Szczegółowe warunki i tryb przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na realizację działań w ramach Priorytetu 5. Pomoc techniczna objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027, a także podział środków finansowych na beneficjentów tego priorytetu.
Dz.U.2023.1956
Akt obowiązującyROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI 1
z dnia 18 sierpnia 2023 r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na realizację działań w ramach Priorytetu 5. Pomoc techniczna objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027, a także podziału środków finansowych na beneficjentów tego priorytetu
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
KOSZTY KWALIFIKOWALNE PONIESIONE NA REALIZACJĘ OPERACJI W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ
KOSZTY KWALIFIKOWALNE PONIESIONE NA REALIZACJĘ OPERACJI W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ
1) wynagrodzeń brutto i dodatkowych wynagrodzeń rocznych brutto wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne płaconymi przez pracodawcę, składkami na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz wpłatami dokonywanymi do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 46 i 1723), a także wypłat z funduszu nagród, premii, dodatków zadaniowych, dodatków specjalnych i dodatków motywacyjnych oraz środków finansowych o charakterze motywacyjnym pochodzących z oszczędności funduszu wynagrodzeń, jeżeli wynikają z regulaminu wynagradzania instytucji;
2) podnoszenia kwalifikacji pracowników, w tym udziału w studiach co najmniej drugiego stopnia, studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach, stażach i innych formach kształcenia;
3) organizacji staży i wyjazdów studyjnych;
4) delegacji służbowych, w tym przejazdów, diet, zakwaterowania i opłat parkingowych oraz opłat klimatycznych.
2. Koszty organizacyjne i administracyjne związane z realizacją programu Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027, zwanego dalej "programem":
1) związane z powołaniem i funkcjonowaniem komitetu monitorującego, o którym mowa w art. 38 rozporządzenia ogólnego, i jego grup roboczych, takie jak koszty:
a) organizacji posiedzeń,
b) obsługi techniczno-administracyjnej,
c) uczestnictwa przewodniczącego, członków oraz zaproszonych ekspertów w tych posiedzeniach, zakwaterowania i przejazdów, a także transportu lotniczego tylko w ekonomicznie uzasadnionych przypadkach,
d) uczestnictwa w szkoleniach członków tego komitetu monitorującego oraz ich zastępców;
2) tłumaczeń językowych;
3) przygotowania dokumentacji dotyczącej operacji w ramach pomocy technicznej;
4) organizacji, obsługi techniczno-administracyjnej, usługi cateringowej oraz udziału m.in. w konferencjach, szkoleniach, seminariach, sympozjach oraz spotkaniach konsultacyjno-informacyjnych, zakwaterowania i przejazdów;
5) udziału w konferencjach, szkoleniach oraz spotkaniach konsultacyjno-informacyjnych instytucji zarządzającej z rybacką lokalną grupą działania w celu uzupełnienia działań tej grupy przy oddolnym tworzeniu sieci kontaktów;
6) operacji na rachunkach bankowych, różnic kursowych oraz wydawania zaświadczeń, które dołącza się do wniosku o dofinansowanie;
7) przesyłek pocztowych i kurierskich.
3. Koszty realizacji zadań z zakresu informacji i promocji programu, w szczególności:
1) przygotowania i realizacji kampanii informacyjnych i promocyjnych;
2) przygotowania, modyfikacji i uaktualniania planu działań informacyjnych i promocyjnych oraz strategii komunikacji;
3) zakupu, opracowania, druku, powielania, publikacji oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, w tym gadżetów;
4) uruchomienia i utrzymania infolinii, serwisów oraz punktów informacyjnych;
5) związane z budową, modyfikacją, rozwojem, utrzymaniem i promocją portali i stron internetowych oraz mediów społecznościowych, w tym hostingu i utrzymania domen;
6) publikacji prasowych i publikacji w mediach elektronicznych;
7) nabycia praw autorskich;
8) organizacji i obsługi szkoleń, warsztatów, seminariów i konferencji, zakwaterowania oraz przejazdów;
9) przeprowadzania badań opinii publicznej;
10) zakupu, przygotowania, umieszczenia oraz utrzymania trwałych tablic informacyjnych, tablic pamiątkowych i elektronicznych wyświetlaczy;
11) organizacji spotkań, konferencji, szkoleń, warsztatów, seminariów, konkursów, wizyt studyjnych i konferencji prasowych;
12) organizacji i współorganizacji imprez promocyjnych i sponsoringu;
13) udziału w międzynarodowych, ogólnopolskich, regionalnych lub lokalnych imprezach w ramach działań informacyjno-promocyjnych;
14) fundowania nagród w organizowanych konkursach.
4. Inne niż wymienione w ust. 1-3 koszty związane z realizacją Programu Operacyjnego "Rybactwo i Morze" lub programu, takie jak koszty:
1) zamknięcia pomocy w ramach Programu Operacyjnego "Rybactwo i Morze" lub programu;
2) przygotowania do przyszłego okresu programowania, organizacji i obsługi techniczno-administracyjnej konferencji oraz spotkań konsultacyjno-informacyjnych, zakwaterowania oraz przejazdów;
3) przygotowania analiz, badań, ocen i sprawozdań, z udziałem ekspertów zewnętrznych, zakwaterowania oraz przejazdów, w celu opracowania optymalnego systemu wdrażania i zarządzania programem;
4) oceny operacji oraz ewaluacji programu w ramach pomocy technicznej;
5) prowadzenia audytów lub kontroli w zakresie programu;
6) adaptacji, remontów, budowy i rozbudowy pomieszczeń biurowych i konferencyjnych, w tym prac projektowych, ponoszonych w okresie realizacji programu proporcjonalnie do ich wykorzystania na potrzeby realizacji zadań z zakresu programu;
7) najmu i utrzymania pomieszczeń biurowych proporcjonalnie do liczby pracowników wykonujących czynności przy realizacji programu albo proporcjonalnie do kubatury pomieszczeń zajmowanych przez tych pracowników;
8) opłat za zużytą energię elektryczną, cieplną, gazową i wodę, proporcjonalnie do liczby pracowników wykonujących czynności przy realizacji programu albo proporcjonalnie do kubatury pomieszczeń zajmowanych przez tych pracowników;
9) najmu pomieszczeń innych niż wymienione w pkt 7 oraz sal konferencyjnych, sprzętu multimedialnego i nagłośnienia;
10) przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
11) zakupu, instalacji, rozbudowy i utrzymania systemów informatycznych służących zarządzaniu, wdrażaniu, kontroli, monitorowaniu i ocenie programu;
12) zakupu, leasingu oraz eksploatacji i serwisu sprzętu informatycznego, teleinformatycznego, audiowizualnego oraz urządzeń telekomunikacyjnych;
13) zakupu materiałów biurowych i wyposażenia dla pracowników wykonujących czynności przy realizacji programu;
14) zakupu i instalacji oprogramowania i licencji;
15) zakupu usług telekomunikacyjnych;
16) najmu, leasingu lub użytkowania środków transportu na potrzeby przygotowania, zarządzania, wdrażania, kontroli, monitorowania i oceny programu, wraz z ich ubezpieczeniem i niezbędnymi naprawami;
17) konserwacji i serwisu sprzętu oraz wyposażenia zakupionego w ramach pomocy technicznej;
18) ubezpieczenia sprzętu zakupionego w ramach pomocy technicznej;
19) umów zlecenia lub umów o dzieło zawieranych w celu przygotowania i realizacji programu oraz wsparcia administracji przy realizacji programu.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
PODZIAŁ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA BENEFICJENTÓW POMOCY TECHNICZNEJ
PODZIAŁ ŚRODKÓW FINANSOWYCH NA BENEFICJENTÓW POMOCY TECHNICZNEJ
Lp. | Beneficjent pomocy technicznej | Wkład ogółem (w euro) | Wkład z Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury (w euro) | Wkład krajowy (w euro) |
1 | Urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rybołówstwa | 23 978 874,70 | 16 785 212,29 | 7 193 662,41 |
2 | Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa | 14 031 739,37 | 9 822 217,56 | 4 209 521,81 |
3 | Urząd obsługujący ministra właściwego do spraw finansów publicznych | 3 073 345,93 | 2 151 342,15 | 922 003,78 |
4 | Samorząd Województwa Lubelskiego | 162 000,00 | 113 400,00 | 48 600,00 |
5 | Samorząd Województwa Pomorskiego | 283 500,00 | 198 450,00 | 85 050,00 |
6 | Samorząd Województwa Podkarpackiego | 162 000,00 | 113 400,00 | 48 600,00 |
7 | Samorząd Województwa Lubuskiego | 162 000,00 | 113 400,00 | 48 600,00 |
8 | Samorząd Województwa Świętokrzyskiego | 162 000,00 | 113 400,00 | 48 600,00 |
9 | Samorząd Województwa Mazowieckiego | 121 500,00 | 85 050,00 | 36 450,00 |
10 | Samorząd Województwa Dolnośląskiego | 121 500,00 | 85 050,00 | 36 450,00 |
11 | Samorząd Województwa Opolskiego | 162 000,00 | 113 400,00 | 48 600,00 |
12 | Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego | 202 500,00 | 141 750,00 | 60 750,00 |
13 | Samorząd Województwa Podlaskiego | 162 000,00 | 113 400,00 | 48 600,00 |
14 | Samorząd Województwa Śląskiego | 202 500,00 | 141 750,00 | 60 750,00 |
15 | Samorząd Województwa Wielkopolskiego | 243 000,00 | 170 100,00 | 72 900,00 |
16 | Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego | 283 500,00 | 198 450,00 | 85 050,00 |
17 | Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego | 121 500,00 | 85 050,00 | 36 450,00 |
18 | Samorząd Województwa Łódzkiego | 162 000,00 | 113 400,00 | 48 600,00 |
19 | Samorząd Województwa Małopolskiego | 121 500,00 | 85 050,00 | 36 450,00 |
OGÓŁEM | 43 918 960,00 | 30 743 272,00 | 13 175 688,00 |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »