§ 2. - Szczegółowe przeznaczenie, warunki i tryb udzielania pomocy finansowej na udział przedsiębiorców w programach promocji w ramach poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 - 2013.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.133.892

Akt utracił moc
Wersja od: 20 grudnia 2013 r.
§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
branżowym programie promocji - należy przez to rozumieć koncepcję, obejmującą okres nie dłuższy niż 36 miesięcy, w której określone są w szczególności:
a)
rodzaje i terminy działań promujących jedną branżę, towary lub usługi danego rodzaju,
b)
rynki, na których prowadzone są działania promujące,
c)
katalog rodzajów działalności związanych z daną branżą, towarami lub usługami danego rodzaju,
d)
katalog towarów lub usług danego rodzaju, które będą objęte działaniami promującymi

- realizowaną na podstawie umowy o realizację branżowego programu promocji;

2)
działaniu promującym - należy przez to rozumieć określone w programie promocji wydarzenia, których celem jest promowanie jednej branży, towarów lub usług danego rodzaju albo Rzeczypospolitej Polskiej lub polskiej gospodarki, w szczególności targi, wystawy, seminaria, konferencje, branżowe misje gospodarcze;
3)
liście programów promocji o charakterze ogólnym - należy przez to rozumieć dokument zawierający programy promocji o charakterze ogólnym, przewidziany do realizacji w okresie 12 miesięcy, ogłoszony przez ministra właściwego do spraw gospodarki na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki pod adresem www.mg.gov.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej;
4)
poddziałaniu 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 - należy przez to rozumieć opisany w Szczegółowym Opisie Priorytetów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 projekt systemowy "Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych", zatwierdzony do wsparcia przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, którego beneficjentem jest minister właściwy do spraw gospodarki;
5)
programach promocji - należy przez to rozumieć branżowy program promocji i program promocji o charakterze ogólnym;
6)
programie promocji o charakterze ogólnym - należy przez to rozumieć zaplanowane działania promujące Rzeczpospolitą Polską i polską gospodarkę w kraju i za granicą;
7)
przedsiębiorcy - należy przez to rozumieć przedsiębiorstwo w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych) (Dz. Urz. UE L 214 z 09.08.2008, str. 3);
8)
umowie o realizację branżowego programu promocji - należy przez to rozumieć umowę zawartą w ramach poddziałania 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 pomiędzy ministrem właściwym do spraw gospodarki a podmiotem wyłonionym przez ministra właściwego do spraw gospodarki w drodze otwartego i konkurencyjnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, określającą prawa i obowiązki związane z realizacją branżowego programu promocji;
9)
wydatkach kwalifikujących się do objęcia pomocą - należy przez to rozumieć wydatki faktycznie poniesione przez przedsiębiorcę i udokumentowane, bezpośrednio związane z projektem opisanym we wniosku o udzielenie pomocy i niezbędne do jego realizacji, pomniejszone o naliczony podatek od towarów i usług, z wyjątkiem sytuacji, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami przedsiębiorcy nie przysługuje prawo do zwrotu lub odliczenia tego podatku.