§ 2. - Szczegółowe warunki i tryb udzielania wsparcia finansowego z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.2244 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 lipca 2023 r.
§  2. 
Wsparcie finansowe, o którym mowa w § 1, zwane dalej "wsparciem", jest udzielane na niemające na celu promocji konkretnego znaku towarowego lub marki zadanie w ramach programów promocyjnych i informacyjnych lub działań promocyjnych i informacyjnych kwalifikujących się do uzyskania na ich realizację wsparcia ze środków Unii Europejskiej lub zadanie określone w art. 2 ust. 2 pkt 1 lit. e, g i h, pkt 2 lit. e-g, pkt 3 lit. e-g, pkt 4 lit. e-g, pkt 5 lit. e-g, pkt 6 lit. e-g, pkt 7 lit. e-g, pkt 8 lit. e-g, pkt 9 lit. e-g oraz pkt 10 lit. e-g ustawy z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, które:
1)
realizuje cele strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji produktów rolno-spożywczych, zwane dalej "funduszami promocji";
2)
jest zawarte w planie finansowym danego funduszu promocji;
3)
będzie realizowane:
a)
w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 1 lub 3:
-
przez okres nie dłuższy niż 3 lata,
-
w jednym etapie, jeżeli jego realizacja będzie trwać nie dłużej niż 6 miesięcy, lub w kilku etapach, jeżeli jego realizacja będzie trwać dłużej niż 6 miesięcy, a każdy z etapów będzie obejmować co najmniej 3 miesiące,
b)
w przypadku wsparcia, o którym mowa w § 1 pkt 2:
-
przez okres co najmniej jednego roku, jednak nie dłużej niż przez 3 lata, zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 3/2008 (Dz. Urz. UE L 317 z 04.11.2014, str. 56), oraz będzie realizowane w:
--
jednym etapie, jeżeli zadanie jest realizowane przez okres jednego roku,
--
dwóch etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 2 lata,
--
trzech etapach, jeżeli zadanie jest realizowane przez 3 lata

- zgodnie z art. 14 i art. 15 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/1831 z dnia 7 października 2015 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych wdrażanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich (Dz. Urz. UE L 266 z 13.10.2015, str. 14), zwanego dalej "rozporządzeniem 2015/1831", albo

-
przez okres nie dłuższy niż dwa lata, w nie więcej niż ośmiu etapach, a w przypadku gdy zadanie będzie realizowane przez okres:
--
nie dłuższy niż 270 dni - zadanie będzie realizowane nie więcej niż w dwóch etapach,
--
dłuższy niż 270 dni - zadanie będzie realizowane co najmniej w trzech etapach, a każdy etap będzie realizowany przez co najmniej 90 dni

- zgodnie z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach poddziałania "Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. poz. 1080), zwanego dalej "rozporządzeniem Ministra".