§ 42. - Szczegółowe warunki i tryb przyznawania, wypłaty i zwracania pomocy finansowej na realizację środków objętych osią priorytetową 4 - Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa, zawartą w programie operacyjnym "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.1540 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 13 czerwca 2015 r.
§  42.
1.
Wniosek o płatność składa się:
1)
na formularzu opracowanym i udostępnionym przez instytucję zarządzającą;
2)
osobiście lub przez upoważnioną osobę, bezpośrednio w urzędzie marszałkowskim albo samorządowej jednostce tego samorządu województwa, z którym została zawarta umowa o dofinansowanie.
2.
Wniosek o płatność może dotyczyć płatności pośredniej. Wniosek składa się po zrealizowaniu danego etapu operacji, określonego w umowie o dofinansowanie.
3.
Do wniosku o płatność dołącza się dokumenty potwierdzające poniesienie kosztów kwalifikowanych, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
4.
Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie określonym w umowie o dofinansowanie, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta, w formie pisemnej, do złożenia wniosku o płatność, w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
5.
Jeżeli wniosek o płatność nie został złożony w terminie, o którym mowa w ust. 4, pomocy nie wypłaca się.
6.
Jeżeli wniosek o płatność nie został prawidłowo wypełniony lub nie dołączono do niego co najmniej jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 3, właściwy organ samorządu województwa wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
7.
Jeżeli beneficjent, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 6, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie, właściwy organ samorządu województwa ponownie wzywa beneficjenta do usunięcia braków lub złożenia wyjaśnień, w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
8.
Jeżeli beneficjent, pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 7, nie usunął braków lub nie złożył wyjaśnień w wyznaczonym terminie:
1)
właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, albo
2)
pomocy nie wypłaca się, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.
8a.
Właściwy organ samorządu województwa rozpatruje wniosek o płatność w terminie 60 dni od dnia złożenia wniosku przez beneficjenta.
8b.
W przypadku nierozpatrzenia wniosku w terminie, o którym mowa w ust. 8a, właściwy organ samorządu województwa zawiadamia wnioskodawcę o przyczynach zwłoki, określając nowy termin rozpatrzenia wniosku, nie dłuższy jednak niż 14 dni.
9.
Do rozpatrywania wniosku o płatność przepisy § 30 ust. 3, § 34 i 35 stosuje się odpowiednio.