§ 11. - Szczegółowe warunki, forma i tryb realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych - "Aktywna tablica".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.1401

Akt utracił moc
Wersja od: 21 lipca 2017 r.
§  11. 
1. 
Zespół, o którym mowa w § 10, powołany przez wojewodę dokonuje kwalifikacji wniosków o udzielenie wsparcia finansowego złożonych przez organy prowadzące, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3.
2. 
Zespół, o którym mowa w § 10, powołany odpowiednio przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz Ministra Sprawiedliwości dokonuje kwalifikacji wniosków o udział w Programie złożonych odpowiednio przez dyrektora szkoły artystycznej, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, dla której organem prowadzącym jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, dyrektora szkoły za granicą i dyrektora szkoły, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, dla której organem prowadzącym jest Minister Sprawiedliwości.
3. 
Kwalifikacji nie podlegają wnioski niepełne lub złożone po terminie.
4. 
Jeżeli wnioskowana łączna kwota wsparcia finansowego jest niższa lub równa kwocie środków budżetu państwa przyznanych w danym roku budżetowym na województwo, ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania albo Ministrowi Sprawiedliwości, zespół, o którym mowa w § 10, kwalifikuje do objęcia wsparciem finansowym wszystkie szkoły lub szkoły za granicą wnioskujące o udział w Programie.
5. 
Jeżeli wnioskowana łączna kwota wsparcia finansowego jest wyższa niż kwota środków budżetu państwa przyznanych w danym roku budżetowym na województwo ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania albo Ministrowi Sprawiedliwości, odpowiednio wojewoda, minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, dyrektor ORPEG albo Minister Sprawiedliwości występuje do ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania o przyznanie dodatkowych środków na województwo, ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, dyrektorowi ORPEG albo Ministrowi Sprawiedliwości.
6. 
Jeżeli po przyznaniu dodatkowych środków, o którym mowa w ust. 5, wnioskowana łączna kwota wsparcia finansowego jest niższa lub równa od sumy kwoty tych dodatkowych środków i kwoty środków budżetu państwa przyznanych w danym roku budżetowym na województwo, ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania albo Ministrowi Sprawiedliwości, zespół, o którym mowa w § 10, kwalifikuje do objęcia wsparciem finansowym wszystkie szkoły lub szkoły za granicą wnioskujące o udział w Programie.
7. 
Jeżeli po przyznaniu dodatkowych środków, o którym mowa w ust. 5, wnioskowana łączna kwota wsparcia finansowego jest wyższa od sumy kwoty tych dodatkowych środków i kwoty środków budżetu państwa przyznanych w danym roku budżetowym na województwo, ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania albo Ministrowi Sprawiedliwości, zespół, o którym mowa w § 10, kwalifikuje do objęcia wsparciem finansowym szkoły lub szkoły za granicą wnioskujące o udział w Programie w drodze losowania.
8. 
Zespół, o którym mowa w § 10, przeprowadza losowanie wniosków dyrektorów szkół i szkół za granicą o udział w Programie, mając na uwadze zapewnienie wszystkim szkołom i szkołom za granicą równych szans do objęcia wsparciem finansowym.
9. 
Po przeprowadzonej kwalifikacji zespół, o którym mowa w § 10, sporządza protokół i przedkłada go odpowiednio wojewodzie, ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania albo Ministrowi Sprawiedliwości. Protokół zawiera:
1)
w przypadkach, o których mowa w ust. 4 i 6, wykaz wszystkich szkół lub szkół za granicą zakwalifikowanych do objęcia wsparciem finansowym ze wskazaniem wnioskowanych kwot wsparcia finansowego;
2)
w przypadku, o którym mowa w ust. 7:
a)
wykaz szkół lub szkół za granicą zakwalifikowanych do objęcia wsparciem finansowym ze wskazaniem wnioskowanych kwot wsparcia finansowego,
b)
wykaz szkół lub szkół za granicą niezakwalifikowanych do objęcia wsparciem finansowym;
3)
wykaz szkół lub szkół za granicą, których wnioski nie podlegały kwalifikacji ze względów, o których mowa w ust. 3.
10. 
W przypadku niezakwalifikowania szkoły lub szkoły za granicą do objęcia wsparciem finansowym w danym roku odpowiednio organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, lub dyrektor ORPEG może ponownie złożyć wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do tej szkoły lub szkoły za granicą w kolejnych latach.
11. 
Organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, lub dyrektor ORPEG może ponownie złożyć wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w odniesieniu do szkoły lub szkoły za granicą, która poprzednio, z przyczyn od niej niezależnych, zwróciła wsparcie finansowe.
12. 
Dyrektor szkoły artystycznej, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, dla której organem prowadzącym jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, i dyrektor szkoły, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, dla której organem prowadzącym jest Minister Sprawiedliwości, może ponownie złożyć wniosek o udział w Programie w przypadkach, o których mowa w ust. 10 i 11.