Rozdział 2 - Zmiana przydzielonego numeru - Szczegółowe warunki korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.188.1578

Akt utracił moc
Wersja od: 14 listopada 2002 r.

Rozdział  2

Zmiana przydzielonego numeru

§  2.
1.
W przypadku gdy korzystanie z przydzielonego numeru jest dla abonenta uciążliwe, abonent może wystąpić z żądaniem zmiany przydzielonego numeru poprzez złożenie pisemnego wniosku do:
1)
operatora publicznej sieci telefonicznej obsługującego urządzenie końcowe abonenta albo
2)
podmiotu udostępniającego usługi telekomunikacyjne operatora, o którym mowa w pkt 1

- z którym podpisał umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych, zwanych dalej "usługodawcą".

2.
We wniosku abonent powinien wykazać, że korzystanie z przydzielonego numeru jest uciążliwe, w szczególności opisać i wyjaśnić, na czym polega uciążliwość, podać częstotliwość połączeń powodujących tę uciążliwość, w tym daty i przybliżone godziny połączeń.
3.
Wniosek powinien być rozpatrzony i zrealizowany przez usługodawcę w terminie 21 dni od dnia jego otrzymania.
4.
Abonent powinien być pisemnie zawiadomiony o:
1)
nowym przydzielonym numerze i terminie jego uruchomienia albo
2)
odmowie zmiany przydzielonego numeru wraz z podaniem uzasadnienia i pouczeniem o prawie odwołania się.
5.
Odmowa zmiany numeru z powodu braku możliwości technicznych może być wydana abonentowi jedynie w przypadku, gdy dotyczy sieci objętej decyzją Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, o której mowa w art. 44 ust. 2 ustawy.