Szczegółowe warunki oraz tryb przygotowywania, prowadzenia i dokumentowania czynności kontrolnych przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.319 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 kwietnia 2023 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 29 sierpnia 2006 r.
w sprawie szczegółowych warunków oraz trybu przygotowywania, prowadzenia i dokumentowania czynności kontrolnych przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego

Na podstawie art. 47 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 1610 i 2320) zarządza się, co następuje:

Przepisy ogólne

§  1. 
Rozporządzenie reguluje warunki i tryb:
1)
przygotowywania czynności kontrolnych, o których mowa w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą",
2)
przeprowadzania czynności kontrolnych,
3)
dokumentowania poszczególnych czynności kontrolnych oraz sporządzania protokołu kontroli oraz wniosków i wystąpień pokontrolnych

- przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA".

Warunki i tryb przygotowywania czynności kontrolnych

§  2. 
1. 
CBA wykonuje czynności kontrolne w formie kontroli planowych i doraźnych.
2.  1
 Dla kontroli planowych właściwa jednostka organizacyjna CBA sporządza roczny plan kontroli, o którym mowa w art. 32 ust. 1 ustawy, zawierający tematy kontroli przeprowadzanych w danym roku kalendarzowym.
3. 
Zmiany w rocznym planie kontroli wymagają zatwierdzenia przez Szefa CBA.
§  3.  2
 W przypadku kontroli nieujętych w planie kontroli wszczyna się kontrole doraźne, których celem jest:
1)
potwierdzenie wiarygodnych informacji dotyczących zachowań, o których mowa w art. 1 ust. 3a i 4 ustawy;
2)
wstępna ocena wiarygodności informacji dotyczących czynów, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy;
3)
wstępne badanie określonych zagadnień związanych ze stosowaniem przepisów prawa, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2-5 ustawy, lub wynikających z tego stosowania;
4)
potwierdzenie ustaleń powziętych w drodze czynności analitycznych prowadzonych na podstawie ustawy;
5)
uzyskanie innych informacji mających znaczenie dla opracowania planu kontroli lub realizacji czynności kontrolnych.
§  4. 
1. 
Kontrole planowe i doraźne są prowadzone przez CBA na podstawie programów kontroli.
2.  3
 Właściwe jednostki organizacyjne CBA sporządzają programy kontroli planowych i doraźnych oraz dokonują zmian w programach już zatwierdzonych.
3. 
Programy oraz dokonane w nich zmiany zatwierdza Szef CBA lub osoba upoważniona do działania w jego imieniu.
§  5.  4
 Przy opracowywaniu programów kontroli uwzględnia się:
1)
wyniki czynności analitycznych prowadzonych na podstawie ustawy;
2)
wyniki wcześniejszych kontroli;
3)
informacje pochodzące od organów państwowych i samorządowych;
4)
inne informacje mające znaczenie dla opracowania programu kontroli.
§  6. 
W programie kontroli zamieszcza się w szczególności:
1)
oznaczenie kontroli (numer i temat);
2)
cel kontroli, tj. określenie kierunku badań kontrolnych i problemów wymagających oceny;
3)
analizę stanu prawnego dotyczącego tematyki kontroli;
4)
szczegółowe określenie przedmiotowego i podmiotowego zakresu kontroli;
5)
określenie sposobu i technik przeprowadzania kontroli, zwłaszcza problemów, na które należy zwrócić szczególną uwagę w badaniach kontrolnych, dowodów niezbędnych do dokonania ustaleń i sposobu ich badania, powiązania tematyki z aktami normatywnymi.

Warunki i tryb przeprowadzania czynności kontrolnych

§  7.  5
 Przed przystąpieniem do czynności kontrolnych, z wyłączeniem przypadku, o którym mowa w art. 33 ust. 5 ustawy, funkcjonariusz CBA przeprowadzający kontrolę, zwany dalej "funkcjonariuszem":
1)
okazuje kontrolowanemu legitymację służbową;
2)
doręcza imienne upoważnienie do przeprowadzenia kontroli.
§  8.  6
1. 
Funkcjonariusz w porozumieniu z kontrolowanym może poinformować pracowników kontrolowanego o rozpoczęciu kontroli i temacie kontroli.
2. 
W przypadku gdy kontrola dotyczy osoby pełniącej funkcję publiczną, funkcjonariusz może poinformować przełożonego tej osoby o rozpoczęciu kontroli i o jej przedmiocie, jeśli jest to uzasadnione okolicznościami danej sprawy.";
§  9. 
(uchylony).
§  10.  7
 W przypadku:
1)
konieczności przedłużenia okresu kontroli,
2)
zmiany danych dotyczących funkcjonariusza,
3)
zmiany danych dotyczących osób lub podmiotów objętych kontrolą,
4)
zmiany programu kontroli pociągającej za sobą zmianę zakresu kontroli

- wystawia się nowe upoważnienie do przeprowadzenia kontroli, które niezwłocznie doręcza się kontrolowanemu.

§  11.  8
 Doręczając protokół kontroli, funkcjonariusz informuje kontrolowanego o:
1)
prawie zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kontroli;
2)
prawie odmowy podpisania protokołu kontroli.
§  12.  9
1. 
Pisemne zastrzeżenia do ustaleń zawartych w protokole kontroli zgłoszone przez kontrolowanego są poddawane analizie przez Szefa CBA. Funkcjonariusz bierze udział w rozpatrywaniu zastrzeżeń, o ile Szef CBA nie postanowi inaczej. Szef CBA może polecić udział w rozpatrywaniu zastrzeżeń także funkcjonariuszom CBA nieprowadzącym kontroli, do której ustaleń zgłoszono zastrzeżenia.
2. 
Jeżeli z analizy zastrzeżeń złożonych przez kontrolowanego wynika potrzeba podjęcia dodatkowych czynności kontrolnych, Szef CBA zarządza ich przeprowadzenie:
1)
określając zakres czynności kontrolnych i przewidywany okres ich trwania;
2)
wskazując funkcjonariuszy prowadzących czynności kontrolne.
3. 
Postanowienie o zarządzeniu dodatkowych czynności kontrolnych, o których mowa w ust. 2, niezwłocznie doręcza się kontrolowanemu.
4. 
Odnosząc się do zastrzeżeń, o których mowa w ust. 1, Szef CBA doręcza na piśmie kontrolowanemu swoje stanowisko, informując w nim o uwzględnieniu zastrzeżeń w całości lub w części bądź o ich nieuwzględnieniu. Jeżeli w toku rozpatrywania zastrzeżeń przeprowadzono dodatkowe czynności kontrolne, w stanowisku Szefa CBA zwięźle przedstawia się zakres przeprowadzonych czynności oraz dokonane w ich trakcie ustalenia.
5. 
Jeżeli Szef CBA stwierdzi zasadność zastrzeżeń w odniesieniu do treści protokołu kontroli, dokonuje się w nim zmian, dołączając do jego treści odpowiednie adnotacje w brzmieniu:
1)
"Ustalenia na str... skreśla się:" lub
2)
"Uzupełnienie do str.. protokołu kontroli:", lub
3)
"Treść ustaleń na str.. otrzymuje brzmienie:"

- wraz z opisem dokonanych zmian.

§  13. 
Szef CBA odmawia przyjęcia zastrzeżeń do treści protokołu kontroli, jeżeli zostały zgłoszone przez osobę nieuprawnioną lub po upływie terminu i informuje o tym zgłaszającego.

Warunki i tryb dokumentowania czynności kontrolnych

§  14. 
1. 
W celu udokumentowania przebiegu i wyników czynności kontrolnych funkcjonariusz zakłada i prowadzi akta kontroli.
2.  10
 Akta kontroli prowadzi się zgodnie z tokiem dokonywanych czynności, włączając do nich materiały i numerując kolejno zamieszczane karty.
3.  11
 Do pierwszego tomu akt kontroli załącza się zbiorczy wykaz materiałów zawartych we wszystkich tomach zawierający ich nazwy i odpowiednie numery kart.
§  15. 
1. 
Akta kontroli służą wyłącznie do użytku służbowego, z zastrzeżeniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej.
2.  12
 W przypadkach określonych w art. 46 ustawy prawo wglądu do akt kontroli, za zgodą Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej, mają również właściwe organy państwowe i samorządowe.
3.  13
 Po doręczeniu protokołu kontroli, ale przed upływem terminu na jego podpisanie lub odmowę dokonania tej czynności, kontrolowanemu przysługuje prawo wglądu do akt kontroli i wykonywania fotokopii poszczególnych kart, z zastrzeżeniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej.
§  16. 
1.  14
 W aktach kontroli zamieszcza się materiały dowodowe i dokumenty sporządzane w trakcie kontroli, w szczególności:
1)
pokwitowanie pobrania materiałów dowodowych/zwolnienia spod zabezpieczenia i zwrotu pobranych materiałów dowodowych sporządzane według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) 15
 odmowę zwolnienia spod zabezpieczenia materiałów dowodowych sporządzoną według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
protokół pobrania rzeczy sporządzany według wzoru określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4)
protokół oględzin sporządzany według wzoru określonego w załączniku nr 4 do rozporządzenia;
5)
protokół przyjęcia ustnych wyjaśnień sporządzany według wzoru określonego w załączniku nr 5 do rozporządzenia;
6)
protokół przyjęcia ustnych oświadczeń według wzoru określonego w załączniku nr 6 do rozporządzenia;
7)
postanowienie o powołaniu biegłego sporządzane według wzoru określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia;
8)
postanowienie o powołaniu specjalisty w danej dziedzinie wiedzy lub praktyki do udziału w czynnościach badawczych sporządzane według wzoru określonego w załączniku nr 8 do rozporządzenia;
9)
protokół kontroli sporządzany według wzoru określonego w załączniku nr 9 do rozporządzenia;
10) 16
 postanowienie o zarządzeniu dodatkowych czynności kontrolnych sporządzone według wzoru określonego w załączniku nr 10 do rozporządzenia;
11) 17
 zastrzeżenia złożone przez kontrolowanego;
12) 18
 stanowisko Szefa CBA do zastrzeżeń złożonych przez kontrolowanego;
13) 19
 odmowę podpisania protokołu przez kontrolowanego, jeżeli została wyrażona na piśmie.
2.  20
 Dokumenty wskazane w ust. 1 pkt 1-4 oraz pkt 9, 10 i 12 sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których jeden włącza się do akt kontroli, a drugi doręcza się kontrolowanemu.
3.  21
 Dokumenty wskazane w ust. 1 pkt 7 i 8 sporządza się w 3 egzemplarzach, z których jeden włącza się do akt kontroli, drugi doręcza się biegłemu lub specjaliście, a trzeci kontrolowanemu.
4. 
Inne czynności podjęte w toku kontroli, a także zdarzenia, które mają istotne znaczenie dla ustaleń kontroli, funkcjonariusz utrwala w postaci notatki służbowej.
5.  22
 Jeżeli zachodzi potrzeba włączenia do akt kontroli określonego dokumentu lub jego części, funkcjonariusz włącza do akt jego oryginał lub kopię. Dokumenty te w razie potrzeby są potwierdzane za zgodność z oryginałem przez kontrolowanego lub pracowników jednostki kontrolowanej i funkcjonariusza.
§  17. 
Załączniki do protokołów sporządzanych w trakcie kontroli zabezpiecza się w sposób uniemożliwiający zastąpienie ich innymi.
§  18.  23
 Wyjaśnienia i oświadczenia mogą być złożone na piśmie. Warunkiem ich przyjęcia jest podpis osoby składającej.
§  19. 
Sporządzone przez funkcjonariusza dokumenty, utrwalające przebieg czynności dokonanych przy udziale specjalisty, podpisują funkcjonariusz i specjalista.
§  20.  24
1. 
Protokół kontroli podlega akceptacji przez kierownika właściwej jednostki organizacyjnej CBA.
2. 
Czynności opisane w art. 45 ust. 3-10 ustawy mogą być wykonywane po upływie terminu zakończenia kontroli określonego w upoważnieniu do przeprowadzenia kontroli.
3. 
Kontrola kończy się doręczeniem kontrolowanemu protokołu kontroli, o którym mowa w ust. 1.
§  21. 
1.  25
 Jeżeli wyniki kontroli wskazują na konieczność podjęcia określonych czynności wobec kontrolowanego, po podpisaniu protokołu kontroli funkcjonariusz opracowuje projekt wniosku, o którym mowa w art. 46 ust. 1 pkt 1 lit. a lub b ustawy.
2. 
Jeżeli wyniki kontroli wskazują na konieczność podjęcia określonych czynności przez kontrolowanego lub jednostki nadrzędnej nad kontrolowanym, funkcjonariusz opracowuje projekt wystąpienia pokontrolnego, o którym mowa w art. 46 ust. 1 pkt 2 lit. a i b ustawy, zawierającego ocenę kontrolowanej działalności oraz uwagi i wnioski.
3. 
Jeżeli wyniki kontroli wskazują na konieczność przeprowadzenia kontroli w szerszym zakresie przez właściwe organy kontrolne, funkcjonariusz opracowuje projekt informacji do tych organów.
§  22.  26
1. 
Projekty dokumentów, o których mowa w § 21, są przekazywane do akceptacji kierownika właściwej jednostki organizacyjnej CBA.
2. 
W uzasadnionych przypadkach kierownik właściwej jednostki organizacyjnej CBA przedstawia Szefowi CBA dokumenty, o których mowa w ust. 1.

Przepis końcowy

§  23. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  27

WZÓR

POKWITOWANIE pobrania / zwolnienia spod zabezpieczenia i zwrotu pobranych materiałów dowodowych*)

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  2  28

WZÓR

PROTOKÓŁ KONTROLI

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

Protokół pobrania rzeczy

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

...................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

Protokół pobrania rzeczy

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

.....................................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza)

działając w obecności .................................................................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby uczestniczącej w pobraniu rzeczy)

dokonał w dniu .................................................... w ...................................................................................................

(określenie miejsca pobrania rzeczy)

pobrania rzeczy w postaci ..........................................................................................................................................

(dokładny opis pobranej rzeczy)

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................................

Pobrana rzecz została zabezpieczona przez .............................................................................................................

(sposób zabezpieczenia uniemożliwiający zastąpienie jej inną)

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

W dniu ........................................................................ uczestniczący w pobraniu odmówił podpisania/nie podpisał*

protokołu pobrania z powodu ......................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(przyczyny odmowy lub niemożności podpisania)

................................................................................................................................................................
(podpis osoby uczestniczącej

w pobraniu rzeczy)

(podpis funkcjonariusza)

________________

* Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  4 

WZÓR

Protokół oględzin

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

.................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza)

Protokół oględzin

Na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

.....................................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza)

działając w obecności .................................................................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe osoby uczestniczącej w oględzinach)

dokonał w dniu .......................................................................... w .............................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(określenie obiektu, składników majątkowych, przebiegu czynności poddanych oględzinom)

w wyniku których ustalono, co następuje:

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

Przebieg oględzin utrwalono za pomocą .................................................................................. utrwalenie to stanowi

załącznik do protokołu.

W dniu ........................................ uczestniczący w oględzinach odmówił podpisania/nie mógł podpisać* protokołu

oględzin z powodu ......................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(przyczyny odmowy lub niemożności podpisania)

................................................................................................................................................................
(podpis osoby uczestniczącej

w oględzinach)

(podpis funkcjonariusza)

________________

* Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  5 

WZÓR

Protokół przyjęcia ustnych wyjaśnień

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

.................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza)

Protokół przyjęcia ustnych wyjaśnień

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

.....................................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza)

w dniu ............................................................ uprzedził .............................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe składającego wyjaśnienia)

o treści art. 41 ust. 2 ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym oraz przyjął od niego ustne wyjaśnienia w sprawie ........................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

o następującej treści: ..................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

Przed podpisaniem składający wyjaśnienia zapoznał się z treścią protokołu

................................................................................................................................................................
(podpis osoby składającej oświadczenie)(podpis funkcjonariusza)

)

ZAŁĄCZNIK Nr  6 

WZÓR

Protokół przyjęcia ustnego oświadczenia

Centralne Biuro Antykorupcyjne

............................................... , dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

.................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza)

Protokół przyjęcia ustnego oświadczenia

Na podstawie art. 42 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

.....................................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i stanowisko służbowe funkcjonariusza)

w dniu ............................................. przyjął od ...........................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe składającego oświadczenie)

ustne oświadczenie w sprawie ...................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

o następującej treści:

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

Przed podpisaniem składający oświadczenie zapoznał się z treścią protokołu

................................................................................................................................................................
(podpis osoby składającej oświadczenie)(podpis funkcjonariusza)

)

ZAŁĄCZNIK Nr  7 

WZÓR

Postanowienie o powołaniu biegłego

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

Postanowienie o powołaniu biegłego

Na podstawie art. 43 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

powołuję biegłego z dziedziny ....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

w osobie ......................................................................................................................................................................

dla zbadania ................................................................................................................................................................

(podać przedmiot i zakres badań)

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

oraz sporządzenia szczegółowego sprawozdania z przeprowadzonych badań i wydania na ich podstawie opinii w

terminie do dnia ..........................................................................................................................................................

................................................................................

(podpis kierownika jednostki organizacyjnej CBA)

)

ZAŁĄCZNIK Nr  8 

WZÓR

Postanowienie o powołaniu specjalisty w danej dziedzinie wiedzy lub praktyki do udziału w czynnościach badawczych

Centralne Biuro Antykorupcyjne

............................................... , dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

.................................................................................................

(imię, nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza)

Postanowienie o powołaniu specjalisty w danej dziedzinie wiedzy

lub praktyki do udziału w czynnościach badawczych

Na podstawie art. 43 ust. 4 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.) powołuję specjalistę w dziedzinie .............................................................................

.....................................................................................................................................................................................

w osobie ......................................................................................................................................................................

do uczestniczenia w dniu, dniach* .............................................................................................................................

w .................................................................................................................................................................................

(miejsce i przedmiot czynności badawczych, w których ma uczestniczyć specjalista)

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

........................................................

(podpis funkcjonariusza)

_________________

* Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  9 

WZÓR

PROTOKÓŁ KONTROLI

Centralne Biuro Antykorupcyjne

..............................................., dnia ........................

(miejscowość)

.......................................................................

(nazwa i adres jednostki organizacyjnej)

PROTOKÓŁ KONTROLI

Sporządzony na podstawie: art. 13 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 44 i art. ........... ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r.

o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921, z późn. zm.)

Kontrola przeprowadzona w ....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(adres, imię i nazwisko osoby upoważnionej do jej reprezentowania oraz oznaczenie i adres jednostki nadrzędnej nad kontrolowanym lub w przypadku gdy przedmiotem kontroli jest osoba pełniąca funkcję publiczną, jej imię, nazwisko, pełny adres zamieszkania oraz nazwę pełnionej funkcji publicznej, której dotyczyła kontrola)

Kierownictwo kontrolowanego podmiotu .....................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

.....................................................................................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe osoby upoważnionej do reprezentowania jednostki i podpisania protokołu)

O kontroli poinformowano:

.....................................................................................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

Informacji i wyjaśnień odnośnie przedmiotu kontroli udzielali:

1 ..................................................................................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, tel.)

2. .................................................................................................................................................................................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe, tel.)

Dane dotyczące kontroli:

Kontrolę przeprowadzili w dniach ...............................................................................................................................

1. .................................................. – posiadający upoważnienie do kontroli nr ....... wydane przez ...........................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

2. .................................................. – posiadający upoważnienie do kontroli nr ....... wydane przez ...........................

(imię i nazwisko, stanowisko służbowe)

W trakcie kontroli podjęto następujące czynności:

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

W trakcie kontroli odebrano wyjaśnienia od:

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

W wyniku przeprowadzonych czynności stwierdzono konieczność pobrania rzeczy:

1. .................................................................................................................................................................................

2. .................................................................................................................................................................................

Czynność przeprowadzono w obecności:

............................................................................................................................................................ i sporządzono

protokół stanowiący załącznik nr .................... do protokołu z kontroli.

W wyniku przeprowadzonych czynności stwierdzono konieczność przeprowadzenia oględzin:

1. .................................................................................................................................................................................

2. .................................................................................................................................................................................

Czynność przeprowadzono w obecności:

........................................................................................................................................................... i sporządzono

protokół stanowiący załącznik nr ............... do protokołu z kontroli.

W wyniku przeprowadzonych czynności stwierdzono konieczność przeprowadzenia badań z udziałem biegłego/specjalisty powołanego postanowieniem z dnia ...................................................................................

Krótki opis przeprowadzonych badań: ...................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

W trakcie przeprowadzonych czynności kontrolnych stwierdzono nieprawidłowości: ....................................

.....................................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................................

(opis stwierdzonych nieprawidłowości, przyczyny powstania, zakres skutków nieprawidłowości,

osoby odpowiedzialne za nieprawidłowości)

Integralną część protokołu stanowią następujące załączniki:

Załącznik I – wykaz dokumentów zebranych w trakcie przeprowadzania kontroli

Załącznik II – protokoły: pobrania rzeczy, oględzin

Załącznik III – stenogramy, nośniki utrwalonego dźwięku lub obrazu

Załącznik IV – ekspertyza biegłego, specjalisty

Kontrolowany podmiot został poinformowany o prawie wniesienia umotywowanych zastrzeżeń do treści protokołu przed jego podpisaniem oraz o prawie odmowy podpisania protokołu i możliwości przedstawienia swojego stanowiska na piśmie Szefowi CBA w terminie 7 dni.

Niniejszy protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach i po odczytaniu podpisano. Wszystkie strony pierwszego egzemplarza protokołu dwustronnie parafowano.

Dokonano wpisu w książce kontroli pod pozycją nr ................................................... *

Jeden egzemplarz podpisanego protokółu przekazano kontrolowanemu podmiotowi

W dniu ......................... wniesiono zastrzeżenia/odmówiono podpisania protokółu*...........................................

.....................................................................................................................................................................................

(powody odmowy podpisania, sposób rozpatrzenia zastrzeżeń)

..................................................................., dnia ......................................

(miejscowość)

................................................................................................................................................................
(podpis i pieczęć

przedstawiciela kontrolowanego podmiotu)

(podpisy kontrolujących)

________________

* Niepotrzebne skreślić.

)

ZAŁĄCZNIK Nr  10  29

WZÓR

POSTANOWIENIE O ZARZĄDZENIU DODATKOWYCH CZYNNOŚCI KONTROLNYCH

wzór

1 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
2 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
3 § 4 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
4 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
5 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
6 § 8 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
7 § 10 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
8 § 11 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
9 § 12 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
10 § 14 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
11 § 14 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
12 § 15 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
13 § 15 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 9 lit. b rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
14 § 16 ust. 1 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 10 lit. a tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
15 § 16 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. a tiret drugie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
16 § 16 ust. 1 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a tiret trzecie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
17 § 16 ust. 1 pkt 11 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a tiret trzecie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
18 § 16 ust. 1 pkt 12 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a tiret trzecie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
19 § 16 ust. 1 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 10 lit. a tiret trzecie rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
20 § 16 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
21 § 16 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. b rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
22 § 16 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 10 lit. c rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
23 § 18 zmieniony przez § 1 pkt 11 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
24 § 20 zmieniony przez § 1 pkt 12 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
25 § 21 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 13 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
26 § 22 zmieniony przez § 1 pkt 14 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
27 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 pkt 15 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
28 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 15 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.
29 Załącznik nr 10 dodany przez § 1 pkt 16 rozporządzenia z dnia 23 marca 2023 r. (Dz.U.2023.708) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 kwietnia 2023 r.