§ 3. - Szczegółowe warunki, formy i tryb realizacji Priorytetu 3 "Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa" dotyczącego wspierania w latach 2016-2020 organów prowadzących szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.1667

Akt utracił moc
Wersja od: 22 października 2015 r.
§  3.
1.
Organ prowadzący szkołę, który uzyskał wsparcie finansowe, jest obowiązany zapewnić, aby szkoły, w odniesieniu do których uzyskał wsparcie finansowe:
1)
zasięgnęły opinii rady rodziców i samorządu uczniowskiego w sprawie zakupu książek;
2)
podjęły współpracę z bibliotekami publicznymi lub publicznymi bibliotekami pedagogicznymi, obejmującą:
a)
planowanie zakupów książek,
b)
wymianę informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo;
3)
zorganizowały w ciągu roku szkolnego co najmniej jedno wydarzenie promujące czytelnictwo z udziałem uczniów;
4)
uwzględniły tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami;
5)
zrealizowały co najmniej jeden projekt edukacyjny na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej;
6)
dostosowały organizację pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów, w szczególności przez umożliwienie im wypożyczania książek również na okres ferii zimowych i letnich;
7)
uwzględniły potrzeby uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach książek.
2.
Organ prowadzący szkołę za granicą, który uzyskał wsparcie finansowe, jest obowiązany zapewnić, aby szkoły za granicą, w odniesieniu do których uzyskał wsparcie finansowe:
1)
zasięgnęły opinii rodziców i uczniów w sprawie zakupu książek;
2)
zorganizowały w ciągu roku szkolnego co najmniej jedno wydarzenie promujące czytelnictwo z udziałem uczniów;
3)
uwzględniły tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci i młodzieży podczas zorganizowanego przez szkołę lub punkt co najmniej jednego spotkania z rodzicami;
4)
uwzględniły potrzeby uczniów niepełnosprawnych w planowanych zakupach książek.
3.
Organ prowadzący bibliotekę pedagogiczną, który uzyskał wsparcie finansowe, jest obowiązany zapewnić, aby biblioteki, w odniesieniu do których uzyskał wsparcie finansowe, podjęły:
1)
współpracę ze szkołami i bibliotekami publicznymi, obejmującą:
a)
planowanie zakupów książek,
b)
wymianę informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo;
2)
wspomaganie bibliotek szkolnych i nauczycieli w kształtowaniu postaw czytelniczych wśród dzieci i młodzieży, w tym pomoc w diagnozowaniu potrzeb lub problemów szkół w zakresie wspierania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.
4.
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie dotyczy szkół, o których mowa w art. 5 ust. 3f ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.