§ 13. - Szczegółowe warunki przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania "Wsparcie dla szkolenia doradców" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 oraz warunków i trybu jej wypłaty.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2745 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 grudnia 2023 r.
§  13. 
1. 
Wniosek o płatność zawiera dane niezbędne do dokonania płatności, w szczególności:
1)
dane beneficjenta:
a)
imię i nazwisko albo nazwę,
b)
miejsce zamieszkania i adres albo siedzibę i adres,
c)
numer identyfikacyjny Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (numer PESEL) albo numer paszportu lub innego dokumentu tożsamości, na podstawie którego został nadany numer identyfikacyjny - w przypadku osoby fizycznej nieposiadającej numeru PESEL,
d)
numer z Krajowego Rejestru Sądowego,
e)
numer identyfikacyjny,
f)
numer identyfikacji podatkowej (NIP),
g)
numer identyfikacyjny w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON),
h)
dane osób upoważnionych do reprezentowania beneficjenta, w szczególności imię i nazwisko, miejsce zamieszkania i adres oraz numer PESEL, a jeżeli osoba upoważniona do reprezentowania beneficjenta nie posiada numeru PESEL - numer paszportu lub innego dokumentu poświadczającego tożsamość;
2)
numer rachunku bankowego, na który należy dokonać płatności;
3)
wskazanie zrealizowanych działań szkoleniowych zgodnie z zawartą umową;
4)
oświadczenia beneficjenta związane z otrzymaniem płatności oraz o zgodności treści formularza, o którym mowa w ust. 2 pkt 4a, z treścią wniosku o płatność;
5)
informację o załącznikach.
2. 
Do wniosku o płatność dołącza się:
1)
(uchylony);
2)
dokumenty potwierdzające zrealizowanie działań szkoleniowych stanowiących przedmiot umowy;
3)
sprawozdanie z realizacji operacji;
4)
kopię dokumentu potwierdzającego sposób reprezentacji beneficjenta;
4a)
formularz wniosku o płatność zawierający te same dane, które zostały zawarte we wniosku o płatność, zapisany na informatycznym nośniku danych w formacie danych pozwalającym na edycję jego treści;
5)
inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy, których wykaz zawiera formularz wniosku o płatność.
3. 
Kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika Agencji lub podmiot, który wydał dokument, albo poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym albo adwokatem, z tym że kopia, o której mowa w ust. 2 pkt 4, może być potwierdzona przez beneficjenta.
4. 
Jeżeli wniosek o płatność nie został wypełniony we wszystkich wymaganych pozycjach lub nie dołączono do niego wymaganych dokumentów lub wniosek, lub dołączone dokumenty nie spełniają innych wymagań, Agencja wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia tych braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. 
Jeżeli beneficjent pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 4, nie usunął braków w wyznaczonym terminie, Agencja wzywa ponownie beneficjenta, w formie pisemnej, do usunięcia braków w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
6. 
Jeżeli beneficjent pomimo powtórnego wezwania nie usunął braków, Agencja rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został wypełniony, oraz na podstawie dołączonych i poprawnie sporządzonych dokumentów.
7. 
W trakcie rozpatrywania wniosku o płatność Agencja może wzywać beneficjenta, w formie pisemnej, do wyjaśnienia faktów istotnych dla rozstrzygnięcia sprawy lub przedstawienia dowodów na potwierdzenie tych faktów w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.