§ 2. - Szczegółowe warunki dotyczące bezpieczeństwa produktów, które stwarzają zagrożenie dla konsumentów przez to, że ich wygląd wskazuje na inne przeznaczenie niż rzeczywiste.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.110.1169

Akt utracił moc
Wersja od: 14 grudnia 2000 r.
§  2.
1.
Cechy i właściwości imitacji, w szczególności skład, konstrukcja i wykończenie, nie mogą stwarzać dla konsumentów zagrożenia polegającego na szkodliwości dla zdrowia lub życia ludzkiego, w przypadku użycia imitacji niezgodnie z ich przeznaczeniem.
2.
Cechy imitacji, w szczególności: wygląd, postać, zapach, kolor, opakowanie lub etykieta, nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd co do możliwości jej użycia niezgodnie z rzeczywistym przeznaczeniem.
3.
Cechy, o których mowa w ust. 2, nie mogą wywoływać u konsumentów, zwłaszcza u dzieci, przeświadczenia, że są to środki spożywcze, skutkującego możliwością próby konsumpcji, w szczególności włożenia do ust lub połknięcia, powodującej uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia.