§ 15. - Szczegółowe warunki, formy i tryb realizacji Priorytetu 3 "Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa" dotyczącego wspierania w latach 2016-2020 organów prowadzących szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.1667

Akt utracił moc
Wersja od: 22 października 2015 r.
§  15.
1.
Rozliczenie środków budżetu państwa otrzymanych w ramach wsparcia finansowego przez organy prowadzące szkoły lub biblioteki pedagogiczne, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-3, następuje w terminie i w sposób określony w umowie, o której mowa w § 13 ust. 1, na podstawie przedłożonych wojewodzie dowodów poniesienia wydatków.
2.
Organy prowadzące szkoły lub biblioteki pedagogiczne, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1-3, w terminie do dnia 15 stycznia roku następującego po roku otrzymania wsparcia finansowego, przekazują wojewodzie sprawozdanie z realizacji Programu, zawierające:
1)
zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach Programu oraz informację o zrealizowanych działaniach, o których mowa odpowiednio w § 3 ust. 1 lub 3;
2)
wnioski z realizacji Programu.
3.
Wojewoda, w terminie do dnia 15 lutego roku następującego po roku otrzymania wsparcia finansowego, dokonuje oceny efektów realizacji Programu na terenie województwa oraz przekazuje ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdanie z realizacji Programu, zawierające:
1)
zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach Programu na terenie województwa;
2)
wnioski z realizacji Programu.
4.
Ministrowie, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 4, z wyjątkiem ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, w terminie do dnia 15 lutego roku następującego po roku otrzymania wsparcia finansowego, dokonują oceny efektów realizacji Programu w szkołach, dla których są organem prowadzącym, oraz przekazują ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdanie z realizacji Programu, zawierające:
1)
zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach Programu przez szkoły, dla których są organem prowadzącym, oraz informację o zrealizowanych działaniach, o których mowa w § 3 ust. 1;
2)
wnioski z realizacji Programu.
5.
Dyrektor Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą, w terminie do dnia 15 lutego roku następującego po roku otrzymania wsparcia finansowego, dokonuje oceny efektów realizacji Programu w szkołach za granicą oraz przekazuje ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdanie z realizacji Programu, zawierające:
1)
zestawienie ilościowo-wartościowe wydatków dokonanych w ramach Programu oraz informację o zrealizowanych działaniach, o których mowa w § 3 ust. 2;
2)
wnioski z realizacji Programu.
6.
Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, w terminie do dnia 15 marca roku następującego po roku otrzymania wsparcia finansowego, dokonuje analizy i oceny realizacji Programu i przedkłada ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego sprawozdanie w tej sprawie.