§ 4. - Szczegółowe warunki i tryb przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dzieci funkcjonariuszy Biura Ochrony Rządu, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.13.72

Akt utracił moc
Wersja od: 28 stycznia 2009 r.
§  4.
1.
Wypłata świadczeń pomocy następuje na podstawie wniosku kierowanego do Szefa Biura Ochrony Rządu przez dziecko albo jego przedstawiciela ustawowego.
2.
Wniosek należy złożyć w terminie do dnia 30 września roku, w którym pomoc ma być przyznana.
3.
Wniosek powinien zawierać:
1)
imię, nazwisko i adres zamieszkania dziecka;
2)
wskazanie numeru rachunku bankowego właściwego do dokonania wypłaty świadczenia.
4.
Do wniosku dołącza się:
1)
kopię aktu zgonu funkcjonariusza;
2)
kopię orzeczenia komisji lekarskiej ustalającej związek zgonu funkcjonariusza ze służbą;
3)
informację, w jakiej szkole, zakładzie kształcenia nauczycieli, kolegium pracowników służb społecznych lub uczelni dziecko zamierza rozpocząć lub kontynuować naukę, wraz ze wskazaniem ilości semestrów nauki w danym roku szkolnym lub akademickim;
4)
kopię skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka;
5)
kopię dokumentów potwierdzających spełnienie warunków do uzyskania renty rodzinnej przez dziecko;
6)
oświadczenie o zobowiązaniu do niezwłocznego zawiadomienia o przerwaniu nauki w trakcie roku, w którym pomoc została przyznana.
5.
W przypadku gdy wniosek o przyznanie pomocy składa przedstawiciel ustawowy dziecka, powinien on zawrzeć w nim swoje imię i nazwisko oraz adres zamieszkania.