§ 24. - Szczegółowe warunki i tryb przyznawania, wypłaty i zwrotu pomocy finansowej na realizację operacji w ramach działań prowadzonych w ramach współpracy, objętych Priorytetem 4. Zwiększenie zatrudnienia i spójności terytorialnej, zawartym w Programie Operacyjnym "Rybactwo i Morze".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2019.1400 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 2 grudnia 2022 r.
§  24. 
1.  4
 Wniosek o płatność z tytułu zrealizowania operacji w ramach współpracy składa się w formie pisemnej, w postaci papierowej, osobiście albo przez upoważnioną osobę w siedzibie instytucji pośredniczącej albo w jednostce samorządowej tego samorządu województwa, z którym została zawarta umowa o dofinansowanie, o której mowa w § 21, albo przesyłką rejestrowaną nadaną w polskiej placówce pocztowej operatora pocztowego w rozumieniu art. 3 pkt 12 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896, 1933 i 2042) lub w placówce podmiotu zajmującego się doręczaniem korespondencji na terenie Unii Europejskiej.
2. 
Złożenie wniosku o płatność w siedzibie instytucji pośredniczącej albo w jednostce samorządowej, o której mowa w ust. 1, potwierdza się na piśmie. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę wpływu wniosku i jest opatrzone pieczęcią instytucji pośredniczącej albo jednostki samorządowej i podpisem osoby przyjmującej wniosek.
3. 
W przypadku gdy operacja w ramach współpracy jest realizowana w etapach, wniosek o płatność będący wnioskiem o płatność pośrednią składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, o której mowa w § 21.
4. 
Do wniosku o płatność dołącza się następujące dokumenty, w postaci papierowej, niezbędne do ustalenia spełnienia warunków wypłaty pomocy finansowej:
1)
potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego pracownika urzędu marszałkowskiego albo jednostki samorządowej kopie umów, faktur lub innych równoważnych dokumentów księgowych wraz z dokumentami potwierdzającymi sposób, miejsce i termin dokonania zapłaty przez beneficjenta;
2)
dokumenty potwierdzające ukończenie kursu, szkoły, szkolenia lub otrzymanie certyfikatu - w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
3)
listę osób uczestniczących w kursach lub szkoleniach - w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
4)
dokumentację fotograficzną zrealizowanej operacji - w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
5)
wzory materiałów promocyjnych - w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
6)
wyciąg z rachunku bankowego przeznaczonego do obsługi zaliczki, zawierający informację o wysokości uzyskanych odsetek bankowych - w przypadku gdy wymaga tego specyfika operacji;
7)
pełnomocnictwo - w przypadku gdy zostało udzielone.
5. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 4, dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika LGD lub pracownika urzędu marszałkowskiego albo jednostki samorządowej, lub podmiot, który wydał dokument, lub w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.
4 § 24 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 28 października 2022 r. (Dz.U.2022.2346) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 grudnia 2022 r.