§ 18. - Szczegółowe warunki i tryb przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na realizację działań w ramach Priorytetu 5. Pomoc techniczna objętego programem Fundusze Europejskie dla Rybactwa na lata 2021-2027, a także podział środków finansowych na beneficjentów tego priorytetu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.1956

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 września 2023 r.
§  18. 
1. 
Na wezwanie instytucji pośredniczącej beneficjent przedstawia wskazane w tym wezwaniu faktury lub inne dokumenty księgowe wymienione w zestawieniu, o którym mowa w § 17 pkt 1, wraz z dowodami zapłaty, niezbędne do wypłaty środków finansowych z tytułu pomocy technicznej i potwierdzające spełnienie warunków wypłaty tej pomocy.
2. 
Jeżeli faktury lub inne dokumenty księgowe wskazane w wezwaniu, o którym mowa w ust. 1, zawierają informacje wymagające potwierdzenia na podstawie dokumentów związanych z przeprowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, beneficjent przedstawia te dokumenty.
3. 
Instytucja pośrednicząca wzywa beneficjenta do złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1 i 2, w terminie 21 dni od dnia doręczenia wezwania.
4. 
W przypadku niezłożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1 i 2, instytucja pośrednicząca wzywa ponownie beneficjenta do złożenia dokumentów w terminie 21 dni od dnia doręczenia wezwania.
5. 
W przypadku gdy beneficjent pomimo ponownego wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie złożył dokumentów w wyznaczonym terminie, instytucja pośrednicząca:
1)
rozpatruje wniosek o płatność w zakresie, w jakim został prawidłowo wypełniony i udokumentowany, jeżeli cel operacji został osiągnięty lub może zostać osiągnięty do dnia złożenia wniosku o płatność końcową, i w tym zakresie wypłaca pomoc techniczną albo
2)
nie wypłaca pomocy technicznej, jeżeli wniosek o płatność nie może zostać rozpatrzony w zakresie poniesionych kosztów.
6. 
Wezwanie przez instytucję pośredniczącą beneficjenta do złożenia wyjaśnień, przedstawienia dokumentów lub wykonania określonych czynności w toku postępowania w sprawie wypłaty środków wstrzymuje bieg terminu rozpatrywania wniosku o płatność do czasu złożenia tych wyjaśnień, przedstawienia tych dokumentów lub wykonania tych czynności przez beneficjenta.
7. 
W przypadku wystąpienia we wniosku o płatność oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych instytucja pośrednicząca może dokonać ich korekty z urzędu, informując beneficjenta o wprowadzonych zmianach.