§ 21. - Szczegółowe warunki weterynaryjne wymagane przy pozyskiwaniu ryb i skorupiaków oraz przetwórstwie, wprowadzaniu na rynek, sposobie znakowania ryb, skorupiaków, mięczaków i ich przetworów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.189.1860

Akt utracił moc
Wersja od: 6 listopada 2003 r.
§  21. 
1. 
Miejsca, w których produkty rybołówstwa wystawiane są w celu ich wprowadzania na rynek, znajdujące się poza statkami rybackimi, statkami przetwórniami i zakładami przetwórczymi, wyposaża się w:
1)
zadaszenie i ściany łatwe do mycia;
2)
podłogę wykonaną z materiałów wodoodpornych, łatwą do mycia i dezynfekcji, ułożoną w sposób umożliwiający odpływ wody i ścieków;
3)
toalety z umywalkami, do których doprowadzona jest woda o temperaturze od 35 °C do 40 °C, spełniająca wymagania wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, zaopatrzone w środki do mycia i dezynfekcji rąk, ręczniki jednorazowego użytku oraz pojemniki na zużyte ręczniki, przy czym krany umywalek nie mogą być uruchamiane za pomocą ręki; drzwi toalet nie mogą otwierać się bezpośrednio do pomieszczeń, w których znajdują się produkty rybołówstwa;
4)
oświetlenie naturalne lub sztuczne niezmieniające kolorów oświetlanych obiektów;
5)
wodoszczelne i odporne na korozję zbiorniki przeznaczone na produkty rybołówstwa nienadające się do spożycia przez ludzi;
6)
instalację doprowadzającą wodę spełniającą wymagania wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi lub czystą wodę morską pod ciśnieniem;
7)
komory chłodnicze do przetrzymywania produktów rybołówstwa;
8)
pomieszczenie dla urzędowego lekarza weterynarii.
2. 
Ściany, podłogi i kratki ściekowe miejsc, o których mowa w ust. 1, oraz sprzęt używany do pracy z produktami rybołówstwa myje się po każdym użyciu, a w razie potrzeby dezynfekuje.
3. 
W miejscach, o których mowa w ust. 1, niedopuszczalne jest:
1)
poruszanie się pojazdów wydzielających spaliny;
2)
wprowadzanie zwierząt innych niż produkty rybołówstwa.
4. 
Jeśli ilość przechowywanych produktów rybołówstwa nie wymaga regularnej obecności urzędowego lekarza weterynarii, wydziela się miejsce do przechowywania, przez tego lekarza, niezbędnego sprzętu oraz dokumentacji.
5. 
Miejsca, o których mowa w ust. 1, zamyka się na klucz.