§ 3. - Szczegółowe warunki dofinansowania regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2008 r., warunki, jakie muszą spełniać te programy, podmioty dokonujące oceny programów oraz sposób i tryb wyboru programów, którym zostanie udzielone dofinansowanie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2008.171.1059

Akt utracił moc
Wersja od: 23 września 2008 r.
§  3.
1.
Program musi koncentrować się na przynajmniej dwóch spośród następujących celów:
1)
zwiększenie liczby zajęć edukacyjno-wspomagających dla dzieci w wieku przedszkolnym, w tym realizowanych w innych formach wychowania przedszkolnego;
2)
wzmocnienie funkcji wychowawczej i opiekuńczej szkoły, rodziny oraz środowiska lokalnego skierowanej do dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne oraz uczących się w klasach I-III szkoły podstawowej i ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia;
3)
opracowanie i wdrożenie regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych skoncentrowanych na podwyższaniu jakości funkcjonowania systemu oświaty przez wprowadzenie rozwiązań zwiększających efektywność kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem małych dzieci;
4)
wyrównywanie szans edukacyjnych, kulturowych i społecznych uczniów niepełnosprawnych.
2.
Program musi uwzględniać funkcję wychowawczą, w szczególności polegającą na:
1)
rozwijaniu poczucia odpowiedzialności za podejmowane działania;
2)
wspieraniu inicjatyw i aktywności uczniów;
3)
kształtowaniu postaw obywatelskich;
4)
współpracy nauczycieli z uczniami, rodzicami, opiekunami dzieci oraz środowiskiem lokalnym;
5)
udzielaniu pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i podejmowaniu wspólnych inicjatyw wychowawczych.
3.
Program określa:
1)
cel;
2)
zasięg;
3)
formę realizacji;
4)
przewidywaną skuteczność;
5)
liczbę i strukturę odbiorców;
6)
realizatorów.