5.1. Ocena programu ochrony pod kątem aktualności i adekwatności zawartych w nim informacji.
5.2. Czynności audytorskie z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego.
5.3. Przeglądy systemu ochrony obiektów.
5.4. Testy systemu ochrony obiektów.
6.1. Rekrutacja.
6.2. Sprawdzenie przeszłości.
6.3. Szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego.
6.4. Kultura ochrony oraz przeciwdziałanie zagrożeniom wewnętrznym.
7.1. Działania podejmowane w przypadku wtargnięcia osób nieupoważnionych na teren obiektów lub zaistnienia sabotażu.
7.2. Procedury postępowania w przypadku otrzymania informacji o planowanym zamachu bombowym lub innym zagrożeniu terrorystycznym na terenie obiektu:
7.2.1. Sposób postępowania w przypadku przyjmowania informacji telefonicznej o planowanym zamachu bombowym lub innym zagrożeniu terrorystycznym.
7.2.2. Sposób postępowania po otrzymaniu pisemnej informacji o planowanym zamachu bombowym lub innym zagrożeniu terrorystycznym.
7.2.3. Sposób postępowania w przypadku otrzymania bezpośredniej ustnej informacji o planowanym zamachu bombowym lub innym zagrożeniu terrorystycznym.
7.3. Sposób postępowania w przypadku zagrożenia środkami masowego rażenia.
7.4. Procedury postępowania w przypadku znalezienia podejrzanych przedmiotów, pakunków lub niebezpiecznych urządzeń na terenie obiektów.
7.5. Procedury ewakuacji Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym, uwzględniające konieczność reorganizacji ruchu lotniczego w przestrzeni powietrznej Rzeczypospolitej Polskiej z zachowaniem zasad bezpieczeństwa tego ruchu.
7.6. Obieg informacji w przypadku zaistnienia zagrożeń.
7.7. Informowanie o incydentach.
7.8. Procedury postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń chemicznych, biologicznych, radiologicznych i nuklearnych.
8.1. Plan albo mapa usytuowania obiektów z uwzględnieniem stref dostępu.
8.2. Wzory przepustek osobowych i samochodowych.
8.3. Instrukcja o systemie przepustkowym.
8.4. Kwestionariusz przyjęcia informacji o sytuacji kryzysowej.
8.5. Formularz zgłoszenia aktu bezprawnej ingerencji w lotnictwie cywilnym.
8.6. Kwestionariusz rozmowy z osobą powiadamiającą o zagrożeniu bombowym.
8.7. Wykaz przedmiotów zabronionych do wnoszenia na teren obiektów.
8.8. Wykaz wewnętrznych procedur operacyjnych wdrażających wymogi określone w programie ochrony.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
Szczegółowe wymagania dotyczące programu ochrony lotniska podlegającego w całości alternatywnym środkom ochrony
Szczegółowe wymagania dotyczące programu ochrony lotniska podlegającego w całości alternatywnym środkom ochrony
1.1. Międzynarodowe uregulowania prawne.
1.2. Unijne uregulowania prawne.
1.3. Krajowe uregulowania prawne.
2.1. Osoba odpowiedzialna za ochronę lotniska.
2.2. Współpraca z Policją lub Strażą Graniczną.
11.1. Ocena programu ochrony pod kątem aktualności i adekwatności zawartych w nim informacji.
11.2. Czynności audytorskie z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego.
11.3. Przeglądy systemu ochrony obiektów.
11.4. Testy systemu ochrony obiektów.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY ZNANEGO DOSTAWCY ZAOPATRZENIA POKŁADOWEGO
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY ZNANEGO DOSTAWCY ZAOPATRZENIA POKŁADOWEGO
ZAŁĄCZNIK Nr 8
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY ZNANEGO DOSTAWCY ZAOPATRZENIA PORTU LOTNICZEGO
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROGRAMU OCHRONY ZNANEGO DOSTAWCY ZAOPATRZENIA PORTU LOTNICZEGO
ZAŁĄCZNIK Nr 9
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA PROGRAMU OCHRONY ZNANEGO NADAWCY
SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA PROGRAMU OCHRONY ZNANEGO NADAWCY
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (5)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (3)
- Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących programów ochrony w lotnictwie cywilnym.
- Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących programów ochrony w lotnictwie cywilnym.
- Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących programów ochrony w lotnictwie cywilnym.