§ 3. - Szczegółowe warunki dofinansowania programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2007 r., warunki, jakie muszą spełniać te programy, podmioty dokonujące oceny programów oraz sposób i tryb wyboru programów, którym zostanie udzielone dofinansowanie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2007.86.575

Akt utracił moc
Wersja od: 16 maja 2007 r.
§  3.
1.
Program musi koncentrować się na podwyższaniu jakości funkcjonowania systemu oświaty przez wprowadzenie rozwiązań zwiększających efektywność kształcenia i wychowania oraz dostosowujących kształcenie do potrzeb gospodarki opartej na wiedzy, a także na wdrożeniu nowego modelu pracy z uczniem skoncentrowanego na wyrównywaniu szans edukacyjnych, podnoszeniu kompetencji kluczowych i zdolności umożliwiających podjęcie zatrudnienia w przyszłości oraz zapobieganiu przerwania realizacji obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki i ukończenia edukacji na niższym poziomie kształcenia, a także możliwości zagospodarowania czasu wolnego uczniów w okresie ferii letnich.
2.
Program musi uwzględniać funkcję wychowawczą, w szczególności polegającą na wspieraniu:
1)
odpowiedzialności w podejmowanych działaniach;
2)
inicjatyw uczniów;
3)
współpracy nauczycieli z uczniami, rodzicami oraz środowiskiem lokalnym;
4)
rozwoju empatii i dialogu;
5)
pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i podejmowaniu wspólnych inicjatyw wychowawczych.
3.
Program określa:
1)
cel;
2)
zasięg;
3)
formę realizacji;
4)
przewidywaną skuteczność;
5)
liczbę i strukturę odbiorców;
6)
realizatorów.