§ 4. - Szczegółowe warunki, jakim powinien odpowiadać prospekt informacyjny, sposób i termin jego udostępnienia przez otwarty fundusz emerytalny, treść informacji przekazywanych członkom funduszy emerytalnych dotyczących środków gromadzonych na ich rachunkach, sposób i terminy udostępniania tych informacji członkom funduszu oraz zakres i terminy przekazywania do Urzędu Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi sprawozdań i bieżących informacji przez towarzystwo emerytalne i fundusz emerytalny.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.65.416

Akt utracił moc
Wersja od: 29 maja 1998 r.
§  4.
1.
Informacja, o której mowa w art. 191 ustawy, powinna zawierać:
1)
numer rachunku członka,
2)
podstawowe dane osobowe członka zawarte w rejestrze członków funduszu emerytalnego,
3)
ilość, wartość jednostki rozrachunkowej i łączną wartość jednostek rozrachunkowych na rachunku członka funduszu emerytalnego w dniu sporządzenia informacji,
4)
wartość jednostki rozrachunkowej na początek i koniec ostatniego okresu rocznego i dwuletniego, kończącego się odpowiednio w ostatnim dniu roboczym kwartału poprzedzającego kwartał, w którym została sporządzona,
5)
wyniki działalności lokacyjnej otwartego funduszu emerytalnego wyrażone stopą zwrotu funduszu za okresy, o których mowa w pkt 4,
6)
pouczenie o trybie postępowania w przypadku uznania przez członka, że otrzymana informacja zawiera błędne dane.
2.
Poza danymi, o których mowa w ust. 1, informacja powinna zawierać:
1)
dla otwartego funduszu emerytalnego:
a)
daty i kwoty wpłat składek i wypłat transferowych do funduszu, kwoty opłat potrąconych ze składek oraz ilość jednostek rozrachunkowych zaliczonych na rachunek członka w okresie objętym informacją,
b)
średnią ważoną stopę zwrotu wszystkich otwartych funduszy emerytalnych za ostatni okres dwuletni, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, podaną do publicznej wiadomości przez Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi,
2)
dla pracowniczego funduszu emerytalnego:
a)
ilość i wartość akcji złożonych na rachunku ilościowym w dniu sporządzenia informacji,
b)
ilość akcji złożonych na rachunku ilościowym w okresie objętym informacją.
3.
Informacja jest przesyłana członkom funduszu emerytalnego zwykłą przesyłką pocztową.
4.
Wysyłanie pierwszej informacji powinno nastąpić nie później niż w ciągu 14 dni po upływie roku, od dnia otrzymania przez fundusz emerytalny pierwszej składki albo wypłaty transferowej, w zależności od tego, które z tych zdarzeń miało miejsce wcześniej.