Szczegółowe warunki, jakim powinno odpowiadać memorandum informacyjne.
Dz.U.2020.1053
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 12 maja 2020 r.
w sprawie szczegółowych warunków, jakim powinno odpowiadać memorandum informacyjne
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Memorandum, o którym mowa w art. 37b ust. 1 ustawy, gdy emitentem jest podmiot inny niż fundusz
Memorandum, o którym mowa w art. 37b ust. 1 ustawy, gdy emitentem jest podmiot inny niż fundusz
Memorandum, o którym mowa w art. 37b ust. 1 ustawy, w przypadku gdy emitentem jest fundusz
Memorandum, o którym mowa w art. 37b ust. 1 ustawy, w przypadku gdy emitentem jest fundusz
- oraz imion i nazwisk oraz stanowisk osób odpowiedzialnych za wykonywanie czynności zleconych w tych podmiotach, z opisem ich kwalifikacji, zajmowanych wcześniej stanowisk i przebiegu pracy zawodowej;
Memorandum, o którym mowa w art. 38b ust. 1 ustawy, gdy emitentem jest podmiot inny niż fundusz oferujący obligacje
Memorandum, o którym mowa w art. 38b ust. 1 ustawy, gdy emitentem jest podmiot inny niż fundusz oferujący obligacje
"Zatwierdzając memorandum, Komisja Nadzoru Finansowego nie weryfikuje ani nie zatwierdza modelu biznesowego emitenta, metod prowadzenia działalności gospodarczej oraz sposobu jej finansowania. W postępowaniu w sprawie zatwierdzenia memorandum ocenie nie podlega prawdziwość zawartych w tym memorandum informacji ani poziom ryzyka związanego z prowadzoną przez emitenta działalnością oraz ryzyka inwestycyjnego związanego z nabyciem tych papierów wartościowych.
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdza niniejsze memorandum wyłącznie jako spełniające standardy kompletności, zrozumiałości i spójności. Zatwierdzenie nie powinno być uznawane za zatwierdzenie jakości papierów wartościowych, które są przedmiotem tego memorandum. Inwestorzy powinni dokonać własnej oceny adekwatności inwestowania w te papiery wartościowe.
Komisja Nadzoru Finansowego nie ponosi odpowiedzialności z tytułu ryzyka inwestycyjnego związanego z nabywaniem papierów wartościowych oferowanych na podstawie niniejszego memorandum. Zwraca się przy tym uwagę na konieczność zapoznania się inwestorów z treścią memorandum, w tym czynnikami ryzyka związanymi z oferowanymi papierami wartościowymi, działalnością emitenta, sytuacją finansową oraz otoczeniem, w którym on funkcjonuje. Szczególna uwaga inwestorów powinna być skupiona na potencjalnych ryzykach związanych z zadłużeniem emitenta, brakiem możliwości zapewnienia środków finansowych na prowadzenie działalności, utratą płynności finansowej, niewystarczalnością kapitału obrotowego, związanych z brakiem generowania przychodów ze sprzedaży w dającej się przewidzieć przyszłości.
Inwestorzy powinni uwzględnić fakt, że oferowane papiery wartościowe są obarczone ryzykiem inwestycyjnym.
Emitent oferowanych papierów wartościowych, jeżeli nie jest jednocześnie emitentem papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, nie jest podmiotem nadzorowanym przez Komisję Nadzoru Finansowego i nie podlega obowiązkom informacyjnym właściwym dla emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym.".
"W przypadku niewypłacalności emitenta obligacji, spowodowanej w szczególności pogorszeniem sytuacji finansowej takiego emitenta lub zmieniającą się sytuacją na rynku kapitałowym, część lub całość zainwestowanych środków może zostać utracona.".
Memorandum, o którym mowa w art. 38b ust. 1 ustawy, gdy emitentem jest fundusz oferujący obligacje
Memorandum, o którym mowa w art. 38b ust. 1 ustawy, gdy emitentem jest fundusz oferujący obligacje
"Zatwierdzając memorandum, Komisja Nadzoru Finansowego nie weryfikuje ani nie zatwierdza modelu biznesowego funduszu, metod prowadzenia działalności gospodarczej oraz sposobu jej finansowania. W postępowaniu w sprawie zatwierdzenia memorandum ocenie nie podlega prawdziwość zawartych w tym memorandum informacji ani poziom ryzyka związanego z prowadzoną przez fundusz działalnością oraz ryzyka inwestycyjnego związanego z nabyciem tych papierów wartościowych.
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdza niniejsze memorandum wyłącznie jako spełniające standardy kompletności, zrozumiałości i spójności. Zatwierdzenie nie powinno być uznawane za zatwierdzenie jakości papierów wartościowych, które są przedmiotem tego memorandum. Inwestorzy powinni dokonać własnej oceny adekwatności inwestowania w te papiery wartościowe.
Komisja Nadzoru Finansowego nie ponosi odpowiedzialności z tytułu ryzyka inwestycyjnego związanego z nabywaniem papierów wartościowych oferowanych na podstawie niniejszego memorandum. Zwraca się przy tym uwagę na konieczność zapoznania się inwestorów z treścią memorandum, w tym czynnikami ryzyka związanymi z oferowanymi papierami wartościowymi, działalnością funduszu, sytuacją finansową oraz otoczeniem, w którym on funkcjonuje. Szczególna uwaga inwestorów powinna być skupiona na potencjalnych ryzykach związanych z zadłużeniem funduszu, brakiem możliwości zapewnienia środków finansowych na prowadzenie działalności, utratą płynności finansowej, niewystarczalnością kapitału obrotowego, związanych z brakiem generowania przychodów ze sprzedaży w dającej się przewidzieć przyszłości.
Inwestorzy powinni uwzględnić fakt, że oferowane papiery wartościowe są obarczone ryzykiem inwestycyjnym.
Fundusz, jeżeli nie jest jednocześnie emitentem papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym, nie jest podmiotem nadzorowanym przez Komisję Nadzoru Finansowego i nie podlega obowiązkom informacyjnym właściwym dla emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do obrotu na rynku regulowanym.".
- oraz imion i nazwisk oraz stanowisk osób odpowiedzialnych za wykonywanie czynności zleconych w tych podmiotach, z opisem ich kwalifikacji, zajmowanych wcześniej stanowisk i przebiegu pracy zawodowej;
Memorandum, o którym mowa w art. 40 ust. 1 ustawy
Memorandum, o którym mowa w art. 40 ust. 1 ustawy
i z jego otoczeniem, które mogą mieć wpływ na zdolność emitenta do wypełnienia na rzecz inwestorów zobowiązań wynikających z papierów wartościowych.
"Dane o emitencie" zamieszcza się co najmniej informacje, o których mowa w § 13.
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »