§ 9. - Szczegółowe warunki przeznaczania wpływów pochodzących z opłat w zakresie recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2008.147.932

Akt utracił moc
Wersja od: 14 sierpnia 2008 r.
§  9.
1.
Dofinansowanie gmin, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, następuje w formie dotacji na podstawie kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku o udzielenie dofinansowania gminie w zakresie zbierania porzuconych pojazdów wycofanych z eksploatacji, zwanego dalej "wnioskiem o udzielenie dofinansowania gminie".
2.
Wzór wniosku o udzielenie dofinansowania gminie jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
3.
Gmina dołącza do wniosku o udzielenie dofinansowania gminie dokumenty potwierdzające przekazanie do stacji demontażu zebranych porzuconych pojazdów.
4.
Wzór wniosku o udzielenie dofinansowania gminie udostępnia się na stronie internetowej Narodowego Funduszu.
5.
Wniosek o udzielenie dofinansowania gminie przesyła się do Narodowego Funduszu w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501 oraz z 2008 r. Nr 127, poz. 817), w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, w którym przekazano do stacji demontażu porzucone pojazdy wycofane z eksploatacji; termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem wniosek został bezpośrednio złożony w Narodowym Funduszu albo został nadany w placówce pocztowej operatora publicznego.
6.
Narodowy Fundusz na podstawie złożonych wniosków o udzielenie dofinansowania gminie dokonuje podsumowania środków przeznaczonych na dofinansowanie gmin w zakresie zbierania porzuconych pojazdów wycofanych z eksploatacji, w terminie do dnia 30 czerwca.
7.
Dofinansowanie gmin w zakresie zbierania porzuconych pojazdów wycofanych z eksploatacji następuje proporcjonalnie do liczby porzuconych pojazdów wycofanych z eksploatacji zebranych i przekazanych przez gminę do stacji demontażu, wykazanych we wniosku o udzielenie dofinansowania gminie.
8.
Wysokość dofinansowania przypadającego na jeden pojazd przekazany przez gminę do stacji demontażu wynosi 4.000 zł.
9.
Narodowy Fundusz przekazuje dotacje gminom, o których mowa w ust. 1, na podstawie umów cywilnoprawnych zawartych z gminami, w terminie do dnia 30 czerwca roku następującego po roku, w którym przekazano do stacji demontażu porzucone pojazdy wycofane z eksploatacji.