§ 5. - Szczegółowe przeznaczenie, warunki i tryb udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 - 2013.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.133.892

Akt utracił moc
Wersja od: 20 grudnia 2013 r.
§  5.
1.
Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia pomocą na udział w programach promocji są wydatki poniesione przez przedsiębiorcę:
1)
w przypadku branżowego programu promocji - od dnia zawarcia umowy o realizację branżowego programu promocji do upływu 30 dnia od dnia zakończenia branżowego programu promocji;
2)
w przypadku programu promocji o charakterze ogólnym - od dnia opublikowania listy programów promocji o charakterze ogólnym do upływu 30 dnia od dnia zakończenia programu promocji o charakterze ogólnym opisanego we wniosku o dofinansowanie.
2. 7
Do wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą na udział w programach promocji zalicza się wydatki na pokrycie kosztów:
1)
wynajmu powierzchni wystawienniczej;
2)
wynajmu zabudowy powierzchni wystawienniczej;
3)
wynajmu sal konferencyjnych;
4)
zakupu usług w zakresie obsługi technicznej, w tym nagłośnienia i oświetlenia powierzchni wystawienniczej (stoiska) lub sal konferencyjnych;
5)
zakupu usług w zakresie organizacji seminariów, konferencji, pokazów, prezentacji produktów lub usług oraz degustacji;
6)
udziału w polskich i zagranicznych konferencjach, kongresach, seminariach, pokazach, degustacjach, spotkaniach bilateralnych i wyjazdach studyjnych;
7)
szkoleń związanych z udziałem w programach promocji;
8)
zakupu usług tłumaczenia symultanicznego lub konsekutywnego;
9)
zakupu usługi transportu osób, o ile jest to związane z organizacją seminariów, konferencji, pokazów oraz degustacji lub organizacją branżowej misji gospodarczej;
10)
zakupu usługi transportu i spedycji eksponatów, w związku z udziałem w targach, wystawach lub branżowych misjach gospodarczych wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną;
11)
wpisu do katalogu targowego, opłaty rejestracyjnej oraz reklamy w mediach targowych;
12)
zakupu usługi przygotowania i druku materiałów promocyjnych i reklamowych oraz tłumaczenia tych materiałów;
13)
przygotowania lub zakupu materiałów reklamowych;
14)
przygotowania i publikacji reklam i informacji prasowych;
15)
produkcji i emisji kampanii reklamowych;
16) 8
przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczących w targach lub wystawach w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia targów lub wystawy, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (Dz. U. poz. 167);
17) 9
przejazdu i noclegu przedsiębiorcy lub nie więcej niż dwóch pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w branżowej misji gospodarczej, w okresie nie dłuższym niż jeden dzień przed rozpoczęciem i jeden dzień po dniu zakończenia tej misji, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej;
18)
zakupu biletu wstępu w celu zwiedzenia targów lub wystaw, związanych z branżową misją gospodarczą;
19)
zakupu usług doradczych i prawnych związanych z uzyskaniem dokumentu uprawniającego do wprowadzenia towarów lub usług na rynki określone w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym;
20)
przygotowania i tłumaczenia dokumentacji technicznej;
21)
transportu i ubezpieczenia próbek wyrobu i dokumentacji technicznej, wysłanych do badań certyfikacyjnych;
22)
przeprowadzenia audytu certyfikatu wyrobu;
23)
przeprowadzenia badań certyfikacyjnych wyrobu;
24)
wystawienia i wydania certyfikatu wyrobu;
25)
promocji ponoszonych w związku z informowaniem o współfinansowaniu udziału przedsiębiorcy w branżowym programie promocji lub programie promocji o charakterze ogólnym ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
3.
Wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą poniesione w walucie obcej przelicza się na walutę polską, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, Nr 157, poz. 1241 i Nr 165, poz. 1316 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278).
7 § 5 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 26 lipca 2011 r. (Dz.U.11.160.955) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 3 sierpnia 2011 r.
8 § 5 ust. 2 pkt 16 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 21 listopada 2013 r. (Dz.U.2013.1453) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 grudnia 2013 r.
9 § 5 ust. 2 pkt 17 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 21 listopada 2013 r. (Dz.U.2013.1453) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 grudnia 2013 r.